SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Hade bara ett vanligt hederligt Sportsmart bakdäck hemma i garaget.
Peter1980 slängde in det i bakluckan och tar med sig det. Om du inte hittar nått annat dvs.
Roligare än ett beggat Michelin i alla fall.

Wunderbaum! Blir det så att jag lyckas kränga på det så löser vi detaljerna sedan. :Bugar

Wunderbaum! Blir det så att jag lyckas kränga på det så löser vi detaljerna sedan. :Bugar

Jag (och däcket) kommer att finnas i box 10, och det finns garanterat nån som kan kränga. (Bl a jag, dock så har jag inte med några krängargrejer), jag och polaren (till höger) som åker med fixade allt sånt där ikväll :)

däck.jpg

Jag har ett beggat, men i bra skick, D211 GP Racer framdäck liggandes också om nån skulle va intresserad.

Last edited:
Jag (och däcket) kommer att finnas i box 10, och det finns garanterat nån som kan kränga. (Bl a jag, dock så har jag inte med några krängargrejer), jag och polaren (till höger) som åker med fixade allt sånt där ikväll :)

View attachment 404066

Jag har ett beggat, men i bra skick, D211 GP Racer framdäck liggandes också om nån skulle va intresserad.

Har era hojar exploderat, eller...? :hihi

Lyckades du hitta något fel? Jag gav upp o sitter o krökar nu :( Lite ångest över att bromsen fackade ut :( Kommer förbi imorgon iaf! Räjsa hårt!

Btw: alla som ens kör bandagar o läser detta, ta licens! Jag hade problem med fjädrigen, kopplingen o bromsar men det var det var det bästa jag någonsin gjort i mitt liv!

Last edited:
Tack alla trevliga människor för en trevlig licenskurs!

Va riktigt kul att träffa många och dessutom köra Gelleråsen igen, även om jag absolut inte var nöjd med min egen körning. Men det va skönt att hojen fungerade efter all ombyggnad till en racehoj.

Nu hoppas jag att så många som möjligt siktar på 1 juni. :-)

Tyvärr fick jag en helg full av maskinproblem som helt förstörde min koncentration, men det glömmer jag nu och försöker fokusera på det som var positivt:

1. Jag tog licens
2. Jag träffade en massa nya sköna människor
3. Bättre kurvhastighet
4. Inte rädd för hårnålen längre

Vi ses nästa gång och då lovar jag att hojen går snabbare än 170 på rakan! :)

Det gick "sådär", men höll mig på hjulen och det var roligt.

Extra roligt var att Mossberg var där och berättade lite anekdoter!
Kul att han var riktigt duktig som berättare också! Bara den dragningen var värd pengarna. :yoparty

Last edited:
Ah, hemma igen efter en förbannat härlig långhelg med bara banköra, och väldigt lite sömn. :hihi
Tack alla vänliga människor som förbarmade sig över mig och hjälpte mig med både det ena och det andra när jag strulade med min R6.
Nästa gång kommer definitivt inte verktygslådan stå kvar i garaget. :hihi

Och jag var fan sämst av alla där på starter! :banana Vilket iofs kan vara bra, för då får jag träna mer på att köra om. :crash

Jag stämmer in:
Tack för en riktigt trevlig helg med många trevliga nya bekantskaper och några glada överraskningar i form av gamla bekantskaper! Jag lider med er som drabbades av tekniska problem, jag hoppas det löser sig smidigt.

...

Jag körde på verkstadens begagnade däck från -06. Det var ingen höjdare. Bakhjulssläpp första passet idag och allmän brist på förtroende för däcket hela helgen. Jag borde ha kommit och presenterat mig och köpt bakdäcket, då hade jag kunnat slappna av och kört fortare... Det positiva är dock att jag har lärt känna nya hojen i maklig takt (jag litar mycket mer på den än på bakdäcket) och att verkstaden får tillbaka sitt begagnade däck i ett skick som avviker väsentligt från hur det var i fredags.

Tack alla trevliga människor för en trevlig licenskurs!

Va riktigt kul att träffa många och dessutom köra Gelleråsen igen, även om jag absolut inte var nöjd med min egen körning. Men det va skönt att hojen fungerade efter all ombyggnad till en racehoj.

Nu hoppas jag att så många som möjligt siktar på 1 juni. :-)

Dig missade jag också att hälsa på. Sorry...

Och Mozz... Denne gigant! Jag önskar att alla barn och ungdomar fick ha lärare som kunde trollbinda och förmedla information som han. Då hade utbildningsläget i det här landet sett annorlunda ut. Nu i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte hans R6:a, men jag har i alla fall en t-shirt. Och en signerad t-shirt som skall gömmas undan.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...