snabbaste svenska RR föraren?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

snabbaste svenska RR föraren?

• Antal röstningar
    0
No1 skrev:
^*skratt*

Skall vi andra börja bli oroliga på allvar nu oFFkeFF då vi aldrig sett dig med en tjej samt att du alltid försvarar Stiggy med näbbar och klor... :hihi

Stiggy är snabb, men inte bäst i Sverige...

Patrik

Jag tror som sagt Fredde kommer plocka stiggy.. Men än så länge är han snabbast.. Intressant att folk säger att förare med sämre varvtider/resultat dock är snabbare än stiggy..

Stämmer ryktena får vi ju se stiggy åka i en långsammare serie nästa år, tillsammans med någon/några som anses vara snabbast i sverige just nu..

Edit: Sen är det faktiskt jävligt tajt, mellan Jimmy, folke, källis, Cralle, Watz + Stiggy. Alla har VM-kapacitet..

Skulle vara roligt å se alla gubbarna på
likadana maskiner i ett race :)

Peder Rosberg skrev:
Skulle vara roligt å se alla gubbarna på
likadana maskiner i ett race :)

Resultaten skulle nog skilja om alla åkte tex r6 kontra alla åkte tz250

moto-gg skrev:
Resultaten skulle nog skilja om alla åkte tex r6 kontra alla åkte tz250
Exaktemundo!!
Därför får vi sätta dom på varsin Guldvinge på en
go-cart bana :hihi

aa nice en röst på Hållinder, inte min tyvärr, tror att han kunde gått hur långt som helst om han hade haft viljan att köra utanför sverige på heltid.

Jag röstade på Stiggy, hyser inga som helst tvivel på att han den snabbaste svensken genom tiderna.
Inte officielt nu men i det närmaste hundra att han och folkölsson kör supersport vm ihop i år.

Jag har aldrig varit något fan av Stiggy men det verkar ganska klart att han är underskattad av de svenskar som inte finner hans placeringar tillräckligt bra. Att köra 250-VM och placera sig i främre delen av mitten är svårare än att vara framstående i EM i Supersport 600.

Att jämföra Cralle med Stiggy går knappast eftersom de har kört så olika motorcyklar; Superbike och 250. Men det vore intressant att se deras bästa tider på samma banor.

R2 skrev:
aa nice en röst på Hållinder, inte min tyvärr, tror att han kunde gått hur långt som helst om han hade haft viljan att köra utanför sverige på heltid.

Jag röstade på Stiggy, hyser inga som helst tvivel på att han den snabbaste svensken genom tiderna.
Inte officielt nu men i det närmaste hundra att han och folkölsson kör supersport vm ihop i år.
Hallå din SYNTARE :hihi

Tror iofs att de flesta av de förarna som räknats upp hade vart skitsnabba oavsett vilken hoj de kör. Jimmy, källis var definitivt inte långsamma när det körde 250r, Cralle har väl kört nån tävling på en 250 också, och hörde väl till toppen direkt.
Kanske inte 125r eftersom det är så viktberoende, men i de andra tror jag det hade speglat verkligheten om vem som vart snabbast. Men sen får man väl kanske ge stiggy lite extratid på en 600, och folke likaså på en 250..

R2 skrev:
aha, nu hajar jag vem du är,,, tjena..
läget?
Jovars! de e väl dumt att klaga för det
är väl ingen som lyssnar ändå.. :)

Jag förstår inte riktigt pollen, det ska vara dagens snabbaste förare men ändå är Anders Andersson och Jörgen Hållinder(Vad nu han har på en sån lista att göra överhuvudtaget) med på listan.

Sveriges bäste förare idag är Johan Stigefelt men Kent Andersson är solklart bäst genom tiderna.

gör en egen poll då... :D
har du aldrig sett Hållinder live?

Jimmy Lindström får min röst (fast jag tänker inte klicka på "Annan" då Jimmy borde haft en egen rad :hihi ).

Som nån skrev är det väl som att jämföra äpplen och päron = svårt.
Så länge man inte tävlar med samma saker på samma plats är det bara spekulationer.

R2 skrev:
ja då va det dags att bråka om detta, inte mest framgåmgsrik, vem är eller va snabbast på två hjul?

Jag tror idag så är miniin eller watz bästa varvtiderna men vem som e bäste föraren genom tiderna måste vara K Andersson VM titel är svårslaget.

2ono skrev:
Jag tror idag så är miniin eller watz bästa varvtiderna men vem som e bäste föraren genom tiderna måste vara K Andersson VM titel är svårslaget.
Miinin snabbare än Stigefelt? :3freak

För övrigt har det skrivits flera gånger att frågan avser snabbast, inte meste poängplockare.

:7peta

Nyteknik skrev:
Ingen som kan redovisa varvtider från banor som samtliga har kört på?

Till vilken nytta?
Tänkte du jämföra Stiggys 250 cc varvtider mot cralles sbk tider :va

Nyteknik skrev:
Miinin snabbare än Stigefelt? :3freak

För övrigt har det skrivits flera gånger att frågan avser snabbast, inte meste poängplockare.

:7peta

Jo och en världsmästare är inte snabb.......

Det var någon som sade i en intervju en gång (Kenny Roberts Sr tror jag) att snabba förare är av samma virke, oavsett om de körde på 40-talet eller på 90-talet så har de talangen för att köra hoj jäkligt fort.Han menade att människorna förändras inte, det är hojarna som gör det.

Så Kent Andersson är nog både bäst, snabbast och allt som ni kan komma på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT