snabbaste fräckaste värsta motarden

Rasorblade skrev:
2371544 oftast??? alltid menar du...........säg någon sporthoj som bara har en cylinder:D

Passar på att leka messerschmitt aprillian har ju två cylindrar likt många sporthojjar :)
 
kåteämm skrev:
2371538 Jo, i 85cc klassen i motocross ;)

En motard har inte så stor chans mot en sporthoj, då de är ämnade för 2 nästab helt olika ändamål och sporthoj har oftast några fler cylindrar :rolleyes:
Ska man upp i 100 så fort som möjligt tycker jag tvåan verkar vara ett bra alternativ på en hoj som Husaberg
 
Med min smått vässade 625 tog jag de (nyaste literklassen) sporthojar jag testade mot upptill ca 100 rätt bra, när jag startade på tvåan. Därefter sköt de om som kanonkulor. Men samtidigt tar jag samma sportmoppar(samma förare) med busan ca 3hojlängder just i starten (antar det beror på att den är framtung). Så jag antar att det är rätt jämt till 100, men å andra sidan kör jag mycket snabbare med tjejjens 640 på vägarna i förorten än med mitt blysänke, och har betydligt roligare också.
 
Rasorblade skrev:
2371591 my bad...lite för orangefärgad liksom:)


Va ju tvungen att få rätt på nått i den här tråden :D

Men håller med.. det känns inte riktigt som en motard när den har mer än en cylinder.. :va
 
JonaZ skrev:
2371150 vilken e den klart snabbaste motarden?
mest hk?
fräckaste?
bästa om man tänker på service prestanda pris?
hade en 625:a som kändes aningen slö...vill nu ha ngtt med kraft,prestanda som kan matcha sporthoj så man inte tröttnar på den...

Och hur står sig en äldre sporthoj typ BMW och FJ, GS och allt vad dom heter? Har kört i från många sporthojar (kan ju förstås inte vet om dom håller fullt alla gånger.)
 
har min funderingar runt en 525sx tror ja dom heter fast med sm fälgar..
annar undrar ja hur det e om man kan regga in en crossmaskin med sm utrustning som lv maskin...det vore ju lättare att hitta ngt med drag i då....
 
JonaZ skrev:
2371624 har min funderingar runt en 525sx tror ja dom heter fast med sm fälgar..
annar undrar ja hur det e om man kan regga in en crossmaskin med sm utrustning som lv maskin...det vore ju lättare att hitta ngt med drag i då....

Och du tror du åker fortare på den..........:va
 
JonaZ skrev:
2371624 har min funderingar runt en 525sx tror ja dom heter fast med sm fälgar..
annar undrar ja hur det e om man kan regga in en crossmaskin med sm utrustning som lv maskin...det vore ju lättare att hitta ngt med drag i då....

Hinka i en trimmad 660 motor i exc 525 chassi vet ja! :yoparty

Det skulle vara rätt fräckt, om den nu får plats. :tungan
 
H3dlund skrev:
2371650 Hinka i en trimmad 660 motor i exc 525 chassi vet ja! :yoparty

Det skulle vara rätt fräckt, om den nu får plats. :tungan

Länge funderat på det där.. Varför släpper inte husaberg en motard med lc4 motorn?? det är ju samma företag mer eller mindre och deras lätta chassi och starka varumärke med en slitstark motor skulle ju va en dröm för alla asfaltsåkare..
 
Cervantes skrev:
2371724 Länge funderat på det där.. Varför släpper inte husaberg en motard med lc4 motorn?? det är ju samma företag mer eller mindre och deras lätta chassi och starka varumärke med en slitstark motor skulle ju va en dröm för alla asfaltsåkare..
Men nu jävlar svor du i kyrkan iallafall:mad: Sen skulle inte Husachassit vara så lätt och smidigt längre med ett LC4 sänke mellan ramrören....
 
Busaberg skrev:
2371747 Men nu jävlar svor du i kyrkan iallafall:mad: Sen skulle inte Husachassit vara så lätt och smidigt längre med ett LC4 sänke mellan ramrören....

Menade inte en lc4 rakt av utan nått liknande.. Husan är grym.. men jag skulle t ex aldrig kunna ha en sån pga servicen.. men tänkt dig nått med samma intervaller som lc4 och varför inte samma effekt mer kan man ju inte begära med den servicen.. skulle va riktigt nice :yoparty
 
Rasorblade skrev:
2371626 Och du tror du åker fortare på den..........:va
nej det va inte det ja tänkte ....
men tänkte att det e en tävlingsmaskin som borde vara lättare o kvickare än övriga....alltså lite rappare men inte snabbare om du fattar va jag tänker...det gör ja knappt själv så ja klandrar dig inte om du inte fattade..*ler*
 
JonaZ skrev:
2371866 nej det va inte det ja tänkte ....
men tänkte att det e en tävlingsmaskin som borde vara lättare o kvickare än övriga....alltså lite rappare men inte snabbare om du fattar va jag tänker...det gör ja knappt själv så ja klandrar dig inte om du inte fattade..*ler*

haha!:tummenupp
 
Cervantes skrev:
2371779 Menade inte en lc4 rakt av utan nått liknande.. Husan är grym.. men jag skulle t ex aldrig kunna ha en sån pga servicen.. men tänkt dig nått med samma intervaller som lc4 och varför inte samma effekt mer kan man ju inte begära med den servicen.. skulle va riktigt nice :yoparty

Jobbig service på en husa är en myt. Kan man inte byta olja o olje filter på en hojj skall man inte köra. På min 2006:a är det var 15 timme. Man hinner köra långt på 15 timmar. :tummenupp
 
Spidermoto skrev:
2372079 Jobbig service på en husa är en myt. Kan man inte byta olja o olje filter på en hojj skall man inte köra. På min 2006:a är det var 15 timme. Man hinner köra långt på 15 timmar. :tummenupp

15h på 06:orna? 1Liter?...byter man filter då med??
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top