Snabba gruppen = Kärringar

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Nu är snabba gruppen inställd på SRW, för ni sk snabba förare inte vågar er ut till SRW - dåligt!! Ni skrävlar och skryter på forumet hur snabba ni är på bana & vägar sen när det väl är körning så lyser ni med er frånvaro.

DÅLIGT och skyll inte på vädret, då mellan gruppen alltid ställer upp och visar sig.

PS lätt irriterad nu på morgonen DS

Kvinnor har PMS, Zs har IFK (IrriteradFöreKaffet) :D
fast jag håller med att det är tråkigt att gruppen blev inställd

Kan bara hålla med Silversmurfer.
Vi har en förening där styrelsen lägger massor av sin fritid (dvs helt obetald!)för att boka banan till oss (och sköta bokningar/betalningar/jaga flaggvakter), o så kommer ingen. Vad är det för skit? Fortsätter det så kommer vi garanterat att få mindre bantid nästa säsong. Är det det vi vill? :va

Sen måste folk snart få huvet ur röven o inse att Sydskanes Emse betalar för banan, är den bokad måste den betalas! Det innebär att om inga anmälningar kommer in, då går vi back. Minus i kassan. Eller så får vi avboka tiden.
Fortsätter det så här kommer vi att få se avbokad bantid ganska snart o det tycker jag är förbannat trist.

Det går inte att basera en verksamhet på att folk anmäler sig i sista sekunden!!
Då blir det ingen körning.
Visa istället att du respekterar allt det jobb som styrelsen lägger ner o anmäl dig i tid!!! :fatta!

O skyll inte på vädret!! Det finns ett järngäng som klart o tydligt visat att det går att köra i regn. Både på Knutstorp och på Sturup (speciellt på Sturup där asfalten verkar ha klart bättre grepp). Enda ursäkten som jag kan se det är om du har slicks på hojen.

/CorbenDallas
Radical Racing - Vi som även kör när det regnar lite!

CorbenDallas skrev:
Kan bara hålla med Silversmurfer.
Vi har en förening där styrelsen lägger massor av sin fritid (dvs helt obetald!)för att boka banan till oss (och sköta bokningar/betalningar/jaga flaggvakter), o så kommer ingen. Vad är det för skit? Fortsätter det så kommer vi garanterat att få mindre bantid nästa säsong. Är det det vi vill? :va

Sen måste folk snart få huvet ur röven o inse att Sydskanes Emse betalar för banan, är den bokad måste den betalas! Det innebär att om inga anmälningar kommer in, då går vi back. Minus i kassan. Eller så får vi avboka tiden.
Fortsätter det så här kommer vi att få se avbokad bantid ganska snart o det tycker jag är förbannat trist.

Det går inte att basera en verksamhet på att folk anmäler sig i sista sekunden!!
Då blir det ingen körning.
Visa istället att du respekterar allt det jobb som styrelsen lägger ner o anmäl dig i tid!!! :fatta!

O skyll inte på vädret!! Det finns ett järngäng som klart o tydligt visat att det går att köra i regn. Både på Knutstorp och på Sturup (speciellt på Sturup där asfalten verkar ha klart bättre grepp). Enda ursäkten som jag kan se det är om du har slicks på hojen.

/CorbenDallas

WORD!!!!!! :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Enda ursäkten som jag kan se det är om du har slicks på hojen.

/CorbenDallas

Duger det att hojen är nerplockad i små bitar och några delar verkar inte synas till så långt ögat kan nå :huvet

Är det någon som har en hoj att låna ut så kommer jag gladeligen.

tänkvärt

Zilversurfer skrev:
Man kanske ska se över sitt regelverk beträffande sina medlemmar då! Med det menar jag följande: Jag vill verkligen bli medlem i sydskånesmc, men det är fullt?????
Fullt i all ära.Men om man har en hel hög sovande medlemmar så dör verksamheten. Jag som kör ofta och gärna,både på SRW och med medlemmarna, får betala mer pengar på SRW än medlemmarna, och dessutom får jag köra i mån av plats. Borde kanske vara på sin plats att adressera ärendet med passiva medlemmar så man får en levande verksamhet med aktiva medlemmar?

Det är ju just en tråd som denna som bekräftar min frågeställning. FÖr om man har 200 medlemmar och inte kan få dit mer än typ 50 pers!! så torde det vara ett problem.

