SMC Väst goes Gotland 2010!

10 dagar jobb, sen... semesta, ön, 3 dagar på GOTLANDRING, vänner och familj -ivrig- :yoparty :tummenupp :fyllisar :krama Glad*

4 dagar jobb sen semester så vi ses på ringen.
Håller på att ordna skåpbil just nu så man slipper åka iväg för att fylla på tanken mm mm

Ska dit alla tre dagar, åker hojen dit, finns det någon vänlig själ i stockholmstrakten, som ska släpa dit hojen, och som har plats över för en dunk med soppa:Bugar

Jag är där alla tre dagarna också :)

Är det någon som ska dit och kan kränga däck? Jag har nya däck redo, men dom som sitter på klarar en bandag till...

Hej på dej,fått ihop hojen än? :)

Ska,om jag får plats med allt,släpa med mig grejor att byta däck,kan stå och peka med hela handen när du lånar och byter själv. ;)

Är du inte livrädd för att ev. få en repa så kan jag låna ut en hand oxå.

Henrik

Hej på dej,fått ihop hojen än? :)

Ska,om jag får plats med allt,släpa med mig grejor att byta däck,kan stå och peka med hela handen när du lånar och byter själv. ;)

Är du inte livrädd för att ev. få en repa så kan jag låna ut en hand oxå.

Henrik

Perfekt!

Hojen är väl fungerande nu, har precis kört två dagar Ring Knutstorp.

Repor på fälgen är ingen fara, dom är redan lite skavda, jätteschysst då slipper jag oroa mig för däcksbytet (jag försöker gärna byta själv med instruktioner men kanske krävs det lite hjälp första gångerna!)

Ska dit alla tre dagar, åker hojen dit, finns det någon vänlig själ i stockholmstrakten, som ska släpa dit hojen, och som har plats över för en dunk med soppa:Bugar

Det ska nog gå att ordna - jag kan ta med mig en extra dunk (jag har två 20 liters dunkar).

Last edited:
Lite sent, men äntligen fick jag ett klart svar från banägaren.
Det går att campa i depåområdet, men då får man erlägga en campingavgift till banägaren på 150 kr. Ring 0731828777 för att prata med representant för banan.

Det är nära nu:)

Imorgon lättar vi ankar, åker över till Fårö och slappar tills det är dags på fredag. Tre, förhoppningsvis, kladdiga dagar på Ringen, sen tillbaks till Fårö och slappa igen till och med onsdag. Sen hem till Stollholm. Det ska bli GÔTT

Det skall bli kalas:tummenupp.

Fick lite information som kan vara bra att ha såhär i sista stund.

- Tänk på att det finns restriktioner på hur mycket bränsle man får frakta på båten. Jag lyckades inte ringa Destination Gotland i tid och bekräfta mängden man får ha med. Men en gissning är 5 liter, kan vara värt att ta reda på om man inte vill ställa bensinen på fastlandet.

- Var snälla mot grannarna till banan och kör med omdöme till och från området. Vet att ägarna fått en del skit för "rejsande" till banan.

Hoppas det blir minusgrader, hällregn och ett par hagelskurar hela helgen. Nej jag är inte avis!

Jag får ju sitta hemma med min nyfödda DOTTER!!!

(ok då, hoppas ni får skitkul, om inte annat ses vi på Kinnekulle i augusti istället!)

Men ska ni köra där den 10 juli?
Enligt hemsidan är det en öppen bandag "Car & Motorcycle Public Driving" efter 16:00.

Last edited:
Men ska ni köra där den 10 juli?
Enligt hemsidan är det en öppen bandag "Car & Motorcycle Public Driving" efter 16:00.

Vi har banan under dagtid 0900-1600, det du kan läsa på hemsidan är deras kvällskörning som börjar efter det att vi är klara.

@ Benny; Ha en underbar sommar med din dotter, vi kör lite för dig med. Syns förhoppningsvis på Falken innan Augusti om jag får dispens för lite föråkeri :)

- Tänk på att det finns restriktioner på hur mycket bränsle man får frakta på båten. Jag lyckades inte ringa Destination Gotland i tid och bekräfta mängden man får ha med. Men en gissning är 5 liter, kan vara värt att ta reda på om man inte vill ställa bensinen på fastlandet.

Vid resor till GGN brukar dom ha en speciell pall där man ställer sin dunk under transporten och sen hämtar på kajen.

Ett tomt kärl ska vara miljösanerat för att få klassas som tomt och transporteras inne i bil/släp - dock vet jag inte vad detta innebär med miljösanerat.

Jag har dock bara varit med om en kontroll en gång.

Det skall bli kalas:tummenupp.

Fick lite information som kan vara bra att ha såhär i sista stund.

- Var snälla mot grannarna till banan och kör med omdöme till och från området. Vet att ägarna fått en del skit för "rejsande" till banan.
Hoppas ni får riktigt kul på Gotland.

Jag har för mig att det är 5 liter som gäller och tyvärr har macken i Lärbro stängt så närmsta mack är i Slite.

Tänk på att inte välja för mjuka däck ifall ni kör med slics då gotland sliter rätt hårt på däcken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT