Smidig Däckkrängare

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Mitt i sverige
Hoj
R1 + 2x GRC
Är det någon som vet vart man får tag på liknande däckkrängare?
 

Bifogat

  • 213238211038_1.jpg
    213238211038_1.jpg
    78.8 KB · Visningar: 448
  • 213238211038_2.jpg
    213238211038_2.jpg
    88.5 KB · Visningar: 391
  • 213238211038_3.jpg
    213238211038_3.jpg
    60.3 KB · Visningar: 622
Personligen gillar jag
p_20060219165625.jpg

finns hos greven för 2400:-
 
Fixx skrev:
2572277 Personligen gillar jag
p_20060219165625.jpg

finns hos greven för 2400:-


på Lelles i Uppsala, kostar ett däck skifte med balansering 150 :-

16 byten = 2400:- = 4 - 8 somrar beroende på hur mkt man bränner... :yoparty
 
är det lätt att kränga av och på däck om man har sån här utrustning?

e chansen stor att man repar en fälg?

de enkla balanseringsutrustningarna som finns, blir balanseringen bra av dem?
 
majoon skrev:
2572287 är det lätt att kränga av och på däck om man har sån här utrustning?

e chansen stor att man repar en fälg?

de enkla balanseringsutrustningarna som finns, blir balanseringen bra av dem?
Nej, inte särskilt. :hihi Men man lär sig, det är mer teknik än muskler faktiskt.

Ja, har du en ny gathoj med superputs där du byter en gång per år så tjänar du ju aldrig in utrustningen heller men med racehoj blir det ju annat. Du kan använda billiga plastskydd, de krånglar till det men skyddar bra.

Den blir så bra som du är noggrann. Det går att göra riktigt bra.
 
JACKOKRIM skrev:
2572286 på Lelles i Uppsala, kostar ett däck skifte med balansering 150 :-

16 byten = 2400:- = 4 - 8 somrar beroende på hur mkt man bränner... :yoparty
Men nu var det ju så att du är i racingforumet o skriver:rolleyes:
 
Zmurfen skrev:
2572356 Du menar dem extra fälgarna som man har regndäck på eller?

Nej jag menade vad jag skrev... Köp extra fälgar... Om man nu råd?
Annars tycker jag att du ska köpa din j*vla däck avkrängare...:huvet
 
JACKOKRIM skrev:
2572363 Nej jag menade vad jag skrev... Köp extra fälgar... Om man nu råd?
Annars tycker jag att du ska köpa din j*vla däck avkrängare...:huvet
Pys iväg till Lunarstorm istället, här gör du ingen nytta mer än att vara pinsam :arsele

majoon skrev:
de enkla balanseringsutrustningarna som finns, blir balanseringen bra av dem?
Ja, den blir tillräckligt bra för att man inte ska känna någon oblans ens i +250.

Fixx skrev:
2572277 Personligen gillar jag finns hos greven för 2400:-
Samma typ finns för halva priset i Tyskland och fungerar utmärkt.
 
Last edited:
Fixx skrev:
2572277 Personligen gillar jag
finns hos greven för 2400:-

Den du visar har inte samma funktionalitet som krängaren trådskaparen frågade efter.

Grejen med krängaren på de övre bilderna är att den funkar precis som krängaren hos däckshandlaren (minus motordrift såklart) så man behöver inte bända och bryta så mycket med däcksjärn. På det sättet räddar man fälgarna.

//P
 
Froven skrev:
2572385 Den du visar har inte samma funktionalitet som krängaren trådskaparen frågade efter.
Grejen med krängaren på de övre bilderna är att den funkar precis som krängaren hos däckshandlaren (minus motordrift såklart) så man behöver inte bända och bryta så mycket med däcksjärn. På det sättet räddar man fälgarna.
Hade varit kul att få pröva en sån och se hur mycket lättare det blir.
 
sandstream skrev:
2572386 Hade varit kul att få pröva en sån och se hur mycket lättare det blir.

Hade förmånen att prova din depågrannes på Gotland i våras. Jävlar vad smidigt det är.
Naturligtvis inbegriper användandet våld och svett, men det är ingenting jämfört med hur mycket man kan svära med vissa däck med den "vanliga" metoden.

Rennsport/Racetech och dess kusiner brukar gå väldigt lätt med en "vanlig". Men en uppsättning Pilot Power 190 knäckte våran tryckare, och kollegans endurodäck tog livet av den totalt.

//P
 
sandstream skrev:
2572386 Hade varit kul att få pröva en sån och se hur mycket lättare det blir.
Såg du inte min konstruktion på Gotland i våras?

Det ska byggas en ny i vinter som liknar den som trådskaparen har på bild.
Den jag har nu är lite klumpig att få med, så nu ska den göras mindre o smidigare.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top