Snökaos i Norrbotten!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
En hel decimeter snö, då är det verkligen kaos! :mattias Några ministrar borde ju få lämna sina tjänster, och åtminstone några blendrökare borde få gråta ut i aftonblaskan!

Det skulle inte förvåna mig (eller någon yrkeschaufför) om lastbilarna som har (och ställer till) problemen är från Estland, Lettland, Litauen eller Ryssland...

Dom har sällan något mönster alls och inköparen prioriterade slitstyrka över grepp.

Jo det va ganska nice och kolla ut idag på morgonen och se snö ;) men nu har allt regnat bort :/ iaf i arjeplogs "centrum"

Det skulle inte förvåna mig (eller någon yrkeschaufför) om lastbilarna som har (och ställer till) problemen är från Estland, Lettland, Litauen eller Ryssland...

Dom har sällan något mönster alls och inköparen prioriterade slitstyrka över grepp.

Tyvärr så har jag varit med om snåla åkeriägare här i Sverige som grinar när dom får byta däck.
Förra vintern så vägrade vi att köra om vi inte fick nya däck med lite mönster på.

Efter mycket om och men så fick vi våra däck.

Tyvärr så har jag varit med om snåla åkeriägare här i Sverige som grinar när dom får byta däck.
Förra vintern så vägrade vi att köra om vi inte fick nya däck med lite mönster på.

Efter mycket om och men så fick vi våra däck.

Krav på vinterdäck med vettigt mönster verkar omöjligt att få igenom.
Påstås vara omöjligt att kräva det av utländska åkerier.
Det tror jag inte på.

Såg ny på tv från Kiruna, dom hade hittat två personer som kört fast i snön och den ena var en tysk eller nåt som trode det var bilens fel eftersom den inte var fyrhjulsdrivet. Det andra var en kvinna...

Är det inte lite underbart? Kommer det en dm snö i sthlm sitter GuW med resten av alla utomsstockholmare och klagar och gnäller på 08ornas inkompetens. Men nu, nu när norrland får en dm snö och bli lamslagna, då är det det letternas fel? :D

Är det inte lite underbart? Kommer det en dm snö i sthlm sitter GuW med resten av alla utomsstockholmare och klagar och gnäller på 08ornas inkompetens. Men nu, nu när norrland får en dm snö och bli lamslagna, då är det det letternas fel? :D

I Luleå finns ingen snö, och är det någon som är lamslagen i Kiruna så måste det vara besökande Stockholmare :D

Det brukar bli skoj när stockholmsbaserad media rapporterat om kaos/katastrof/panik i några dagar.
Då skickar de en reporter för att prata med de drabbade.
Sällan någon som är särskilt panikslagen.

Snö? Det kan fan inte vara på riktigt. Det är nästan sommar senast jag tittade ut.

Ingen jävla snö i Skåne i år. Det har jag bestämt. Mina vinterdäck ska inte på i år. Punkt slut.

Nu var det iofs några år sen men jag råkade vara i sthlm och jobba när första snön var på väg.
På kvällen när det var dags att natta och det kommit 5-10 cm snö stod det bilar överallt!!!
När vi kört slalom runt en buss som stod tvärs över vägen i början av en backe så fick vi stanna mitt i backen, kliva ur och hjälpa några spåntrattar iväg innan vi kunde köra vidare.
Då hade vi redan åkt förbi ett tjog med bilar som folk bara lämnat längs med trottoaren för de kom inte längre....

Näe... sthlmare kan inte köra bil (alla sh:are givetvis undantagna)

Varken jag eller GuW bor i Norrbotten men Teo du är välkommen hit till Västerbotten då vi har riktigt med snö och skoterföre. Hör bara av dig så ska vi ordna nåt!

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd