Snacka går ju...

Vd gör du när Polisen syns i just din backspegel?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
spelar ingen roll vem som dyker upp i min spegel, jag drar rullen hela vägen o pyser.... ingen ska om mig:D oavsett färg på ljus, klubb, hoj, kön -
jag ska från er alla:tuttar

yourock.gif

Sist jag blev stoppad för fortkörning, var sommaren -79. Ja, jag stannar ALLTID och tar mitt straff, även om jag var en j-l på att köra hoj.

Men ska sanningen fram..jag kan INTE köra motorcykel.

Tack till alla mina medtrafikanter som räddat mig från olyckor under de tusentals mil jag hållit i styrstången under årens lopp.

Beror lite på vad man stannas för.. har jag legat på E4an i 250 blås så skulle det ju kvitta om jag smet, lappen skulle jag inte se på länge.. Men är det en mindre förteelse stannar jag hellre :)

Så länge man bara ser dem i backspegeln så kvittar det väl. Däremot om de står framför & vinkar in mej, då stannar jag.... OM jag hinner att se dem vill säga. Och OM de inte står beredd på hoj.

Poliser har tyvärr lika mycket fel och brister som oss andra förutom att dom har makt och inte behöver följa lagen själva så det mest problemfria är att försvinna så fort som möjligt när dom vill nåt.

Man stannar ju knappast utan att de uppmanar mig till det,,,,,,,,,,, fast man kan ju stanna och slå en båge och se om de också vill slå en båge.

förstår ej allt tjafs om att köra ifrån eller stanna och ta straffet som en man. ni ALLA som läst frågan. verkar utgå ifrån att man kört för fort. vad jag kan se så står det ingenstanns i frågan att man kört för fort.

spelar ingen roll vem som dyker upp i min spegel, jag drar rullen hela vägen o pyser.... ingen ska om mig:D oavsett färg på ljus, klubb, hoj, kön -

Hur förklarar du mina omkörningar av dig då? :D

Jag tycker diskussionen med en trafikpolis är rätt meningslös, jag vet ju liksom redan vad han kommer att säga så jag brukar hoppa över att lyssna på det och fortsätta njuta av åkturen istället.

Även om det går fortare än skyltad hastighet ibland för många av oss så kan man ju fortfarande köra med insidan av skallen, sakta ner vid utfarter, skapa sig extra marginaler genom att tex hålla ut vid omkörningar, utgå från att bilisterna inte ser en och vara koncentrerad och fokuserad på körningen.

Som tur är står de sällan med lasern och vinkar längs rakorna på sveriges roadracingbanor :)

förstår ej allt tjafs om att köra ifrån eller stanna och ta straffet som en man. ni ALLA som läst frågan. verkar utgå ifrån att man kört för fort. vad jag kan se så står det ingenstanns i frågan att man kört för fort.

Eftersom vi kör sporthoj så ingår det liksom per automatik.....

Last edited:
Jag stannar.
Inte för att jag på något sätt gillar att få böter.
Och jag kör inte alltid efter hastighetsgränserna heller.
Jag väljer mina tillfällen att gasa och försöker hålla mig till dom tillfällen och ställen där jag bedömer riskerna som "mindre" och polisen inte ser.
Men det har hänt vid något tillfälle att dom lyckats mäta min hastighet till något över det lagliga och då har jag stannat och tagit böterna.

Min tanke bakom det är följande.
Dels är jag för dålig förare för att känna mig säker på att jag kommer undan.
Dels anser jag att någon tusenlapp inte är värt den risken jag skulle ta. (Om jag teoretiskt sett skulle försöka dra polisen så skulle jag gasa utav helvete och risken att det skulle gå riktigt åt helvete skulle vara ganska stor)
Dels anser jag att har man brutit mot lagen och blir påkommen får man stå för konsekvenserna av sitt handlande.

Jag vet att det ligger en viss grad av dubbelmoral i mitt handlingssätt. Kör jag för fort och polisen inte ser så är det ju enligt mitt sätt att se det mer eller mindre OK. Men faktum är ju att det inte är något allvarligt brott att bryta mot hastighetsgränserna. Det är ju bara en förseelse. Och så länge man kan göra det på "väl valda" ställen där riskerna för övriga trafikanter är små så...

Hur förklarar du mina omkörningar av dig då? :D

Jag tycker diskussionen med en trafikpolis är rätt meningslös, jag vet ju liksom redan vad han kommer att säga så jag brukar hoppa över att lyssna på det och fortsätta njuta av åkturen istället.

Även om det går fortare än skyltad hastighet ibland för många av oss så kan man ju fortfarande köra med insidan av skallen, sakta ner vid utfarter, skapa sig extra marginaler genom att tex hålla ut vid omkörningar, utgå från att bilisterna inte ser en och vara koncentrerad och fokuserad på körningen.

Som tur är står de sällan med lasern och vinkar längs rakorna på sveriges roadracingbanor :)

Eftersom vi kör sporthoj så ingår det liksom per automatik.....

jo det är ju sant att det ibland (oftast) går någon kilometer i timmen för fort. men fortfarande är ej det med i frågeställningen.

Har faktiskt provat att stanna en gång och snackat med polisen! Dom var jättetråkiga och osociala så det hoppar jag över efter det...

själv har man stannat ett gäng gånger och donerat pengar till farbror blå :D
Har testat köra ifrån dom med bil en gång och det gick bra....tills..:näsblod .behöver inte gå in på detaljer :huvet

båge har man inte testat än...:yoparty

jag kör ju så jävla dåligt så jag stannar hellre än att riskera livet för att spara in lite pengar, men när jag lärt mig köra lite bättre så kanske jag pyser iväg, allt hänger på om det finns risk för att kortet kommer ryka.

inga problem, har vart på bana 6 ggr i hela mitt plus ska vi titta på hojarna och se vad vi har för lull lull på dom??
- kom ner en ons i sommar så kör vi gata vännen:D

puss.........

vi får se vad jag får i ordning tills nästa år(bättre hoj tex), ska försöka mata mer bana så hoppas få upp tempot lite mer:tummenupp ***************

gathojen är en -01ans R1 som jag skulle tippa i bästa fall har 150 Bhk.

tackar för inbjudan, ser jag fram emot!

Hoppas du får ihop en kul hoj att både köra gata och en del bana med, kanske till och med blir licens och ett race?

:yoparty

Kära Gösta, du har i princip rätt i det du säger. Däremot om du skulle se mig ute på vägarna skulle du lägga dig bakom mig med förhoppning om att jag skulle lyfta på rumpan och vicka lite sexigt på den samt att du eventuellt skulle få en glims av konturen av Juggegurkan, tight insvept i mitt trånga skinnställ.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT