Snart är det vår!

Först ut i Sundsvall gissar jag. 2 mil igår i +1 och ca 4 mil idag +4 grader. Har varma kläder så endast fingrarna tog lite stryk idag, men inte så farligt. Såg inte en enda hoj. Folk stirra och trodde man var tokig.. :)

Först ut i Sundsvall gissar jag. 2 mil igår i +1 och ca 4 mil idag +4 grader. Har varma kläder så endast fingrarna tog lite stryk idag, men inte så farligt. Såg inte en enda hoj. Folk stirra och trodde man var tokig.. :)

Vart en liten tur för mig idag.
Åkte ner till macken pumpade däck,sen vart det en liten sväng.
Dåligt klädd var man,men skönt att vrida på rullen lite grann :)

Bra jobbat Danne!

Undrar om vi är nordligaste hojåkarna hittills i år? Går det att åka i Umeå t.ex. ?

Idag har jag också premiärturat, jävligt "halt" var det men mycket roligt!
Äntligen!!

Åkte ner (från Majorna till Mölndal) och kollade på "MC-dagarna" hos Honda och Yamaha vid 12-tiden. Yamaha hade 25 % på däckbyte så eftersom Triumphen behöver nya däck frågade jag om Dunlop SportSmart. 3500kr fram och bak monterat och klart verkade OK men de skulle återkomma med exakt pris på måndag. 2 mil totalt med pauser och dubbla fiberpäls under jackan var OK temperaturmässigt. Och nu snöar det. :huvet Hoppas det blir varmare snart igen. Om det hjälpte ligga på knäna och be om det ! :Bugar

Tog premiärturen i torsdags, hade tänkt vänta några veckor till men jag kunde inte låta bli längre :D

Ja alltså det hala berodde helt klart på kalla vägar och kalla däck, det slog ut i sidled ganska mkt när jag gasade på lite vilket inte var helt o-kul :)
Ingen is här inte!

Men fortfarande väääldigt mycket grus ute i täby där jag körde så inga 200+ ännu.
Snart kommer som sagt (i en annan tråd) papper på att hojen e min igen o sen är det försäkring och köra hela veckan tills jag åker tillbaka till norge som gäller.

Last edited:
Ja alltså det hala berodde helt klart på kalla vägar och kalla däck, det slog ut i sidled ganska mkt när jag gasade på lite vilket inte var helt o-kul :)
Ingen is här inte!

det har jag märkt av =) på gullmarsbron fick jag ett fint spinn då släppte jag lite gas o sen drog på utav fan =)

Samma här kaos på hög nivå. Försenade pendeltåg till jobbet betyder att jag kan sova lite längre på tåget. Måste se nåt gott ur det negativa

Vafan, vad hände med våren? Skulle ha besiktning idag, men det kan man ju glömma med 1 cm nysnö.

Meh! Vad är ni för veklingar? :rolleyes:

Hade bokat in hojjen för service idag.
Vaknar man o ser snö.
äh! Vafan, klarade man att köra året runt som moppefukko på trimmad moppe den tid det begavsig ska man väl klara att köra 2mil till verkstan!

Sagt o gjort! På med stället o lugnt ut i trafiken.
Inga problem. :fakta

Sitter nu på jobbet dock o hoppas vägarna inte är lika hala på vägen hem. Oavsett ... man kör ju inte en sånhär dag med knäskrap direkt.

Så dagen börjades med 2mil till verkstan :yoparty

Meh! Vad är ni för veklingar? :rolleyes:

Hade bokat in hojjen för service idag.
Vaknar man o ser snö.
äh! Vafan, klarade man att köra året runt som moppefukko på trimmad moppe den tid det begavsig ska man väl klara att köra 2mil till verkstan!

Sagt o gjort! På med stället o lugnt ut i trafiken.
Inga problem. :fakta

Sitter nu på jobbet dock o hoppas vägarna inte är lika hala på vägen hem. Oavsett ... man kör ju inte en sånhär dag med knäskrap direkt.

Så dagen börjades med 2mil till verkstan :yoparty

Helvette vad vintern har stått i under natten, låset till tändningen hade frusit fast och det låg ett tjockt snöblandatistäcke över hela hojen imorse :huvet

Men inte stoppar det en från att ta hojen till jobbet för det :banana

Back