Snart skall Sveriges framtid avgöras.

• Thread starter Thread starter "Rask"
  • Start date Start date

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
ghandi skrev:
2460760
Sen är jag lite chockad att så många som är motorintresserade ska rösta på moderaterna. Tycker ni inte att försäkring osv är dyr nog på hojarna?

Så jävla sant!

Själv så är man sosse iaf... Tycker det klagas för mycket tycker vi har det bra nu.

Fotrally skrev:
2460952 Så jävla sant!

Själv så är man sosse iaf... Tycker det klagas för mycket tycker vi har det bra nu.
Det är feg-svennson stil att tycka vi har det bra nu, när så mkt kan förbättras. Höjda trafikförsäkringspremier är bara en myt, kommer inte hända. Och oavsett, visst, degar mer än gärna lite mer i premie - om vi får fler poliser på gatorna, samt ordning på allt som går åt helvete just nu..utanförskap, vården, skola osv.

Att rösta på sossarna är samma sak som att inte bry sig om framtiden, dvs man orkar ite bry sig om att tänka på att det kan bli bättre.

DEKADENS är korrekt ord. jobb flyttar utomlands, grövre kriminalitet. Hårdare klimat, ökade vårdköer och en mentalitet som är =o. Bidragssamhälle så man skämms att man bor här.

Vinner sossarna valer så flyttar jag...

Jävla skitland som det är nu!

ghandi skrev:
2460760 Varför finns inte "rösta blankt" med?

Är ju en röst det med, med den visar jag mitt missnöje med alla partier.

Finns inget som jag kan tänka mig rösta på för tillfället, närmast ligger väl folkpartiet men vill absolut inte stödja ngt som har med moderaternas allians att göra så blankt here i come.

Sen är jag lite chockad att så många som är motorintresserade ska rösta på moderaterna. Tycker ni inte att försäkring osv är dyr nog på hojarna?

Rösta blankt räknas som ogiltlig röst enligt valmyndigheten.

http://www.val.se/for_valjare/vanliga_fragor/index.html#9

IronMike skrev:
2460976 Det är feg-svennson stil att tycka vi har det bra nu, när så mkt kan förbättras. Höjda trafikförsäkringspremier är bara en myt, kommer inte hända. Och oavsett, visst, degar mer än gärna lite mer i premie - om vi får fler poliser på gatorna, samt ordning på allt som går åt helvete just nu..utanförskap, vården, skola osv.

Att rösta på sossarna är samma sak som att inte bry sig om framtiden, dvs man orkar ite bry sig om att tänka på att det kan bli bättre.

DEKADENS är korrekt ord. jobb flyttar utomlands, grövre kriminalitet. Hårdare klimat, ökade vårdköer och en mentalitet som är =o. Bidragssamhälle så man skämms att man bor här.

Över En miljon människor i detta land är arbetslösa och sjukpensionärer.
Sossarna har har misslyckats att bibehålla välfärden, stöter dagligen på människor som inte har råd att åka på semestrar laga tänder etc.
Jo det har gått för långt, bidrags systemet har skapat en mentalitet att andra ska hjälpa dig inte du själv.
En balans med bättre lönsamhet att arbeta måste skapas annars kommer landet gå rakt åt he.....

Ofta stöter jag på människor som är helt friska som ska vara sjukskrivna, sjukpensionärer som bygger om huset utan problem fast dom klagar på att dom inte kan arbeta.

Last edited:
"Det är feg-svennson stil att tycka vi har det bra nu"?

Då måste jag få fråga en sak... Hur mångs länder har du besökt?

"Bidragssamhälle så man skämms att man bor här."

Ett sk "nära exempel"... Min morsa å farsa som är 57 resp. 56år gamla har jobbat sen dom varit typ 14år och nu riskerar dom att bli arbetslösa (jobbar på samma ställe). Dom har jobbat inom samma bransch sen dom började att jobba så hur lätt kommer det bli för dom att få jobb nu? Alltså vid en ev uppsägning kommer dom att få 80% av sina inkomster. Och det blir inte överdrivet mycket eftersom dom är låginkomsttagare. Tycker du det är för mkt begärt att dom ska få 80% av sin tidigare lön när dom ha betalat in skatt och fackliga avgifter i över 40år :confused:

Morsan har tom fortsatt att jobba än fast hon har problem med axlarna, vissa dagar hon har kommit hem från jobbet så har hon knappt orkat lyfta sina egna armar. Har försökt fått henne att uppsöka en läkare men hon vägrar. "nej, då förlorar jag en massa inkomst".

Men visst finns det bidragsfuskare alltid...tycker bara inte att dessa ska få förstöra för hederligt folk.

Så visst flytta du om sossarna vinner, men frågan är ju om det löser dina bekymmer.

Nä nu ska jag gå å lägga mig för jag har jobbat 12tim natt! :trött Ha det gött å må bästa parti vinna(vilket det nu blir)!

IronMike skrev:
2460976 Det är feg-svennson stil att tycka vi har det bra nu, när så mkt kan förbättras. Höjda trafikförsäkringspremier är bara en myt, kommer inte hända. Och oavsett, visst, degar mer än gärna lite mer i premie - om vi får fler poliser på gatorna, samt ordning på allt som går åt helvete just nu..utanförskap, vården, skola osv.

Fotrally skrev:
2461051

Dom har jobbat inom samma bransch sen dom började att jobba så hur lätt kommer det bli för dom att få jobb nu?

Det är där du har hela skiljelinjen tror jag:
Den s.k. Alliansen menar att med en annan politik skulle de ha lättare. Om du tror eller inte tror det avgör om du röstar på dem, om man bara tror att det blir sämre med lägre a-kassa (som heller faktiskt inte är tänkt som långtidsförsörjning) efter 300 dagar så ska man så klart inte rösta på dem om denna fråga är viktigast.

Drar vi at blatt pa SH?

Eller ar det en statistisk synvilla?:va

Kajan skrev:
2461194 Drar vi at blatt pa SH?

Eller ar det en statistisk synvilla?:va

Verkar som hela sverige drar åt blått. De hederliga i detta land är väl trötta på bidragspartierna och deras daltande med alla samhällsparasiter...
Ut med den feta! In med den kala! Dags att höja moralen i detta land innan den är ett minne blott.

Man blev ju äcklad när man igår såg en debatt med Annica Bilström. :zpy

Fråga: "Kan du garantera att pengarna från trängselskatten kommer läggas på kollektivtrafik & vägar?"

Svar: "Ja, det kan jag garantera."

Jojo, var det inte hon som gick till val förra gången att vi absolut inte skulle ha något trängselförsök i Stockholm? :va

Sossarna säger vad som helst för att få röster, och bryter vilka vallöften som helst, ENBART för att kunna sitta kvar vid makten.
Så en röst på sossarna = en röst på vad fan som helst egentligen, man kan ju lika gärna rösta blankt istället. :tummenner

(Egentligen borde Billström bli åtalad för prostitution, eftersom hon säljer sig billigt till vem som helst, och blir kn***ad av Göran Persson iallafall. :hihi)

Nu är säkert inte dom andra partierna så mycket bättre, men det är iallafall inte dom som har gjort ett pissdåligt jobb, och missbrukat sin makt dom senaste 12 åren.

En röst för ett maktskifte är en signal till politikerna att det är VÄLJARNA dom faktiskt jobbar för, och inte sina egna intressen.

Kommer fler poliser minska brottsligheten? På kort sikt? På lång sikt?

Efter att ha läst om några intressanta "experiment" i bl.a USA och även Sverige, som BRÅ har sammanfattat på någon sida, känns det inte lika självklart längre.

Däremot behöver hela organisationen omorganiseras. Poliserna måste ju ut och visa att dom finns! Ibland får jag en känsla av att det primära målet med deras jobb är att driva in pengar åt staten.:rolleyes:
Buggning är också nödvändigt.

Alm skrev:
2461019 Rösta blankt räknas som ogiltlig röst enligt valmyndigheten.

http://www.val.se/for_valjare/vanliga_fragor/index.html#9

Genom att rösta blankt visar jag att jag orkar gå och rösta men är missnöjd med partierna så jag vill inte att ngn ska få min röst. Så har och kommer det alltid att räknas/vara när dom rabblar upp % på valnatten. Måste läsa lite mellan raderna där.

AxlySM skrev:
2461679 Kommer fler poliser minska brottsligheten? På kort sikt? På lång sikt?

Efter att ha läst om några intressanta "experiment" i bl.a USA och även Sverige, som BRÅ har sammanfattat på någon sida, känns det inte lika självklart längre.

Däremot behöver hela organisationen omorganiseras. Poliserna måste ju ut och visa att dom finns! Ibland får jag en känsla av att det primära målet med deras jobb är att driva in pengar åt staten.:rolleyes:
Buggning är också nödvändigt.

Tja, jag vet inte hur det ar med mer poliser men hogre straff verkar inte ha sa hog effekt. Flera studier fran bland annat USA har visat detta.

Fler poliser hjalper bara om de satts in pa ratt stallen. Jag ar helt for mer patrullering o kvarterspoliser

IronMike skrev:
2460976Hårdare klimat

Om Göran P kan ordna så att vi får mildare vintrar och lite mer "utjämnade" sommrar så ska jag fan rösta på honom! hirhirhir :D

Fotrally skrev:
2460952 Så jävla sant!

Det är därför man kan läsa "Euhm, jobba?" i ditt val som yrke på din sida va?
Då är det klart att du tycker det är bra som det är nu...

Blanco skrev:
2461843 Det är därför man kan läsa "Euhm, jobba?" i ditt val som yrke på din sida va?
Då är det klart att du tycker det är bra som det är nu...

Läs för i helvet! "Nä nu ska jag gå å lägga mig för jag har jobbat 12tim natt!"

Kom inte med nått såntdär skitsnack!

Fotrally skrev:
2461920 Läs för i helvet! "Nä nu ska jag gå å lägga mig för jag har jobbat 12tim natt!"

Kom inte med nått såntdär skitsnack!
Det va värst!!.... Du tog inte åt dig va??.... Det var en fråga serdu...
12 tim natt!! En natt är väl 7-8 timmar...Max!

Last edited:
Blanco skrev:
2461940 Det va värst!!.... Du tog inte åt dig va??.... Det var en fråga serdu...
12 tim natt!! En natt är väl 7-8 timmar...Max!
Tänk på att sossarna lever i ett evigt mörker av förnekelse. :D

Last edited:
Blanco skrev:
2461940 Det va värst!!.... Du tog inte åt dig va??.... Det var en fråga serdu....

Om jag lever på bidrag tror du själv att man har råd med en R1 och allt som hör till? Cash is king, enda lånet jag har är en studieskuld på 16000.

Givetvis så tog jag åt mig, du quotade mig så vem skulle annars ta åt sig.

Nu är det som så att jag inte alls är på humör för att diskutera vidare för tillfället för jag måste måste byta länkarmsbussning på bilen innan kl 17, så jag säger adjö från denna tråd. Fler eventuella frågor mottages endast via PM. :hej

Edit: Eftersom jag jobbar 12tim åt gången så kallas det natt respektive dagsskift. Alltså 06.30-18.30= Dag, 18.30-06.30= Natt. Svårare än så var det inte.

Last edited:
Kajan skrev:
2461811 Tja, jag vet inte hur det ar med mer poliser men hogre straff verkar inte ha sa hog effekt. Flera studier fran bland annat USA har visat detta.

Fler poliser hjalper bara om de satts in pa ratt stallen. Jag ar helt for mer patrullering o kvarterspoliser

Om hårdare straff minskar kriminaliteten eller inte känns som ganska ointressant, för mig handlar det mer om att de grovt kriminella inte har nåt bland vanliga människor att göra. Hela kriminalvården är ett skämt, borde det inte heta kriminalstraff istället? Varför inte köpa mark av Sibirien och bygga fängelser där med livströtta ryssar som fångvaktare. Då skulle det fan svida att sitta inne. Idioterna som inte blir avskräckta blir vi iallfall av med...enkelresa till helvetet.

:va Har sutte den senaste månaden och fundera över hur vi hamnat här...vad hände med sverige??

Många skolor i sthlm får inte hissa svenska flaggan eller sjunga nationalsången för de ses som rasistiskt :näsblod Ska inte en vanlig svensson få vara stolt över sitt lands flagga eller national sång :confused:

Sen har vi sjukvården, äldrevården som är en skam utan dess like...äldre människor som ligger och nästan ruttnar bort i sina sängar pga liggsår. Och personal som verkar outbildade eller inte uppskattar de dom gör...sjukvården har en sjukvårdsgaranti, men var de meningen att vi skulle vänta i år?? hade för mej att man skulle vara garanterad vård efter ett visst antal månader.

Sen har vi skatten :rolleyes: jag vill gärna behålla mer av min lön...men som de är nu jobbar jag oftast en å en halv heltids tjänst eftersom väktaryrket inte är så välbetalt. Och ändå skadas de många inom mitt yrkem, ja till å med dödas :näsblod

Jag måste säga att jag inte litar på många av våra politiker som de ser ut i dag så fuskar dom med de mesta och de gör ju att man vill ge dom en smäll på huvudet och fråga vem som ger dom rätt att bryta lagarna och klara sig så lindrigt undan när vanliga svensson får fängelse...

Som allt ser ut nu blir de en blå seger och jag hoppas att dom kan bygga upp de som har förstörts så nu de senaste åren.

Få bort Göran P från stolen, det är INTE okej att bygga en kåk för ett antal miljoner bara för att man är kär...i alla fall inte med våra skatte pengar.
Lönerna som dom plockar hem varje månad är ju ett skämt.
Ge dom som jobbar inom polis, väktare, sjukvården bättre lön...vi behöver de för så här dåliga löner är ju ett skämt.

Och se till att bygga skolor så att lärarna slipper klasser på över 30 personer...inte konstigt att ungdomar i dag inte har nån respekt eller kunskap i att läsa och skirva...men de beror ju inte bara på skolan och samhället utan även på föräldrar som skyller på den "fria" uppfrostarn....Lär era barn att respektera sina äldre och se till att dom inte är ute på stan efter 21 på kvällarna...ja de är då min åskigt...

( har översende med stavningen nu :))

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...