SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå inget, jag tjatar lite på mArt och Matte, mina polare som var där och fotade på lördagen och så snart de blivit klara med att sålla bort de dåliga bilderna (de tog visst några tusen var) så kommer jag att lägga upp en länk. :)
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Fantastiskt bra och trevlig både teorikurs och praktik på lördagen. Kanonbra kursledare och trevliga människor man träffade. Vädret motverkade ju inte direkt den sköna känslan. Skall verkligen lösa ut min baslicens och åka lite fler steg 6:eek:r. Tycker nog att jag behöver en del mer bantid innan jag ger mig ut på tävling.
Hälsningar till alla!
Fläppen ( blå/vit SRAD 600:a)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Har ni några filmer/bilder ni vill dela med er av (speciellt Juhas film från startincidenten...) så länka gärna härifrån!
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Härliga dagar, trevligt sällskap och en suverän Mozz i högform! (synd att du inte var kvar även på söndagen!)
Ett extratack till Olof o Ingemar för support o pepptalk i boxen :tummenupp
Grattis till alla nya licensinnehavare, syns på banorna i sommar!
Bra jobbat som vanligt alla hårt slitande på SMC, säsongen har börjat! :banana
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Här är ett litet klipp från söndagens första startträning, blev inte hela 3 varv, glömde tömma minneskortet innan :död

 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Här är ett litet klipp från söndagens första startträning, blev inte hela 3 varv, glömde tömma minneskortet innan :död


Jävla fint spår Du hitta där till slut i starten :tummenupp

Kommer Du ihåg vad Du har för drevning? Original är väl 17/39 på din !!??
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Oki Tack. Ska själv kolla lite olika men en tagg ner fram är nog bara nyttigt :tummenupp
 

qlobo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2014
Ort
stockholm
Hoj
honda cbr1000rr
Det var en grymt rolig kurs! Å vilket väder vi fick :) Nu håller vi tummarna att 6-7 juni får samma väder på steg 6.

Skicka gärna länk/pm om bilder från helgen läggs upp någonstans

Tjing
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tills för en månad sedan var SMC = packväskor (eller "hurtsar" som min salig far kallade det) och en STOR touringkåpa. Och så hamnar man på en BANDAG anordnad av SMC, med massor av "riktiga" hojar… som är KANON!!!!
Vilket lysande arrangemang!!!! Snabb besiktning, snabb inskrivning, noggrannhet med sådant som ÄR viktigt, kontinuerlig fika, startträning, fint väder, grymma föreläsare/underhållare (hahaha).. Listan kan göras lång, men allt var fint!
TACK för att jag fick komma till SMC-dagen den 26 april! Det var jättekul att vara där och snacka med alla och JÄTTEKUL att få hålla racingföredrag med så många; jag hade verkligt trevligt och hoppas ni hade det också.
LYCKA till med era framtida RR-karriärer; kom ihåg att bajsa, fräscha framdäck, Hylands hörna och "Let the speed come to you!"
OM det är någon som vill stödja Mozz racingsatsning så kan man köpa en tischa! Läs här hur man gör: http://www.sporthoj.com/forum/showt...-gamlots-satsning-mot-SM-guld-och-VM-st%E5hej!!
Storlek XL är slut…. men atleter som ni har väl mindre storlekar…
mvh
#22 Mozz
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De börjar nog bli klara, igår sa båda att de nog hade runt 1 arbetsdag kvar med bilderna innan jag fick dem, så det blir nog någon gång mellan idag och söndag, beroende på hur mycket annat de har för sig just nu, men det ser iaf lite lovande ut såhär när man tjuvtittar på ett par bilder.
1669773_658899307514629_8699598592650355640_o.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
De börjar nog bli klara, igår sa båda att de nog hade runt 1 arbetsdag kvar med bilderna innan jag fick dem, så det blir nog någon gång mellan idag och söndag, beroende på hur mycket annat de har för sig just nu, men det ser iaf lite lovande ut såhär när man tjuvtittar på ett par bilder.
View attachment 404405

Snyggt!!!!:tummenupp
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
De börjar nog bli klara, igår sa båda att de nog hade runt 1 arbetsdag kvar med bilderna innan jag fick dem, så det blir nog någon gång mellan idag och söndag, beroende på hur mycket annat de har för sig just nu, men det ser iaf lite lovande ut såhär när man tjuvtittar på ett par bilder.
View attachment 404405

Snyggt! Nu blir man ju ruskigt sugen på att se om man fastna. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Snyggt! Nu blir man ju ruskigt sugen på att se om man fastna. :)

Det gjorde du nog, de tog flera tusen bilder var den 26:e, och tack vare att de inte kör själva så hade de ju inget annat för sig än att ta bilder. :hihi
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top