snabbaste fräckaste värsta motarden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Spidermoto skrev:
2372079 Jobbig service på en husa är en myt. Kan man inte byta olja o olje filter på en hojj skall man inte köra. På min 2006:a är det var 15 timme. Man hinner köra långt på 15 timmar. :tummenupp

Är inte oljan som jag tycker är det jobbiga utan ventiler och kolvar..
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Cervantes skrev:
2372147 Är inte oljan som jag tycker är det jobbiga utan ventiler och kolvar..

Ventiler lär man sig på ett nafs, kolv är ju lite jobbigare men ärligt talat är det inte så svårt. Gör man fel får man göra rätt och då lär man sig nåt iaf! Dessa stånkor är lättmekade, iaf om man inte har råd att lämna bort :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nexor skrev:
2372280 Ventiler lär man sig på ett nafs, kolv är ju lite jobbigare men ärligt talat är det inte så svårt. Gör man fel får man göra rätt och då lär man sig nåt iaf! Dessa stånkor är lättmekade, iaf om man inte har råd att lämna bort :)

Nu pratar du med nån som känner sig jätte stolt för att jag bytt munstycke och olja/filter :)

Hur är det med körningen av husan?? är det en myt med motorvägskörning eller?

Måste dock hålla med om att det är lätt mekat! och det är ju lätt att lärasig :tummenupp
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Aprilian hade ju 15 timmar racing som service intervall, så kör man gata är det nog betydligt mer, så köp en Aprilia för tusan...jag skulle aldrg tvekat om jag hade stålarna.
 

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
El Stockholmo Los Edsberg
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
Klart snyggast/fräckast....
Kanske också vassast med 100mm kolv och eddyseel-replika veven:tungan :tungan

3681.jpg
 

Husaberg 650

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
OLOFSTRÖM
Hoj
Husaberg 650 sm/end - 06
Cervantes skrev:
2371724 Länge funderat på det där.. Varför släpper inte husaberg en motard med lc4 motorn?? det är ju samma företag mer eller mindre och deras lätta chassi och starka varumärke med en slitstark motor skulle ju va en dröm för alla asfaltsåkare..

förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Husaberg 650 skrev:
2373276 förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden

Tänkte mest affärsmässigt... lc4 serien från ktm måste ju stå för den största delen av deras omsättning.. borde va bra pengar för ett företag som husaberg..
 

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Åmotsbruk,7mil norr om Gefle
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
Husaberg 650 skrev:
2373276 förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden
Nu får du nog ta och vakna,Husaberg monterade årsmodell-03 som sista modell i Sverige.2004 och nyare är monterade i Mattighofen,Österrike.Däremot ligger utvecklings och tävlingsavdelningen kvar i Sverige,men i Örebro,ej Laxå.
LC-4 med helsystem och FCR förgasare har ungefär samma litereffekt som Husaberg.Eftersom dom är så överdimensionerade är de bättre lämpade att åka väg med,men slöare är dom inte.
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Läst i en tidigare tråd här på forumet om siffror på 3,5 sek till 100 med en original husaberg 650.
Har även hört om en kille som körde streetracing med sin 650 och det gick inte helt illa. Startade för övrigt på 3an.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Har en Husa 650 med motardkit till och kan säga att den är lika snabb som min Aprilia eller polarnas R1'or på de kurviga vägar vi kör. Accelerationen är extrem upp till 100 med min drevning och man kan bara hålla i.

Kan bara tänka mig en preppad Husaberg 650 med pipor,portning,förgasare osv............:D måste vara den enda Motard som finns.

PS.Aprilias motard är ju inte kass den heller.........:tummenupp

J
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Rasorblade skrev:
2372138 15h på 06:eek:rna? 1Liter?...byter man filter då med??

Ja på 06 byterman olja o filter var 15/h. Vill man inte pilla med ventiler så kan man ju alltid lämna in den. Kostar inte många kronor och det blir bra gjort. Ja, 1 liter olja.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Spidermoto skrev:
2373887 Ja på 06 byterman olja o filter var 15/h. Vill man inte pilla med ventiler så kan man ju alltid lämna in den. Kostar inte många kronor och det blir bra gjort. Ja, 1 liter olja.

Faen va sugen jag blev nu :huvet ventiljustering efter hur många timmar?

får man provköra din ngn gång?!:D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Last edited:
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top