Snart skall Sveriges framtid avgöras.

• Thread starter Thread starter "Rask"
  • Start date Start date

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
korvgubbe skrev:
2458777 Sin absolut starkaste väljargrupp återfinns bland unga, lågutbildade män. Ofta arbetslösa och med kort eller avbruten utbildning. Ungefär samma skara som köper Basshunters plattor.

Får känslan av att V har samma typer av anhängare. Eller är det mer "ensamma, lågutbildade mammors klubb" som är överrepresenterade där? :va

korvgubbe skrev:
2458777 Sin absolut starkaste väljargrupp återfinns bland unga, lågutbildade män. Ofta arbetslösa och med kort eller avbruten utbildning. Ungefär samma skara som köper Basshunters plattor.

Äntligen någon som tar upp det jag alltid tyckt, de som inte bidrar ska heller inte få påverka. Arbetslösa, studerande, sjukskrivna och annat patrask ska fan inte rösta om hur mycket välavlönade stekare som mig ska skatta, de kan samla kottar och grilla om de är hungriga. :mad:

Valen skrev:
2458828 Får känslan av att V har samma typer av anhängare. Eller är det mer "ensamma, lågutbildade mammors klubb" som är överrepresenterade där? :va

Du har nog ganska rätt. Högerextremer och vänsterextremer är ofta av samma skrot och korn.

korvgubbe skrev:
2458913 Du har nog ganska rätt. Högerextremer och vänsterextremer är ofta av samma skrot och korn.

Än en gång blir jag imponerad:
Ensamma (?), lågutbildade mammor är ett stort hot mot välfärden, tycker också vi ska klassa dem som extremister. Mamma-extremister.

Vad kostar en ensamstående mamma samhället egentligen?

prulle skrev:
2451596 'Vilken är den tydligaste lögnen i år?

Att det är ok för Göran Person att spendera 17 miljoner kronor på att bygga ett hus bara för att han och anitra är kära som 18 åringar..

Snail_shell skrev:
2459103 Att det är ok för Göran Person att spendera 17 miljoner kronor på att bygga ett hus bara för att han och anitra är kära som 18 åringar..

:va
Gör inte alla som dom vill med sina egna/lånade pengar?

korvgubbe skrev:
Det där var fan det bästa jag läst på mycket mycket länge.

Eller kanske inte bästa, men mest sant.

Edit: Kan man dra en liknande parallell till 15% av anhängarna på sporthoj.com?

Last edited:
Yay!

Hemskickat i brevlådan idag. Jihaaa. Nu ska vi ge borgarna på knappen. :tomten

Jag älskar mitt jobb! :yoparty

Last edited:
juha01 skrev:
2458787 Inte helt oväntat om du frågar mig. :tungan

Kan inte du plocka fram MP,s också! Vore intressant att se vilka dessa människor är egentligen!

Individer som bär lusekofta.

Iallafall enligt knappnytt :rofl

Last edited:
Snail_shell skrev:
2459103 Att det är ok för Göran Person att spendera 17 miljoner kronor på att bygga ett hus bara för att han och anitra är kära som 18 åringar..

Samtidigt som han påstod i förra valet att Bo Lundgren inte visste hur vanliga människor har det för Bo bor i en villa för 6 miljoner. Dubbelmoral?Någon?

korvgubbe skrev:

Så sant!

Tror det började med liknande individer i Tyskland 1938.
Vad de lysnade på för musik då har jag dock ingen teori om.

Alm skrev:
2459534 Samtidigt som han påstod i förra valet att Bo Lundgren inte visste hur vanliga människor har det för Bo bor i en villa för 6 miljoner. Dubbelmoral?Någon?

Socialdemokrati bygger på dubbelmoral, att inte leva som man lär och att ge dubbla budskap.

• Klasskamp är viktigt - att bo i herrgård också
  • Att titta i någons dator är dumt - att skicka falska brev är snällt
  • Lova innan valet - ändra sig efter valet
  • 65% av lönen svälter man på - 80% bjuder på ett rikt liv
  • Demokrati är bra - om man tycker som Partiet
  • Hot mot politiker ska tas på allvar - hot mot Partikamrater alltså
Osv osv osv.

Ser ganska lovande ut om man ska tro opinionsundersökningarna.

Bifogat

• Val02.jpg
    Val02.jpg
    29.8 KB · Visningar: 28
  • Val01.jpg
    Val01.jpg
    36.7 KB · Visningar: 32
Snail_shell skrev:

Tja, det är ju ingen lögn om Göran verkligen tycker så.

Varför finns inte "rösta blankt" med?

Är ju en röst det med, med den visar jag mitt missnöje med alla partier.

Finns inget som jag kan tänka mig rösta på för tillfället, närmast ligger väl folkpartiet men vill absolut inte stödja ngt som har med moderaternas allians att göra så blankt here i come.

Sen är jag lite chockad att så många som är motorintresserade ska rösta på moderaterna. Tycker ni inte att försäkring osv är dyr nog på hojarna?

Röstar man på V för att man tycker palestinasjal är snyggt, då är något fel. Men fortfarande i det närmaste den anledningen några tjejer i min klass har till att rösta på V.

Sedan har jag ju kompisar som "tycker sig känna igen den där gubben" när en bild på Fredrik Reinfeldt uppenbarar sig. Eller som tror att han heter Rein Felkt.
Göran Persson känner man ju iaf igen, han har ju varit med ett tag.. Så han får rösten!

Eller killen som jag gav ett jobb på tidningen, med 500 spänn i lön per helg, för 3 h arbete.. Men som gav upp efter 30 minuter andra dagen och lät mig få skiten, och som anser att en städare borde ha exakt samma lön som en hjärnkirurg. Sosse, givetvis. :tummenupp

Fy kane.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...