snabbaste fräckaste värsta motarden

Spidermoto skrev:
2372079 Jobbig service på en husa är en myt. Kan man inte byta olja o olje filter på en hojj skall man inte köra. På min 2006:a är det var 15 timme. Man hinner köra långt på 15 timmar. :tummenupp

Är inte oljan som jag tycker är det jobbiga utan ventiler och kolvar..
 
Cervantes skrev:
2372147 Är inte oljan som jag tycker är det jobbiga utan ventiler och kolvar..

Ventiler lär man sig på ett nafs, kolv är ju lite jobbigare men ärligt talat är det inte så svårt. Gör man fel får man göra rätt och då lär man sig nåt iaf! Dessa stånkor är lättmekade, iaf om man inte har råd att lämna bort :)
 
Nexor skrev:
2372280 Ventiler lär man sig på ett nafs, kolv är ju lite jobbigare men ärligt talat är det inte så svårt. Gör man fel får man göra rätt och då lär man sig nåt iaf! Dessa stånkor är lättmekade, iaf om man inte har råd att lämna bort :)

Nu pratar du med nån som känner sig jätte stolt för att jag bytt munstycke och olja/filter :)

Hur är det med körningen av husan?? är det en myt med motorvägskörning eller?

Måste dock hålla med om att det är lätt mekat! och det är ju lätt att lärasig :tummenupp
 
Aprilian hade ju 15 timmar racing som service intervall, så kör man gata är det nog betydligt mer, så köp en Aprilia för tusan...jag skulle aldrg tvekat om jag hade stålarna.
 
Klart snyggast/fräckast....
Kanske också vassast med 100mm kolv och eddyseel-replika veven:tungan :tungan

3681.jpg
 
Cervantes skrev:
2371724 Länge funderat på det där.. Varför släpper inte husaberg en motard med lc4 motorn?? det är ju samma företag mer eller mindre och deras lätta chassi och starka varumärke med en slitstark motor skulle ju va en dröm för alla asfaltsåkare..

förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden
 
Husaberg 650 skrev:
2373276 förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden

Tänkte mest affärsmässigt... lc4 serien från ktm måste ju stå för den största delen av deras omsättning.. borde va bra pengar för ett företag som husaberg..
 
Husaberg 650 skrev:
2373276 förmodligen för att Husa Motor fortfarande tillverkas i Sverige strax utanför Laxå söder om Örebro, och för att den inte levererar tillräckligt med power som Husa motorn gör, de är väl anledningen att Husa inte har Lc4 motorn + att de är ju en ren tävlingsmaskin både Enduron och Motarden
Nu får du nog ta och vakna,Husaberg monterade årsmodell-03 som sista modell i Sverige.2004 och nyare är monterade i Mattighofen,Österrike.Däremot ligger utvecklings och tävlingsavdelningen kvar i Sverige,men i Örebro,ej Laxå.
LC-4 med helsystem och FCR förgasare har ungefär samma litereffekt som Husaberg.Eftersom dom är så överdimensionerade är de bättre lämpade att åka väg med,men slöare är dom inte.
 
Last edited:
Läst i en tidigare tråd här på forumet om siffror på 3,5 sek till 100 med en original husaberg 650.
Har även hört om en kille som körde streetracing med sin 650 och det gick inte helt illa. Startade för övrigt på 3an.
 
Har en Husa 650 med motardkit till och kan säga att den är lika snabb som min Aprilia eller polarnas R1'or på de kurviga vägar vi kör. Accelerationen är extrem upp till 100 med min drevning och man kan bara hålla i.

Kan bara tänka mig en preppad Husaberg 650 med pipor,portning,förgasare osv............:D måste vara den enda Motard som finns.

PS.Aprilias motard är ju inte kass den heller.........:tummenupp

J
 
Rasorblade skrev:
2372138 15h på 06:orna? 1Liter?...byter man filter då med??

Ja på 06 byterman olja o filter var 15/h. Vill man inte pilla med ventiler så kan man ju alltid lämna in den. Kostar inte många kronor och det blir bra gjort. Ja, 1 liter olja.
 
Spidermoto skrev:
2373887 Ja på 06 byterman olja o filter var 15/h. Vill man inte pilla med ventiler så kan man ju alltid lämna in den. Kostar inte många kronor och det blir bra gjort. Ja, 1 liter olja.

Faen va sugen jag blev nu :huvet ventiljustering efter hur många timmar?

får man provköra din ngn gång?!:D
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top