Snabba gruppen = Kärringar

Det finns så mycket som spelar in...
Försäkringsbolaget har sagt stopp och för endel så är detta nog ett stopp
För en del andra så tror jag att BMW har varit boven i dramat.
Men även just det faktum att man meckar med hojen /passar barnen mm
Men nog tycker jag de e lite märkligt..
Jag för min del är inte anmäld eftersom min R6 står i delar o jag vill få ihop den o förhoppningsvis köra på söndag med den men hur kul e de o inte få den klar o bränna körningen....

Ett annat förslag.. anmälning efter torsdag 20kr dyrare än innan torsdag..?

AleX skrev:
Det finns så mycket som spelar in...
Försäkringsbolaget har sagt stopp och för endel så är detta nog ett stopp
För en del andra så tror jag att BMW har varit boven i dramat.
Men även just det faktum att man meckar med hojen /passar barnen mm
Men nog tycker jag de e lite märkligt..
Jag för min del är inte anmäld eftersom min R6 står i delar o jag vill få ihop den o förhoppningsvis köra på söndag med den men hur kul e de o inte få den klar o bränna körningen....

Ett annat förslag.. anmälning efter torsdag 20kr dyrare än innan torsdag..?

20 spänn tror jag inte gör så stor skillnad. Sätt en hundring istället. :tungan

valmers skrev:
Bankörning med gathojar är ju från och med i år i praktiken omöjligt ur försäkringssynpunkt, så att ni märker en avmattning är näppeligen underligt.

SRW räknas inte som inhägnat område, försäkring gäller. Prata med Kurvis angående detta.

Jag hade gärna varit med i snabba gruppen på söndag men eftersom jag kraschade på gelleråsen förra veckan så går det inte...
Hojen är äntligen lagad men mitt nyckelben håller inte... :(

Men jag lovar att när jag är hel så dyker jag upp igen! :banana

Kanske fler gröna grupper!

Vet ej hur mycket folk o intresse det brukar vara i grön grupp eller intro grupp
men man kanske skulle kunna kolla upp hur stort intresset är där o kanske lägga ner lite mer vikt i att ha fler intro/gröna grupper som riktar sig mot nykomlingar o de som känner att de vill hålla sej i grön grupp.På så sätt kanske det går o få in fler som får smak på Sturupsbankörningarna.
Jag kan själv erkänna att det kändes lite pirrigt o köra andra gången i mellan grupp från att ha kommit från intro gruppen då det bara fanns det o välja men efter några varv så släpper det.
Japp det stämmer nog med försäkringar(de ska gälla då det inte räknas som inhägnat område),Corben eller Kurvis la in en matnyttig länk angående det har jag för mej,kanske dags lyfta upp den.Vet ej vart den blivit av men nån kanske kan länka upp den här.

Sen är det så att det inte är tävling eller träning INFÖR tävling i heller..
Så min försäkring gäller. (Folksam)

JIPIIII !!! Jag fick plats även denna gång. Betalar gärna 40 spänn extra, tycker ändå det är billigt. Tyckte det var skitkul förra söndan trots regnet (dock inte så kul att köra hem i ösregn). Tycker oxå att medlemarna borde ställa upp och hålla klubben levande, men ni får gärna lämna platser obokade så att jag kan få köra ibland. :tummenupp

roten

Anledningarna till viss frånvaro är som nämnts många.Men att gå tillbaka till roten av problemet som Douglas tog upp torde ju vara varför knappt 20-25% av medlemmarna kommer till bandagar oavset FB,väder m.m

Man kanske ska titta på vilken målgrupp man vill ha in i klubben till nästa svep. Med det menar jag att det kanske ska inrikta sig mot sporthojs folk. Jaja,en tanke.men uppenbarligen borde klubben agera för att få fler medlemmar aktiva både på bana som såväl social gemenskap. Givetvis även när det gäller praktiska åtagande som flaggisar m.m

väl Mött/ VV

CorbenDallas skrev:
Det där är faktiskt inte alls sant. Sluta snacka dynga i vår tråd! :kocko
Generellt är det ju så, även om SRW är ett undantag. Tyvärr kan nog detta påverka deltagarantalet negativt i vilket fall.

