Snälla hjälp!!!

nikko

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
R6 + ktm 660 04;=)
Hej!!!
hade inte startat hojen på 3 månader, startade den idag märkte att olje lampan började blinka??? har olja i den kollade stickan och den va på max. vad kan det vara??? det är en 99 plzzzzzz hjälp

hur länge lät du den gå??

[gissar]
kanske tar ett litet tag innan den får runt oljan i hela motorn om den stått länge. Likt när man precis bytt olja. Fast den BORDE ju finnas överallt redan kan man tycka. Dvs vänta några sekunder iallafall om du inte gjorde det.
[/gissar]

hej

jag startade hojen efter 10 min när jag skulle kolla hur många grader det va på hojen så märkte jag att lampan började blinka???? vad ska jag göra??? snälla hjälp någon;(

nikko skrev:
jag startade hojen efter 10 min när jag skulle kolla hur många grader det va på hojen så märkte jag att lampan började blinka???? vad ska jag göra??? snälla hjälp någon;(

har också probs med min hoj. är nog batteriet som knökar. får väl fixa nytt...

det är inte så att du har hojen uppställd på ett depåstöd bak? så att den står framåtlutad så att säga

nikko skrev:
nix den står på sidistödet;( fan att man inte vet vad problemet är :huvet

kan va givaren som fått sig ett litet spel :)

gör så här att du byter olja på den sen startar den så är du säker på att det är tillräckligt med olja...

du vet att man ska byta Olja och filter efter att hojen har stått länge även bromsolja

Gottis skrev:

gör så här att du byter olja på den sen startar den så är du säker på att det är tillräckligt med olja...

du vet att man ska byta Olja och filter efter att hojen har stått länge även bromsolja

Det är bättre att byta oljan på hösten när man slutat köra.
Anledningen är att oljan samlar sot och oförbrända partiklar under körningen och att låta det stå kvar i motorn kan ge avlagringar av skiten i motorn under vintern.

Byt oljan på hösten så mår motorn bättre på längre sikt.

Ducster900 Byt oljan på hösten så mår motorn bättre på längre sikt.[/QUOTE skrev:
det där kan man bolla fra och tillbaka i evigheter...finns många tråda om det :)
är ju även så att funkt kan komma fram undervintern och sammla sig..

bästa är nog att byta olja på hösten en skit olja sen bya en gång till på våren mot en fin

Gottis skrev:

det känns ju lite onödigt att byta olja för att veta att man har tillräckligt med olja, är ju bara o kolla oljestickan? :va

nikko skrev:
Hej!!!
hade inte startat hojen på 3 månader, startade den idag märkte att olje lampan började blinka??? har olja i den kollade stickan och den va på max. vad kan det vara??? det är en 99 plzzzzzz hjälp
låter den som vanligt? eller rasslar det i ventiler etc?
låter den fint så är det nog något annat än oljetrycket. Blinkar lampan bara för lågt oljetryck eller varnar den för andra saker också? typ som en huvudvarningslampa?

hmmm

jo jag byte olja på hösten och är säker på att jag hällde i ca 2,8 l.
näeee den rasslar inte och dessutom så varnar inte någona annan lampa heller.
den blinkar. fan jag blir tokig utav att inte veta vad det är :huvet
tackar för all hjälp jag kan få

Hur länge har du haft den igång ?? Har motorn blivit varm ?? Rasslar den inte eller låter ansträngd , så skulle i alla fall jag vågat värma upp den till driftstemp , för att se om den slocknar.....
Nästa steg är väl att byta oljetrycksgivaren , för att se om felet ligger där....

2,8 liter låter lite?!
Jag har ju nästan 4 liter i min trajja...
Dubbelkolla...
Men, iof visar oljestickan "MAX" ska det ju räcka.
Kan ju vara oljepumpen som kletat igen, men jag har aldrig hört om nåt sånt...

ok

oljestickan är på max har kollat noga på det.
jag märkte att det började blinka när den hade startats i ca 10 min, ville kolla vilken temp den hade då insåg jag lampan :va

Fukt vid anslutningen till givaren kan det kanske vara..
Har haft ett liknande problem och spreja den med elrengöring så fixa det sig.
Har iofs en ducce men ändå.

Har du kollat så att du har oljetryck? Spelar inte så stor roll vad oljestickan visar om den ändå inte pumpar runt det.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt