Smitning! Jag behöver er hjälp med att hitta advokat.

Ta det lugnt i sommar så klarar ni er längre, på många mer sätt än bara körkortet.

Till trådskaparen:
SMC juristhjälp är bara 15 minuter, och jag tror att du behöver mer hjälp än så. Det är bara att hålla flabben då du sitter och leker arga leken med polisen, och sedan se till att få en bra advokat. Ska du ångra något och lätta på ditt hjärta så gör du inte det under förhör utan till rättegången efter samtal med ditt juridiska ombud.

Personligen tycker jag att det är rätt logiskt att hålla på framför allt 30- men även 50-gränserna. Dom finns ju där av en anledning, t.ex. skola, dagis, bostadsområde osv. Det är ju väldigt mycket lättare att på sådana sträckor köra på någon annan oskyddad trafikant än på en 70/90-väg. Om man håller hög fart på landsväg är det ju i 9 fall av 10 endast man själv som råkar illa ut.
De låga hastighetsgränserna finns där för att fotgängare rör sig i området. Särskilt när det gäller barn, som brister i trafikvett. Men det rör sig inte fler barn vid en förskola kl 03.00 på morgonen än det gör vid en hussamling längs en 70-väg. Sanningen är nog den att det är kul att köra fort på 70-vägar och därför känns det viktigt att rationalisera sitt beteende på just de vägarna - "det drabbar bara oss själva", "det är oftast bara man själv som råkar illa ut". Sen så tror jag inte ett ögoblick på att alla håller så strikt på 30- och 50-gränser.

Oooh tråden har artat sig ser jag :)

1- Vfan gör den vita bilen i fel körfält ?
Uppenbarligen mord på MC föraren
2- Vem är TS ?
3- Dominator du har väl inte gått och lagt dig än ???!

Annars...:2cool

Tror inte att du kan bli fälld för fortkörningen på 30 sträckan då den är temporär och inte inskriven i den lokala trafikförordningen har själv klarat mig från det. Resten får du nog surt bita i...Föresten får Polisen skapa trafikolyckor för att stoppa trafikförövare? Lycka till

du har ju rätt till en advokat... har du ingen som du önskar så fixar rätten en åt dig. Har du redan blivit förhörd så vet du detta...

Nu kan jag inte hålla mig mer! :näsblod

:skrattaåt Hoppas du får ett rejält/hårt straff! :tummenupp

Sopor som dig vill jag inte ha i trafiken! :tummenupp

Sen att komma gråtandes efter tips och tricks för att komma undan... :lol

SOPA!

110 knyck på en 30 sträcka herregud :dummer

Försöka springa.... :dummer :dummer

hahaha NU KAN JAG INTE HÅLLA MIG MER!!!
Vilken jävla sopa/pajas.... Killen som skrivit det här innan. Eller ska jag säga muppen?:arsele

"150km/h på bakan utanför ett dagis!

Ungarna blev glada iaf

Förutom ett par kids som tydligen inte lärt sig att man inte springer över vägen utan att kolla sig för, jag höll på att köra över dom. Jävla ungar Jag tror att det var deras jävla morsa som ringde snuten!"

Vilken jävla idiot hoppas han åker in och det länge.....!!!!!!!!!:yoparty :arsele

Lura på det en stund! ;)

OT:

Men seriöst, du undrar varför folk är "emot dig" . Du spammar ju sönder trådar hela tiden med massa skit. I den här tråden på 7 sidor har du 30% av inläggen med enbart dynga. Är inte detta anledning nog till varför folk är "emot dig" ?