CorbenDallas skrev:
Generellt är det inte alls så. Det är IF och Trygg Transa som har gnällt, ingen annan.
Läs o lär!
http://www.freespeed.nu/SMC/TSLpåinhägnattävlingsområdeavSMC20040511.htm

Vad dessa undantag står för har aldrig avgjorts i en domstol och därför kan ingen (INGEN) i Sverige säga vad som gäller vid olika typer av körning på inhägnat tävlingsområde.
-----------------------------------------------------------------------
Diskussionen som pågår just nu (våren 2004) är hur man skall tolka dessa undantag. Framförallt är det övningskörning och träning som det diskuteras mest om. Syftar lagen på all träning eller syftar den på träning inför tävling? Övningskörning är det övningskörning inför att ta körkort eller kan även de som har körkort övningsköra (t ex när man deltar i en kurs). Vissa hävdar att all form av åkning (när man åker runt, runt) på inhägnat tävlingsområde går in under denna klassning, vissa menar dock att om du har en organiserad kurs med avsikt att öka trafiksäkerheten så skall trafikförsäkringen gälla.

Eftersom det inte är avgjort i domstol vad som gäller kan man idag bara spekulera i vem som har rätt.

Glasklart?

valmers skrev:

Vad dessa undantag står för har aldrig avgjorts i en domstol och därför kan ingen (INGEN) i Sverige säga vad som gäller vid olika typer av körning på inhägnat tävlingsområde.
-----------------------------------------------------------------------
Diskussionen som pågår just nu (våren 2004) är hur man skall tolka dessa undantag. Framförallt är det övningskörning och träning som det diskuteras mest om. Syftar lagen på all träning eller syftar den på träning inför tävling? Övningskörning är det övningskörning inför att ta körkort eller kan även de som har körkort övningsköra (t ex när man deltar i en kurs). Vissa hävdar att all form av åkning (när man åker runt, runt) på inhägnat tävlingsområde går in under denna klassning, vissa menar dock att om du har en organiserad kurs med avsikt att öka trafiksäkerheten så skall trafikförsäkringen gälla.

Eftersom det inte är avgjort i domstol vad som gäller kan man idag bara spekulera i vem som har rätt.

Glasklart?
Absolut inte, men det innebär också att det du säger är bara spekulation och inget annat. Så varför uttrycka sig som att det inte går när det egentligen så är att ingen vet?

Men jag håller med dig i att det säkert är en stark anledning till att vissa inte kör.

rookie skrev:
Efter vad jag fått höra så finns det faktiskt domstolsprövningar där dessutom försäkringsbolaget fått vika sig. Nån som vet mer kan kanske fylla på...?
Om du läser artikeln finner du att det är just det det inte finns.

Jag har (som en del andra) haft semester o kom hem för 3 timmar sedan från en solig semesterresa!! :arsele, är en trogen Rödgruppare som gillar:

Kurvmakaren skrev:
... Dock är där en munter skara människor som kör i ur och skur och det tycker vi är mycket trevligt då vi ser en förarutveckling hos de som verkligen vågar sig ut trots underlaget. Även vår sjukvårdare finner det bra att vi kör trots regnet då han anser att detta är något som MC-förare verkligen borde träna på.
Att köra i regn är inte svårt och riskfyllt OM man man anpassar sin körning till rådande underlag. - dyker upp på SRW för ev,

...förvånad att gruppen är "tom", men jag skulle vara något försiktigare med vissa uttalanden innan detta upprepas! :7peta
Statistiskt sett, speciellat under "the silly season" = semester, an mycket hända - nästa år är kanske halva RR bortresta en helg. Skall det rendera i en dylik avhyvling :va

Jag som ett exempel, kommer på Söndag utan anmälan... finns kanske plats någonstans...

/ Rödgruppare som känner några till bortresta för tillfället :(

Zilversurfer skrev:
Nu är snabba gruppen inställd på SRW, för ni sk snabba förare inte vågar er ut till SRW - dåligt!! Ni skrävlar och skryter på forumet hur snabba ni är på bana & vägar sen när det väl är körning så lyser ni med er frånvaro.

DÅLIGT och skyll inte på vädret, då mellan gruppen alltid ställer upp och visar sig.

PS lätt irriterad nu på morgonen DS

Jag hade gärna kört med er men ni kör så fort era djävla fartdårar

Köra bana skall vara ett nöje, inte en plikt :mattias

Klart vädret spelar in. Man kan kanske önska att det inte skulle göra det, men det är bara önsketänkande. Det kommer färre till en bankörning när det har regnat ett tag än när vädret varit mer gynnsamt, det vet vi (väl?). Däremot är det förbenat trist att föreningens ekonomi drabbas och ett problem som i så fall behöver adresseras.

Håller också med busfrö. De kör ju som ena jävla huliganer i snabbgruppen. Det är skrämmande :gnissla :D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul