SMC Väst goes Gotland 2010!

Ta med tomma dunkar och tanka på macken som ligger på vägen mellan Visby och banan istället.

Kan upplysa om att det inte finns så många bensinstationer på vägen till banan/storugns/Kappelshamn, den i Lärbro är stängd för gott.
Tanka i Visby eller så får ni åka till Preem eller OkQ8 obemannade stationer i Slite alternativt Statoil Fårösund.

Hoppas att ni får bra dagar.

/Nitrous

Kan meddela att solen skiner och det går lysande på GR!
Få avåkningar och gött humör!

Tack alla andra deltagare som kom med i helgen! Hoppas alla kom hem hela och glada.
Själv ska jag åka till GR för en dag till!
MVH Rauken (blå R6 gul grupp)

Strålande helg! Riktigt svettigt blev det när solen värmde som bäst. Men roliga och lärorika dagar.

Pippi lånade min kamera ett tag och lyckades ta 900 foton under lördagen. Jag får gå igenom och se om det är ngt som är värt att lägga ut.

Nu är dom flesta instruktörerna på hem från Gotland.
Vi kan väl konstatera att vi har haft en helt fantastisk helg med hett väder och varm och fin asfalt!

Stort tack till alla goa deltagare och funktionärer!!!

Strålande helg! Riktigt svettigt blev det när solen värmde som bäst. Men roliga och lärorika dagar.

Pippi lånade min kamera ett tag och lyckades ta 900 foton under lördagen. Jag får gå igenom och se om det är ngt som är värt att lägga ut.

Coolt! Jag tog runt 1000 bilder, varav över 700 var det sista passet i söndags, så alla som körde det passet finns med på bild. Jag ska sortera bilderna och tanka upp på internet i veckan, uppdaterar med länk då.

Jag filmade även ett antal pass och ska försöka redigera ihop något vettigt men det tar mig säkert någon vecka eller två.

Tack för en bra helg och speciellt till Mikael Högberg och Per Åke som fick min körning att lossna lite (även om den aldrig blev riktigt som den skulle).

Sen tycker jag alla deltagarna var fantastiskt schyssta i depå och på bana med att visa respekt och köra schysst, jätteroligt - särskilt när man själv har problem med sin körning!

Mvh
Jonas

Bifogat

• gotland ring smakprov.jpg
    gotland ring smakprov.jpg
    134.3 KB · Visningar: 116

Tjena!

Riktigt bra körning sist, tror jag drack 15 liter vatten under dagen och minst lika många dagen efter, tydligen är inte alkohol så bra när det gäller att ersätta vätska i kroppen;)

Vore skoj att se om det blev några bra bilder på mig som hon tog, hittar du några vinnare får du gärna maila till grankan@hotmail.com på 900st borde jag fastnat :)

Jag kan bara ansluta till kören; Vilken fantastisk helg! Tack alla elever, funktionärer och instruktörer! Underbar stämning i depån och föredömlig körning ute på banan.

En extra :tummenupp till er som körde tillsammans med mig såklart! :)

P.S. Bilder på ekipaget nedan uppskattas :)

Bifogat

• DSC_0171c.jpg
    DSC_0171c.jpg
    54.5 KB · Visningar: 62
Jag kan bara ansluta till kören; Vilken fantastisk helg! Tack alla elever, funktionärer och instruktörer! Underbar stämning i depån och föredömlig körning ute på banan.

Den cykeln såg jag både bakom och framför mig! :tummenupp:tummenupp

Hoppas att det blir fler kurser på GR och att iaf någon återkommer ner till öjn!

En helt underbar helg på Gotland, nu sitter man hemma och längtar tillbaka till solen (här är det regn).

Efter mer än två års planering fick vi då äntligen genomfört detta projekt och det gick ju över all förväntan :tummenupp. Tack till alla deltagare som skött sig exemplariskt, tack till alla våra flaggvakter och resurser som överlevde den stekande solen och tack till alla våra instruktörer.

Mycket få avåkningar och incidenter vilket alltid är skönt, tankar till dom få som råkade kolla hårdheten på kalken.

Vi skall nu gå igenom kursen ur alla möjliga vinklar, men grundtanken är att vi ses på "öjn" nästa år igen:tummenupp.

@ dlgvrg: Din körning utvecklades under hela helgen :tummenupp. Det är bara att träna och fortsätta utvecklas.

//
Mikael
SMC Väst

Säger det som redan sagts men kan inte sägas tillräckligt många gånger, grym bra helg helt underbara instruktörer sommar väder och vilken bana!!!

Jag vill bara tillbaks :yoparty

Jag är ungefär 2/3 igenom mina bilder nu, så ikväll eller imorgon tankar jag upp dom. Ett par som jag hittat vid en snabb titt på jobbet i alla fall:

Bifogat

• gotland ring smakprov-2.jpg
    gotland ring smakprov-2.jpg
    117.6 KB · Visningar: 52
  • gotland ring smakprov-3.jpg
    gotland ring smakprov-3.jpg
    87.8 KB · Visningar: 54
  • gotland ring smakprov-4.jpg
    gotland ring smakprov-4.jpg
    218.7 KB · Visningar: 54
Tack för en grym helg med massa trevligt folk!

Bilder på min blåa R6:a och på en orange KTM 660 skulle uppskattas väldigt mycket :Bugar :tummenupp

Fortsatt trevlig sommar önskas till er allihopa!

//Lilly

Tack för en grym helg med massa trevligt folk!

Bilder på min blåa R6:a och på en orange KTM 660 skulle uppskattas väldigt mycket :Bugar :tummenupp

Fortsatt trevlig sommar önskas till er allihopa!

//Lilly

Lugn! Det kommer snart - och Robban på sin KTM finns ju med på film ett antal varv också! Hans spegelvisir gör sig bra på bildrna dessutom:

Bifogat

• gotland ring smakprov-5.jpg
    gotland ring smakprov-5.jpg
    173.2 KB · Visningar: 49
  • gotland ring smakprov-5-2.jpg
    gotland ring smakprov-5-2.jpg
    171.7 KB · Visningar: 49
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla