Snart dags att plocka fram hojen ... hmmmm....

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Hittade lite statisktik över medeltempuraturer i Trelleborgs kommun.
Nedan är medeltempuraturen kl 0700 angiven månad för månad.
Hmm... ser ut som att man får vänta till april, minst 5 grader på morgonen kräver i alla fall mitt "lilla" arsele. Förra året var det tydligen svinkallt i mars.

Medeltemperatur, °C, kl 07.00
................2002......2003.......2004.........2005........2006
Januari.......1,9.......-0,7........-1,2...........2,6..........-0,3
Februari......3.1.......-2,2.........1..............0.0
Mars...........3,7........1,3.........2.............-0,2
April...........5,4.........5...........6,3............5
Maj............12.........11,4........10,9..........10,1
Juni............15,8......15,9........13,4..........13,4
Juli.............17,6......18...........18............17,5
Augusti.......18,8......17...........17,5..........13,6
September...12,5......13,3........13,4..........13,7
Oktober.......6,5.......6,9..........9,1.............9,3
November....4,3.......6,9..........4,7.............4,8
December....0,4.......3,9...........3,7............2,3

Last edited:
Räcker 2-3 PLUSgrader i några dagar, som kallast, för att jag ska kunna hämta min hoj, som står 7-8 mil ifrån mig. Det hoppas jag iaf på under februari. Men de närmar sig väl. Gäller Mö-Hbg hållet....

Det e skrämmande att vår, vinter och sommar blir kallare medans vintern blir varmare. Snart kommer vi ha nollgradigt året runt. Inget roligt hojväder det inte.

GSXR Junior skrev:
Det e skrämmande att vår, vinter och sommar blir kallare medans vintern blir varmare. Snart kommer vi ha nollgradigt året runt. Inget roligt hojväder det inte.

Denna vintern har varit för jävla kall tycker jag!

-5 nu kaaaalllltt

-5 i bondhåla. En jättehög med snö utanför dörren !

:huvet

Men om jag inte har helt fel så är det den 4 / 2 idag och det går ju framåt tack och lov.

Så fort det blir frostfritt åker den gröna moppen ut i Carporten och då är vi igång. Suck pust frust o stön ca 35 dagar till :rolleyes:

Nåja det blir KB i kväll får trösta sig med mängder av Guinness :fyllisar

jag va ute i bondhåla igår o svina mig med hojen :banana
hela vägen till verkstaden..

folk glodde som fan :hihi

Bilder från trelle

1. Blå himmel sol och torra hus tak :banana

my.php

2. längre ner :mad: :huvet :brinnerup :(

my.php

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :4skrika

Din lilla gottegris Easy jag dööööööööööööööööööööööööööööör här fy fan va jag skall dra när det blir dags.

PIXIES i öronen och ett lagom slitet bakdäck. Fan fabror blå får se upp denna säsongen annars kör jag fan igenom honom :kocko

Fast i o f s inte så ofta Pekka är i Bondhåla :)

:fyllisar

GSXR Junior skrev:

Det är väl snarare så, att årstiderna verkar ha förflyttats framåt, så det verkar bli lite fel på när snön, sommar osv osv kommer......?

Deagol skrev:
Är det någon som tittat ut idag :huvet :huvet :huvet :4skrika

Var ute o körde bilen under dagen för lite ärenden....kom något vitt från himlen.............eller det var nerifrån? Vill ha plusgrader nu! :mad:

Deagol skrev:
Är det någon som tittat ut idag :huvet :huvet :huvet :4skrika
Javisst!! :)
Solen skiner ju! Ska ut o hämta in batteriet från Duccen o sätta det på laddning så att man är redo när våren kommer. Det känns ju verkligen som om den är på G! :tummenupp

Men vaaaafan.... det snöar ju?! Shit, det missade jag helt!!!! :huvet :gråta

Maverick_ou812 skrev:
Solen skiner ju! Ska ut o hämta in batteriet från Duccen o sätta det på laddning så att man är redo när våren kommer. Det känns ju verkligen som om den är på G! :tummenupp

Vi får väl hoppas att det som snöar idag lika fort smälter bort... :)
Man ska ju se allt positivt säger "de vise". Men det är ju inte alltid så lätt... :huvet
Snart kan vi nog ta ut våra duccisar och brumma ikapp.. :tummenupp :D

Ducati Girl skrev:
Vi får väl hoppas att det som snöar idag lika fort smälter bort... :)
Man ska ju se allt positivt säger "de vise". Men det är ju inte alltid så lätt... :huvet
Snart kan vi nog ta ut våra duccisar och brumma ikapp.. :tummenupp :D
Japp!! Absolut! :tummenupp :banana
Nu har nog allt kommit tror jag, lättat svänghjul, kraschpuckar, drev fram o bak samt kolfiberpipor!!! Nu ska det bara provköras innan montering så att jag kan förstå och känna skillnaden. :) Sen jävlar!

"Sim-sala-bim, alakazzzzzzammmmm. hokus-pokus... Bort snö, bort!" *viftar frenetiskt med trollstaven*

Maverick_ou812 skrev:

Det vita pudret runt näsan gör ju att man lätt missar saker o ting :hihi Själv har jag skottat en 1000-meters-slinga så jag skall ta en runda idag när eftermiddagssolen kommer fram o värmer upp banan. :banana

Maverick_ou812 skrev:
Japp!! Absolut! :tummenupp :banana
Nu har nog allt kommit tror jag, lättat svänghjul, kraschpuckar, drev fram o bak samt kolfiberpipor!!! Nu ska det bara provköras innan montering så att jag kan förstå och känna skillnaden. :) Sen jävlar!

"Sim-sala-bim, alakazzzzzzammmmm. hokus-pokus.. . Bort snö, bort!" *viftar frenetiskt med trollstaven*

Ah...kan riktigt se det framför mig. He,he..:D Kul, eller hur? Mina "grejs" har också kommit nu. Lite mer blir det att beställa...nya race-fotpinnar t.ex. Man får ju ta lite efterhand. :) Huvudsaken är ju att nya hojen är fix och färdigtrimmad till första ban-körningen i vår! :banana Annars så... :huvet :4skrika

PGH skrev:
Det vita pudret runt näsan gör ju att man lätt missar saker o ting :hihi Själv har jag skottat en 1000-meters-slinga så jag skall ta en runda idag när eftermiddagssolen kommer fram o värmer upp banan. :banana
Kvällen är här. Rapport krävs. Varvtid på 1000 m? :hihi

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...