Har sutte den senaste månaden och fundera över hur vi hamnat här...vad hände med sverige??
Många skolor i sthlm får inte hissa svenska flaggan eller sjunga nationalsången för de ses som rasistiskt

Ska inte en vanlig svensson få vara stolt över sitt lands flagga eller national sång
Sen har vi sjukvården, äldrevården som är en skam utan dess like...äldre människor som ligger och nästan ruttnar bort i sina sängar pga liggsår. Och personal som verkar outbildade eller inte uppskattar de dom gör...sjukvården har en sjukvårdsgaranti, men var de meningen att vi skulle vänta i år?? hade för mej att man skulle vara garanterad vård efter ett visst antal månader.
Sen har vi skatten

jag vill gärna behålla mer av min lön...men som de är nu jobbar jag oftast en å en halv heltids tjänst eftersom väktaryrket inte är så välbetalt. Och ändå skadas de många inom mitt yrkem, ja till å med dödas
Jag måste säga att jag inte litar på många av våra politiker som de ser ut i dag så fuskar dom med de mesta och de gör ju att man vill ge dom en smäll på huvudet och fråga vem som ger dom rätt att bryta lagarna och klara sig så lindrigt undan när vanliga svensson får fängelse...
Som allt ser ut nu blir de en blå seger och jag hoppas att dom kan bygga upp de som har förstörts så nu de senaste åren.
Få bort Göran P från stolen, det är INTE okej att bygga en kåk för ett antal miljoner bara för att man är kär...i alla fall inte med våra skatte pengar.
Lönerna som dom plockar hem varje månad är ju ett skämt.
Ge dom som jobbar inom polis, väktare, sjukvården bättre lön...vi behöver de för så här dåliga löner är ju ett skämt.
Och se till att bygga skolor så att lärarna slipper klasser på över 30 personer...inte konstigt att ungdomar i dag inte har nån respekt eller kunskap i att läsa och skirva...men de beror ju inte bara på skolan och samhället utan även på föräldrar som skyller på den "fria" uppfrostarn....Lär era barn att respektera sina äldre och se till att dom inte är ute på stan efter 21 på kvällarna...ja de är då min åskigt...
( har översende med stavningen nu

)