Smitning vid olycka, inte okej!!!

Tillindra

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2010
Hoj
Tjo
Sådär ja.. då var första omkull läggning gjord! :yoparty
Dock inte riktigt så som jag trott att det skulle går till...

Imorse så åkte jag ifrån jobbet och i en rondell försökte en Svart Volvo V70 köra om mig på innersidan?! hur tänkte han där? Han lyckas mer eller mindre, han kommer upp jämnsides precis när vi båda kör ut ur rondellen och sedan kör han in framför mig lite för tidig och klipper mitt framhjul med sin höger bakskärm.

Jag tappar helt kontrollen och lägger ner mig själv och Duccen, OUCH!:mad: Tur nog så gick det väl bara 20-30 km/h. Men visst sånt händer.

När jag ligger ner så ser jag Volvon gasa på rejält och sticker, jag som är hög på adrenalin och shockad drar upp hojjen och försöker komma ifatt den (jäveln) men min tidsuppfattning från det att jag låg på marken tills det att jag rest mig upp och även restupp hojjen var inte korrekt. hann aldrig ifatt då jag inte vet vart han tog vägen, ingen i närheten heller som kan vittna, woho!!

Stannar väl 1 km längre bort och kollar igenom hojjen och känner efter vilka smärtor man hade i kroppen, (vill använda ett par fula ord just nu)

Varför stannar man inte? oavsett vems fel det är?

Last edited:
Stort grattis för din första gång! (Håller på med kortet nu och har redan åkt av en kurva, duktig är man ju). Trevligt att höra att det inte var allvarliga skador. Sjukt att han bara drog, såklart man stannar, kollar läget. Glöm inte att rapportera detta, kan vara till stor hjälp ifall du får ont om några år.

Till skillnad mot tomten ovan så vill jag först beklaga, & inte gratulera.
Bilisten har gjort sig skyldig till smitning, som är ett brott, antar att du inte lyckades se & komma ihåg reg nr? Inga vittnen heller?
Hoppas du & hojen repar er! :)

Last edited:
tråkigt att läsa..

men oavsett, gör en polisanmälan om olyckan & hur han smet, med alla uppgifter du har.

volvo
svart
höger skärm

mm

Orsaker till att idioter sticker:

Stulet fordon
Oförsäkrat, avställt fordon alt fordon med körförbud
Påverkad förare
Saknat körkort
Rädsla för påföljder pga dom (grov) vårdslöshet i trafik, t.ex.

Finns säkert fler. Antar att det inte finns en chans att han inte märkte att han körde in i dig.

Tur att du klarade dig! Men lärdomen är att man ska ligga mitt i vägen, så att dom inte får plats bredvid helt enkelt.

Antagligen va de en kille med liten k*k, bitter fru och 2 skrikiga ungar som såg dig, en liten brud, leva ut hans dröm, som han aldrig ens har varit i närheten av själv. Det klarade helt enkelt inte hans urusla självförtroende av och då fick du ta den smällen istället.

Tur att du klarade dig så bra som du gjorde! Kan ju gå riktigt illa sånt där.

Ett tips kanske är att, om du har tid, återvända till rondellen vid samma tidpunkt som igår och spana lite. Han kan ju ha varit på väg till jobbet? Bucklan lagar han säkert inte så fort i semestertider.

Jag tycker ju att jag gjorde allt rätt, blinka så fint, låg mitt i vägen, har synligt vitt skinställ, och körde lugnt och fint (ärligt) Jag ska med bil åka upp och spana ikväll, en kompis till mig kom inte alltför långt efter ska ha mött en svart bil i en nedrans fart så kan mycket väl vara samma, så ikväll blir det detektivarbete på alla svarta kombibilar runt arlanda!

Annars är allt polisanmält och imorn blir det att ringa försäkringsbolaget och se vad som blir av med hojjen. :(

Gör som jag. Kör med hjälmkamera alltid. Under en tur får man ALLTID se galna saker, och just en sån här incident skulle vara mumma att få på bild.

Last edited:
Jag tycker ju att jag gjorde allt rätt, blinka så fint, låg mitt i vägen, har synligt vitt skinställ, och körde lugnt och fint (ärligt) Jag ska med bil åka upp och spana ikväll, en kompis till mig kom inte alltför långt efter ska ha mött en svart bil i en nedrans fart så kan mycket väl vara samma, så ikväll blir det detektivarbete på alla svarta kombibilar runt arlanda!

Annars är allt polisanmält och imorn blir det att ringa försäkringsbolaget och se vad som blir av med hojjen. :(

Beskriv vars detta var och mer ingående hur bilen såg ut och vars den tog vägen/åt vilket håll den for så att man kan hålla utkik efter den.

Smita är aldrig okej. Tyvärr är det fler än man vill tro som har defekter i sin personlighet.

Var rondellen 1-filig?
Från vilket håll kom du och han? Skulle ni rakt fram eller svänga vänster/höger?

Klart man brukar brassa om på insidan i rondeller, iaf om det är tvåfiligt.

Dock inte så att det skrapar i andra fordon, människor, hundar o dyl.

Det var en 2filig rondell utanför Arlanda och jag låg i filen längst in och han skulle prompt om på insidan. En svart(mörk) kombi troligen volvo men jag kan ju ha sett fel.. vad vi tror så jobbar denne person troligen på Arlanda eller i närheten, och körde mot Rosersberg.

Men hörde att liknande hände i Västerås för någon dag sedan dock gick det lite fortare för den mc killen som blev omkullprejad och föraren som verkade sakna helt IQ försvann men där fanns vittnen och föraren åkte fast..

Har själv råkat ut för folk som helt plötsligt fått för sig att min plats i rondellen är mycket bättre än deras och helt sonika bara kört rakt mot mig, hittills har jag lyckats undvika dem. Det är skrämmande hur folk kör i rondeller.

Back