Man kanske ska se över sitt regelverk beträffande sina medlemmar då! Med det menar jag följande: Jag vill verkligen bli medlem i sydskånesmc, men det är fullt?????
Fullt i all ära.Men om man har en hel hög sovande medlemmar så dör verksamheten. Jag som kör ofta och gärna,både på SRW och med medlemmarna, får betala mer pengar på SRW än medlemmarna, och dessutom får jag köra i mån av plats. Borde kanske vara på sin plats att adressera ärendet med passiva medlemmar så man får en levande verksamhet med aktiva medlemmar?
Det är ju just en tråd som denna som bekräftar min frågeställning. FÖr om man har 200 medlemmar och inte kan få dit mer än typ 50 pers!! så torde det vara ett problem.
Som sagt,jag kör mer än gärna,men man får alltid betala mer.....känns lite overkill. Är helt övertygad om att klubben har medlemmar som aldrig har dykt upp till banåkning.....de är bara prenumeranter på sin plats. I förlängningen blir det en spök-klubb om man inte sätter upp lite krav för vad som kan kallas ett aktivt medlemskap.
Rent praktiskt blir det att få får göra mycket mer.
Vi är nog ett antal som skriker efter medlemskap men har fått nobben. och hade trycket på SRW varit maxat hade jag förstått det, men så är ju inte fallet.
Så om ni vill få tryck i klubben,ta då ett klubbmöte och sätt upp lite riktlinjer och krav på vad ett medlemskap innebär.