Som sagt,jag kör mer än gärna,men man får alltid betala mer.....känns lite overkill. Är helt övertygad om att klubben har medlemmar som aldrig har dykt upp till banåkning.....de är bara prenumeranter på sin plats. I förlängningen blir det en spök-klubb om man inte sätter upp lite krav för vad som kan kallas ett aktivt medlemskap.
Rent praktiskt blir det att få får göra mycket mer.

Vi är nog ett antal som skriker efter medlemskap men har fått nobben. och hade trycket på SRW varit maxat hade jag förstått det, men så är ju inte fallet. :(

Så om ni vill få tryck i klubben,ta då ett klubbmöte och sätt upp lite riktlinjer och krav på vad ett medlemskap innebär.

Last edited:
Det enda argument som håller VV är att det är dyrare. På SRW är det först till kvarn, som gäller. Dom 40:- dyrare, är inte direkt något som avskräcker.

Mvh//ZS

Edit: Det är inte gratis medlemsavgift, du kan köra 5 ggr och betala 40:- mer, det är vad medlemsavgiften är ca.

Last edited:
Von Vettet skrev:
Man kanske ska se över sitt regelverk beträffande sina medlemmar då! Med det menar jag följande: Jag vill verkligen bli medlem i sydskånesmc, men det är fullt?????
Fullt i all ära.Men om man har en hel hög sovande medlemmar så dör verksamheten. Jag som kör ofta och gärna,både på SRW och med medlemmarna, får betala mer pengar på SRW än medlemmarna, och dessutom får jag köra i mån av plats. Borde kanske vara på sin plats att adressera ärendet med passiva medlemmar så man får en levande verksamhet med aktiva medlemmar?

Det är ju just en tråd som denna som bekräftar min frågeställning. FÖr om man har 200 medlemmar och inte kan få dit mer än typ 50 pers!! så torde det vara ett problem.

Som sagt,jag kör mer än gärna,men man får alltid betala mer.....känns lite overkill. Är helt övertygad om att klubben har medlemmar som aldrig har dykt upp till banåkning.....de är bara prenumeranter på sin plats. I förlängningen blir det en spök-klubb om man inte sätter upp lite krav för vad som kan kallas ett aktivt medlemskap.

Vi är nog ett antal som skriker efter medlemskap men har fått nobben. och hade trycket på SRW varit maxat hade jag förstått det, men så är ju inte fallet. :(

Så om ni vill få tryck i klubben,ta då ett klubbmöte och sätt upp lite riktlinjer och krav på vad ett medlemskap innebär.

Trycket på föreningen och medlemmarnas engagemang under 2003 såg helt annorlunda ut om man jämför med 2004. Det finns spekulationer om vad detta beror på och det kan bero på saker som försäkringar och dåligt väder som gör att man avstår. Dock är där en munter skara människor som kör i ur och skur och det tycker vi är mycket trevligt då vi ser en förarutveckling hos de som verkligen vågar sig ut trots underlaget. Även vår sjukvårdare finner det bra att vi kör trots regnet då han anser att detta är något som MC-förare verkligen borde träna på.
Att köra i regn är inte svårt och riskfyllt OM man man anpassar sin körning till rådande underlag. Greppet i däcken försämras något (enligt sägen ca 20 % sämre grepp) men hur många nyttjar det där sista vad däcken kan ge?
Kör man mjukt och sansat så går det oftast över sina egna förväntningar.

Under 2003 hade vi problem att erbjuda tillräckligt många körtillfällen på grund av det höga trycket vilket har lett till just 200 medlemmar som gräns.

Vi kommer att ta upp detta på nästa styrelsemöte som en punkt för att se vad som kan göras för att förändra situationen / deltagandet på körningarna samt antalet registrerade medlemmar men som det ser ut idag så gäller fortfarande 200 som gräns.

Att sätta krav på en aktiv medlem kan vara svårt då man i praktiken inte kan tvinga in en förare att köra ett visst antal gånger per år. Det ökar framförallt belastningen på de som hller i medlemsbiten och dessa har redan en hel del att göra.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Man betalar alltid på plats oavsett väderlek.

Nu har du ett guldläge och visa GSXR1100R var skåpet skall stå....