Ps: Nu plockade jag bara ut ett random inlägg från dig som egentligen inte hade något med saken att göra, men orkade inte leta reda på alla dina hundra inlägg efter det du skrev om dom som var emot dig. :rolleyes:

ON T

Till trådskaparen, trist med det som hände men stå på dig och försök inte dra några rövarhistorier tror inte det kommer förbättra din situation. Visst kan man försköna vissa händelser men låt inte fantasin flöda, och kontakta en bra advokat det är det garanterat värt. Men det måste finnas bättre sätt att få tag på bra advokat än att fråga på SH. trafikjuristen var det nån som nämnde? Lycka till!

om du uppfattar att polisen kör fram och blockerar vägen (prejjar) så har du ju ett annat utgångsläge. då har du enligt mig "bara" hastighetsöverträdelse samt rödljuskörningar, vilket ioförsig borde ge grov vårdslöshet i ditt fall, med fotbojja och grejjer men det rättigfärdigar att du springer därifrån efter en sådan aktion från polisen, tycker jag.
jag har en bekant som efter att ha gått omkull i omkring 200 blivit praktiskt taget misshandlad av snuten, sen har vi ett annat fall där en annan motorcyklist blivit överkörd av en polisbil utan att några efterundersökningar ha gjorts. nu säger jag inte att man ska vara rädd för poliser, men händelser som dessa kan mycket väl ge anledning för dig att "vara rädd" för dem, och lubba därifrån. att påpeka att det är en familjetrend kanske inte är någon höjdare dock.
lycka till hursomhelst, och du måste ha en advokat, annars är du körd

Tror inte att du kan bli fälld för fortkörningen på 30 sträckan då den är temporär och inte inskriven i den lokala trafikförordningen har själv klarat mig från det. Resten får du nog surt bita i...Föresten får Polisen skapa trafikolyckor för att stoppa trafikförövare? Lycka till

30stäckan är tillfällig men inskriven om de ska få skylta och gäller,dock har missar gjorts innan och dom enbart skyltat utan inskrivning och då gäller den inte.

Vid ansökan ska det stå med vilka tider om inte hela dygnet hastigheten ska vara nedsatt och skyltningspunkter,gäller som vanlig hastighetsskyltning de tider dom fått godkänt.

Vad gäller grov vårdslöshet och hastighet så behöver det vara en 70sträcka om det inte ska bli grovt så är det 50 isf 30 är det lika illa om det går i 110.

Henrik

Kanske ska upplysa sälskapet om att det inte är en 30-väg i utkanten av stan utan Kopparbergsvägen ligger mitt i city där det är 30-zon, rödljusen är i cityringen som är en stor trafikerad korsning, särskillt på helgerna.

Som (snart färdig) jurist kan jag bara ge ett råd: skaffa en advokat och sluta läs gemene mans uppfattning på forum. Vissa är så långt ute och cyklar att de kan köpa taxfree på vägen hem..

Det var ett jä--a lipande över DR,s spammande i denna tråd:arsele Tråden var dömd att spammas sönder då killen som startat tråden med största sannolikhet bara vill visa hur outlaw han är :mad: Om man nu ska söka en advokat på ett mc forum behöver man ju inte ta med alla coola detaljer på hur OUTLAW man är.

Måste ändå säga att det är strongt att stå sitt kast som du gjort....och dessutom berättar om det på SH...lycka till,

Hehe!

Finns säkert en och annan RR intresserad MC-snut inne på detta forumet.
Mitt enkla med tydliga tips är: Dont do the crime if you cant sit the time. :yoparty

Det tråkiga är om man är ärlig och erkänner sätter de oftast åt en hårdare då bevisningen inte alltid håller mot en.

Man lärde sig ju tidigt i skolan att den som va ärlig och erkände åkte på kvarsittning mm:näsblod

Vad hände om du sket i kvarsittningen då?:tungan
Fick ny och/eller längre?:mad:
Skit i den också!:tungan
Vad händer då?:va
Skit i det också.:tungan
Det gjorde jag....

(Men det var också enda gången i protest ).

Fan va less jag blir! Har jag bett om någons tröst?

Jag undrade bara om nån bra advokat, absolut inget annat.

Att du sedan verkar ha ett ganska tråkigt liv och måste bry dig om nitt så mycket gör mig skadeglad att veta... idiot!!. End of story
You've got PM! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...