Smitning vid olycka, inte okej!!!

underskatta inte en stadig adrenalinkur! Kanske tur att du inte fick tag i liraren (gissar att du inte tänkt stoppa honom för att utkräva en ursäkt...). Håller en tumme att farbror blå får tag i detta ärkepukKo!

Tråkig läsning, men tur i oturen att det bara blev materiella skador. En krasch då och då är nyttigt, då vet man att man lever.

Hur gick det med duccen? Tror jag mött dig vid bomkorset någon gång, den såg fin ut.

Mycket tråkigt att höra. :-/ Själv skall jag till Tingsrätten i Augusti för följande händelse förra året; Smitande kärring. Hon riskerar fängelsestraff och ligger nog risigt till. Vill ni veta mer skriv i min gb. Vore skönt om hon fick 4-6 månader. Smitande skall enligt mig alltid ge fängelse.

Last edited:
Hann du få någon del av regnummer?

Not sent from an iProduct...

Till skillnad mot tomten ovan så vill jag först beklaga, & inte gratulera.
Bilisten har gjort sig skyldig till smitning, som är ett brott, antar att du inte lyckades se & komma ihåg reg nr? Inga vittnen heller?
Hoppas du & hojen repar er! :)

Vi vill inte att hojen repas nå mer än vad som redan är på den ju! ;)

Känns som detta har blivit ett vanligare problem? Något som hör det nya Sverige till?

// Johan som är så ärlig så jag ringer upp ägare om det sker småmissar på parkeringsplatser..

Bedrövligt tråkig läsning, speciellt med tanke på att när det är MC inblandat där risken för personskador är minst sagt överhängande jämfört med att peta till en bil. Men som tjejen på trafikskolan sa när jag var där och handlade teoriböcker: "kom ihåg att ALLA är livsfarliga idioter när du kör mc..." Hoppas de får tag i kräket så att vi får bort åtminstone en idiot från vägarna om än bara för ett tag...

Man kan ju alltid hålla ögonen öppna. Ränner ju runt på Arlanda och vägarna däromkring hela tiden känns det som. :tummenupp

Bor själv utmed Gottröravägen o jobbar på Arlanda. Ska hålla ögonen öppna efter mörka kombis med däckmärken på höger bak då. Vore fint om du minns nåt av regnr.
Exakt vilken rondell var det och vilket klockslag? Jobbpendlar smitarn finns chansen att han/hon passerar på samma sträcka vid samma klockslag. Vore fint om du kan klistra in en karta på vilken rondell du menar. Finns ett par runt Arlanda...

Smitning är INTE OK!

Vilken trist läsning! Försök komma ihåg om du minns något avvikande, tex skadad solfilm eller "fula" fälgar. Kanske tittade du in i bilen när du låg jämsides och lade märke till något som kan hjälpa till att identifiera en annars anonym bil? Hoppas du får tag i smitaren!

Varför man inte stannar? Det finns sån massa idioter i trafiken som polisen borde kolla på men det ända man anser är olagligt är att åka för fort, om polisen skulle ställa sig i korsningar och rondeller skulle de kunna haffa en hel del klantskallar.
Sen skiter en del folk i det bara. :mad:

Idag svängde en idiot vänster precis framför näsan på mig så jag fick broms rejält, och fanskapet tittade inte ens på mig. :mad:

Nackskott på smitare = JAAAA
Glad att det gick hyffsat bra för dig och hojen i alla fall, kunde gått betydligt mer illa.

Som vi alla vet är att det finns många J**la idioter till människor som inte vet hur man beter dig, ingen bokstav i regnr då jag hann dra omkull innan jag la märke till det. Rondellen på väg 273, när man väljer att åka mot norrtälje/märsta/sthlm, och jag tog Gamlingen mot Rosers för er som kan sthlm. Fick besked idag om att Duccen skrotas. woho!