Valmers :7peta GSXR1100R
Ähhh farbror valmers kan man cykla ifrån med en BMX, dessutom så blir det mer körtid för oss

:banana

Von Vettet skrev:

Jag förstår din frustration, men jag köper inte ditt argument.
Med tanke på hur mkt plats vi har nu när det regnar eftersom folket inte kommer borde ju du vara glad, du får ju köra. O du får betala 40 spänn mer än vi andra, tror du överlever det med.
Du kör inte heller i regn så vad skulle ditt medlemsskap bidra med? :arsele

O hur ska du kunna sätta upp regler för ett aktivt medlemsskap? Ska du tvinga folk att köra ett visst antal ggr per år? Om du råkar ut för en olycka mitt i säsongen då? Ska du bli av med ditt medlemsskap då för att du inte kan köra? Cykeln pajar eller vad som helst?

Men jag håller fullt med dig om att det är trist med medlemmar som inte kör och är aktiva i föreningen.
Frågan vi får ställa oss är varför vi inte har fullt tryck på SRW just nu.

Kurvmakaren skrev:
Man betalar alltid på plats oavsett väderlek.

Nu har du ett guldläge och visa GSXR1100R var skåpet skall stå....

Valmers :7peta GSXR1100R
GSXR1100R skrev:
Ähhh farbror valmers kan man cykla ifrån med en BMX, dessutom så blir det mer körtid för oss

:banana
Ingen hoj, ingen utrustning. Fast att köra ifrån GSXR1100R blir väl svårt att undvika när man gör come back.

Jag bara måste fråga; varför har ni begränsat antal medlemmar? :va

Jag kör så ofta jag kan. Men ibland krockar det ju med nåt annat..
Men så kör jag ju i mellangruppen där det alltid verkar bli fullt..
Och nu är väl BMW borta från banan??
Får man fråga vad som hade klagats på oss för ett par ggr sedan av han bangubben??

valmers skrev:
Ingen hoj, ingen utrustning. Fast att köra ifrån GSXR1100R blir väl svårt att undvika när man gör come back.

Jag bara måste fråga; varför har ni begränsat antal medlemmar? :va
Kul att höra att du redan nu är snabbare än mig, medlems begränsningen är till för att klubben inte ska växa sig för stor, alla ska kunna köra när dom vill.

GSXR1100R skrev:
Kul att höra att du redan nu är snabbare än mig, medlems begränsningen är till för att klubben inte ska växa sig för stor, alla ska kunna köra när dom vill.
Och det vill de tydligen.....inte. :3freak

McRae skrev:
Jag kör så ofta jag kan. Men ibland krockar det ju med nåt annat..
Men så kör jag ju i mellangruppen där det alltid verkar bli fullt..
Och nu är väl BMW borta från banan??
Får man fråga vad som hade klagats på oss för ett par ggr sedan av han bangubben??

BMW skall enligt uppgift från banägaren ha lämnat anläggningen.

Klagomålen som uppkommit har meddelats via epost till medlemmarna i samband med bokningsmailet.

Det har gällt saker som t.ex. :

Tankning i depån (vilket ej är tillåtet då bensinspill förstör asfaltytan)

Att förare har kört ner och ställt upp i depån INNAN vi fått klartecken från den banansvarige. Vissa gånger har inte de som hyrt banan före oss hunnit ur depån.

Folk lämnar platsen ostädad (silvertejp, dunkar, burkar och annat lämnas kvar på marken istället för att slängas i de soptunnr som finns placerade i depån.).
Detta leder till att vi som är kvar till sist får springa och städa upp efter varje körning.

Last edited:
Skit skoj!

Det är skit skoj o köra med Er på Sturup dock grämmer jag mig att man jobbar skift o missar endel körningar tyvärr,annars hade man varit på oftare.
Tycker det är en bra träning samt en fin klubb med gemenskap osv.
Vad som är orsaken till att det går något sämre i år,ingen anning men kanske som nån skrev väder o försäkringar som avskräcker.

Bankörning med gathojar är ju från och med i år i praktiken omöjligt ur försäkringssynpunkt, så att ni märker en avmattning är näppeligen underligt.

valmers skrev:
Bankörning med gathojar är ju från och med i år i praktiken omöjligt ur försäkringssynpunkt, så att ni märker en avmattning är näppeligen underligt.

Det där är faktiskt inte alls sant. Sluta snacka dynga i vår tråd! :kocko

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...