snabbaste svenska RR föraren?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

snabbaste svenska RR föraren?

• Antal röstningar
    0
finns ju många sett att se på detta.
vad det gäller snabbast, vad man "tycker" eller som nypanik, kolla varvtiderna..
Miinin e troligen en av de snabbare i landet idag ja, t.ex, han tog Hållinders gamla "ointagliga varvrekord på Sviesta förra året,, (men men hade Hållinder fortfarande kört (vilket han hade gjort om Luff hade haft avåkningszoner värde namnet då) så hade Miinin inte haft en suck)
Dock så tror jag (personligt tycke asså, bästa att påpeka det tydligen) att Miinin skulle få spö av Cralle, Lindström och Fredde Jansson.
Visst Kent A har vart världsmästare, men någon va först i landet med att köra RR också... :lol det går inte att ta med gamla förare och tider i detta..
Anders Andersson kom femma i superbike VM i eget svenskt team, Cralles glansdagar i supersport vm innan knät fick stryk va kanske det snabbaste en svensk kört,,
ny poll med 10-15 förare? från tidernas begynnelse?

Nyteknik skrev:

Man Blir inte smartare av vetskapen av att Cralle kör snabbare på Brno med sin sbk än vad Stiggy kör med sin 250 och inte heller att Stiggy kör Snabbare på Sachsenring med sin 250 än vad Cralle kör med sin sbk.

moto-gg skrev:
Man Blir inte smartare av vetskapen av att Cralle kör snabbare på Brno med sin sbk än vad Stiggy kör med sin 250 och inte heller att Stiggy kör Snabbare på Sachsenring med sin 250 än vad Cralle kör med sin sbk.
Jag håller helt och fullt med föregående talare. Äpplen och päron som det heter. Ganska meningslöst då det inte säger något om hur snabb förarna är gentemot varandra.

moto-gg skrev:
Kanske inte. Men det vore kul att se. Detta är ju trots allt inte blodigt allvar.

Inte för att han körde 2004 - Men Peter Lindén är ju inte direkt någon nolla heller....

Tänk om alla körde 250SP så lätt det hade varit då! :D

Äh, jag säger väl Cralle, trots att jag måhända är partisk. Om man skulle ge förarna samma material skulle Cralle snabbt hitta rätt inställningar och strategi. Särskilt om de skulle köra bäst av fem, t.ex.

Macho Woman skrev:
Äh, jag säger väl Cralle, trots att jag måhända är partisk. Om man skulle ge förarna samma material skulle Cralle snabbt hitta rätt inställningar och strategi. Särskilt om de skulle köra bäst av fem, t.ex.
Måste nog hålla med Jenny om att Cralle är den snabbaste av svenskar!!

R2 skrev:
ny poll med 10-15 förare? från tidernas begynnelse?

Japp!

Gunnar Kalén
Ragge Sundqwist
Olle Nygren förståss, hade han specialicerat sig på något hade han varit klart störst, maken till mångsidig förare har vi nog aldrig haft, kommer inte få heller..

/B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...