Som vi alla vet är att det finns många J**la idioter till människor som inte vet hur man beter dig, ingen bokstav i regnr då jag hann dra omkull innan jag la märke till det. Rondellen på väg 273, när man väljer att åka mot norrtälje/märsta/sthlm, och jag tog Gamlingen mot Rosers för er som kan sthlm. Fick besked idag om att Duccen skrotas. woho!

Det är denna rondell du menar alltså?

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z...dellen%20ass%E5%3F%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Och ni kom båda från Arlanda/Jumbo Hostel och skulle svänga vänster i rondellen och köra Kimsta eller Rosersberg?
Den rondellen är knepig. Den är bred som en tvåfilig rondell men inte alla utfarter är tvåfiliga eller blir jekligt trång snabbt. Många som vinglar genom den på alla möjliga sätt. Värst när de går från ytterfil till innerfil när de ska svänga vänster eller köra rakt fram just.

Märkligt att de vill skrota Duccen då den verkade fullt körbar för dig?
Iofs rätt gammal. Hoppas du får ut vad den är värd då så du kan köpa dig en likvärdig eller bättre! Annars brukar det gå att förhandla sig till att "köpa loss" eller få tillbaka hojen om du känner att du fixa upp den billigt med begagnade delar.

Ska fortsätta hålla utkik iallafall då det är mina hemtrakter..

Varför man inte stannar? Det finns sån massa idioter i trafiken som polisen borde kolla på men det ända man anser är olagligt är att åka för fort, om polisen skulle ställa sig i korsningar och rondeller skulle de kunna haffa en hel del klantskallar.
Sen skiter en del folk i det bara. :mad:

Idag svängde en idiot vänster precis framför näsan på mig så jag fick broms rejält, och fanskapet tittade inte ens på mig. :mad:

Jag var själv göken som "smet" här om dagen.
Kom upp till STOP-märke, kollar höger/vänster och kör ut för att svänga höger, när jag korsar skyddsvägen ser jag en moped tvärstanna (stoppie) för att inte köra in i sidan på mig. jag kör ut sakta och ser föraren i ögonen och visar "förlåt" åt honom. Dock hände inget honom och han körde vidare.
Borde jag ha stannat och kollat att allt var OK med honom och mopeden?
Jag är väl också ersättningsskyldig ifall mopeden gick sönder, teoretiskt iaf..?

Jag pendlar där varje dag, han var helt enkelt i gömman bakom höger balk, omöjligt att se om man inte kollar 2 gånger....

Hade nog en grym skuldkänsla efter händelsen iaf..

Jag var själv göken som "smet" här om dagen.
Kom upp till STOP-märke, kollar höger/vänster och kör ut för att svänga höger, när jag korsar skyddsvägen ser jag en moped tvärstanna (stoppie) för att inte köra in i sidan på mig. jag kör ut sakta och ser föraren i ögonen och visar "förlåt" åt honom. Dock hände inget honom och han körde vidare.
Borde jag ha stannat och kollat att allt var OK med honom och mopeden?
Jag är väl också ersättningsskyldig ifall mopeden gick sönder, teoretiskt iaf..?

Jag pendlar där varje dag, han var helt enkelt i gömman bakom höger balk, omöjligt att se om man inte kollar 2 gånger....

Hade nog en grym skuldkänsla efter händelsen iaf..

Därför man alltid kollar 2 ggr.

Körde mopeden på gångbanan? isåfall hade du endå inte åkt på nåt (utom skuldkänslor) E ju skitmånga mopeder klass 1 som kör runt på gångbanorna i 60-70blås utan regskylt, lika olagligt som att köra mc/bil/buss på gångbanan.

beklagar nedläggningen, tur att du klara dig oskadd och så jävla trist med alla dessa jävla puckon ute på vägarna, hoppas polisen får tag på´n och fy fan så trist att duccen ska skrotas:(

p.s vilket "tjat" om hennes rubrik, står ju tydligt med utropstecken vad hon menar.

Back