Snart skall Sveriges framtid avgöras.

• Thread starter Thread starter "Rask"
  • Start date Start date

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.

mb skrev:
2456275 Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.

Välkommen till sporthoj.com....

mb skrev:
2456275 Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.

Det brukar vara så i omröstningar där det är mycket ungdomar som inte ens är torra bakom öronen... Dom åsikterna brukar gå över, likväl är det inte många 35-åringar som är med i AFA.

Ungdomarna röstar på sverigedemokraterna, pensionärerna röstar på socialdemokraterna enligt tradition och resten röstar på alliansen...

morlock skrev:
2456351 Ungdomarna röstar på sverigedemokraterna, pensionärerna röstar på socialdemokraterna enligt tradition och resten röstar på alliansen...
...och de arbetslösa röstar också på alliansen som försöker skapa arbeten.

Eller ?

gjorde några test nyss...

aftonbladet: 87% Moderat :va
svt: 53% FP och 53% M ... lägsta resultatet där va V med 37%
expressen: 54% M
tv4:0% på alla.... det finns nog inget parti i regeringen som håller med mig i mina viktigaste frågor :) (eller så va det fel på sidan...)

tur att man redan röstat för jag blev lite konfunderad nu ;)

mb skrev:

Du verkar ju smart.

ah17 skrev:
2456848 Du verkar ju smart.

Eftersom alliansen helt har ignorerat mina kärnfrågor dvs feta skattesänkningar för de redan rika kan man ju lika gärna rösta på SD de tar ju åtminstone upp invandringspolitiken. Sedan om de gör det bra eller ej är en annan fråga.

Last edited:
juha01 skrev:
2456304 Det brukar vara så i omröstningar där det är mycket ungdomar som inte ens är torra bakom öronen... Dom åsikterna brukar gå över, likväl är det inte många 35-åringar som är med i AFA.

Så vad ni menar är att man är mer främlingsfientlig som ung än som gammal?

Blått vinner inte nu heller förresten.

lorkan skrev:
2456856 Så vad ni menar är att man är mer främlingsfientlig som ung än som gammal?

Blått vinner inte nu heller förresten.

det kan nog i vissa fall vara så.. för i ungdomen stötte jag mer på "problemen" än vad jag gör idag....

sen tycker jag det är ganska konstigt att man kallar SD för främlingfientliga... de vill ju egentligen bara begränsa invandringen som våra grannländer gjorde för länge sedan.... (på pappret iaf)

A_o_D skrev:
2456874 det kan nog i vissa fall vara så.. för i ungdomen stötte jag mer på "problemen" än vad jag gör idag....

sen tycker jag det är ganska konstigt att man kallar SD för främlingfientliga... de vill ju egentligen bara begränsa invandringen som våra grannländer gjorde för länge sedan.... (på pappret iaf)

Ja, dom vill få dig att tro det. Läs mellan raderna på deras principprogram istället så förstår nog du också att dom menar annat.

"Vi är inte rasister, men.."

Dessutom går det väl knappast att sticka under stolen med att det var organisationen Bevara Sverige svenskt och Framstegspartiet, två främlingsfientliga/rasistiska grupper som bildade SD i början på 90-talet.

lorkan skrev:
2457048 Ja, dom vill få dig att tro det. Läs mellan raderna på deras principprogram istället så förstår nog du också att dom menar annat.

"Vi är inte rasister, men.."

Dessutom går det väl knappast att sticka under stolen med att det var organisationen Bevara Sverige svenskt och Framstegspartiet, två främlingsfientliga/rasistiska grupper som bildade SD i början på 90-talet.

jo visst men ska man läsa mellar raderna så finns det ju knappt nått parti att rösta på.... i längden blir du då antingen nazist, kommunist eller hippie ;)

A_o_D skrev:
2457057 jo visst men ska man läsa mellar raderna så finns det ju knappt nått parti att rösta på.... i längden blir du då antingen nazist, kommunist eller hippie ;)

Jag är hellre kommunist och hippie än nazist. Dessutom är det du säger inte riktigt sant.

mb skrev:

är väl inget konstigt med det? dem fick min röst förra valet i.a.f.

lorkan skrev:
2456856 Så vad ni menar är att man är mer främlingsfientlig som ung än som gammal?

Brukar ju vara så när man är ung. Kanske inte mer främlingsfientlig, men generellt mycket radikalare åsikter. Med tiden så ser man saker på andra sätt och byter åsikter/ideologi till något annat som fungerar i ett "normalt" samhälle, oavsett vänster/högertillhörighet.

Mp och V samt SD går ofta bra i skolvalen tex.

juha01 skrev:
2458755SD går ofta bra i skolvalen tex.

Sin absolut starkaste väljargrupp återfinns bland unga, lågutbildade män. Ofta arbetslösa och med kort eller avbruten utbildning. Ungefär samma skara som köper Basshunters plattor.

korvgubbe skrev:
2458777 Sin absolut starkaste väljargrupp återfinns bland unga, lågutbildade män. Ofta arbetslösa och med kort eller avbruten utbildning. Ungefär samma skara som köper Basshunters plattor.

Inte helt oväntat om du frågar mig. :tungan

Kan inte du plocka fram MP,s också! Vore intressant att se vilka dessa människor är egentligen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT