Snökaos i Norrbotten!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Snö? Det kan fan inte vara på riktigt. Det är nästan sommar senast jag tittade ut.

Ingen jävla snö i Skåne i år. Det har jag bestämt. Mina vinterdäck ska inte på i år. Punkt slut.

Är de sommar när morgontemperaturen är nere på typ en 6 grader? Vänta du ska du se att vi får lika jävlig vinter som sist ;)

Det skulle inte förvåna mig (eller någon yrkeschaufför) om lastbilarna som har (och ställer till) problemen är från Estland, Lettland, Litauen eller Ryssland...

Dom har sällan något mönster alls och inköparen prioriterade slitstyrka över grepp.

Helt korrekt.
Dessutom kör dom med tvåaxlade bilar och törs inte lasta något fram på trailern. Som gjort för fastkörningar.

Då jag har fullt lass och pressat boggien max så har jag runt 18-19 ton på drivhjulen, dom har cirka 11 som mest.

Är det inte lite underbart? Kommer det en dm snö i sthlm sitter GuW med resten av alla utomsstockholmare och klagar och gnäller på 08ornas inkompetens. Men nu, nu när norrland får en dm snö och bli lamslagna, då är det det letternas fel? :D

Öhh. Va? Från ABs snökaos till lamslaget hur gick det till?
ABs snökaos var 3 lastbilar som fastnat i ett område på 6 mil enligt ABs beskrivning ...

Ta ett område på 6 mil härnere efter 1 dm snö och du orkar inte räkna hur många som sitter fast eller gått av vägen :)

Not sent from an iProduct...

Jag ser fram emot snökaoset i Norrland och skall göra mitt bästa för att bidraga. Är inflyttad sörlänning (benämningen på alla som någon gång varit söder om Sundsvall) kör Golf Cab -79 med 5 år gamla dubbfria vinterdäck tillverkade i Kina. Let it snow.....

Jag ser fram emot snökaoset i Norrland och skall göra mitt bästa för att bidraga. Är inflyttad sörlänning (benämningen på alla som någon gång varit söder om Sundsvall) kör Golf Cab -79 med 5 år gamla dubbfria vinterdäck tillverkade i Kina. Let it snow.....

Jag har köpt SUV och du har mitt nummer...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd