Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:2456275Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.
mb skrev:2456275Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.
...och de arbetslösa röstar också på alliansen som försöker skapa arbeten.morlock skrev:2456351Ungdomarna röstar på sverigedemokraterna, pensionärerna röstar på socialdemokraterna enligt tradition och resten röstar på alliansen...
mb skrev:2456275Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.
ah17 skrev:2456848Du verkar ju smart.
juha01 skrev:2456304Det brukar vara så i omröstningar där det är mycket ungdomar som inte ens är torra bakom öronen... Dom åsikterna brukar gå över, likväl är det inte många 35-åringar som är med i AFA.
lorkan skrev:2456856Så vad ni menar är att man är mer främlingsfientlig som ung än som gammal?
Blått vinner inte nu heller förresten.
A_o_D skrev:2456874det kan nog i vissa fall vara så.. för i ungdomen stötte jag mer på "problemen" än vad jag gör idag....
sen tycker jag det är ganska konstigt att man kallar SD för främlingfientliga... de vill ju egentligen bara begränsa invandringen som våra grannländer gjorde för länge sedan.... (på pappret iaf)
lorkan skrev:2457048Ja, dom vill få dig att tro det. Läs mellan raderna på deras principprogram istället så förstår nog du också att dom menar annat.
"Vi är inte rasister, men.."
Dessutom går det väl knappast att sticka under stolen med att det var organisationen Bevara Sverige svenskt och Framstegspartiet, två främlingsfientliga/rasistiska grupper som bildade SD i början på 90-talet.
A_o_D skrev:2457057jo visst men ska man läsa mellar raderna så finns det ju knappt nått parti att rösta på.... i längden blir du då antingen nazist, kommunist eller hippie![]()
lorkan skrev:2457220Jag är hellre kommunist och hippie än nazist. Dessutom är det du säger inte riktigt sant.

mini-knutten skrev:

mb skrev:2456275Kan nån kolla upp ifall SD-rösterna kommer ifrån samma IP? Ser ju helt sjukt ut att de ska ha fler sympatisörer än socialdemokraterna, som enligt alla opinionsmätningar är sveriges största parti.
lorkan skrev:2456856Så vad ni menar är att man är mer främlingsfientlig som ung än som gammal?
juha01 skrev:2458755SD går ofta bra i skolvalen tex.
korvgubbe skrev:2458777Sin absolut starkaste väljargrupp återfinns bland unga, lågutbildade män. Ofta arbetslösa och med kort eller avbruten utbildning. Ungefär samma skara som köper Basshunters plattor.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |