SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!”

SMoto skrev:
Någon som vet om det hölls några intervjuer?
Eller är alla utplockade på ansökan??

Ingen intervju vad jag vet.
Men jag tror att alla som är på kursen inte kommer få uppdrag, skulle gissa att det kommer ske vissa intervjuer eller bedömningar på Kinnekulle.

Eller så har jag tokfel, rätta mig och slå mig isåfall.

/Nitrous

varför kosta på 100 platser om man inte har som mål att få 100 godkända?
Sen om vissa kanske inte uppfyller deras krav och inte blir godkända av någon anledning är ju en sak....eller är jag fel ute?

Nitrous skrev:
Ingen intervju vad jag vet.
Men jag tror att alla som är på kursen inte kommer få uppdrag, skulle gissa att det kommer ske vissa intervjuer eller bedömningar på Kinnekulle.

Eller så har jag tokfel, rätta mig och slå mig isåfall.

/Nitrous

jesseboy skrev:
Jag har även jag fått en kallelse.
Frågan är bara hur jag ska ha råd att åka ända från Skellefteå...
Ingen annan från norr som ska ned som jag kan samåka med???
Jag kom också med. Frågan är ju bara om vi norrlänningar också i framtiden måste åka så långt söderut för att utbilda. Funderar starkt på att tacka nej med tanke på att man förbinder sig i tre år plus att det var med så kort varsel. Att det sedan är drygt 90 mil enkel väg gör ju saken inte bättre, vi får se.

RJ skrev:
Jag kom också med. Frågan är ju bara om vi norrlänningar också i framtiden måste åka så långt söderut för att utbilda. Funderar starkt på att tacka nej med tanke på att man förbinder sig i tre år plus att det var med så kort varsel. Att det sedan är drygt 90 mil enkel väg gör ju saken inte bättre, vi får se.

Det är sånt som gjort att jag flyttat ifrån norrland, plus 6 månaders vinter och snö i maj :D

Man kan ta Skåningen ur skåne, men inte Skånskan ur Skåningen :rofl

/Pajje

Är det någon från Stockholm som har plats på släp eller i skåp torsdag eller fredag?
PM:a gärna mig då
MVH/Arris

Finns det någon som ska åka från oskarshamn eller dom trakterna, kanske kan samåka dit?? Själv åker jag hojen dit för jag ej har skåp eller släp men finns det plats för en hoj till skulle det va jätte bra. Ni kan väl PM:a i så fall!

Mvh Tony

Är det någon från Stockholm som har plats på släp eller i skåp torsdag eller fredag?
PM:a gärna mig eller ring.
070-7341279
MVH/Arris

En olycka kommer aldrig ensam,...

Jaha.. Tack för en trevlig helg alla... Dock så vet ni ju att jag blev av med hojen..
Hemma, packat ur bilen.. sur över stölden.. Ser inte hjälmen.. Hmm någon som tog reda på min glömda hjälm????

Ruskigt tankspritt.. jag vet.. men tycker jag är förlåten efter helgens händelser...

Det är en röd arai iaf...

MVH
S-O

Jo då, hjälmen finns i Stockholm hos Svante Jonsson.
Ring honom eller PMa mig så ska vi lösa den saken.

SENSEI skrev:
Jaha.. Tack för en trevlig helg alla... Dock så vet ni ju att jag blev av med hojen..
Hemma, packat ur bilen.. sur över stölden.. Ser inte hjälmen.. Hmm någon som tog reda på min glömda hjälm????

Ruskigt tankspritt.. jag vet.. men tycker jag är förlåten efter helgens händelser...

Det är en röd arai iaf...

MVH
S-O

Josef skrev:
Jo då, hjälmen finns i Stockholm hos Svante Jonsson.
Ring honom eller PMa mig så ska vi lösa den saken.

Josef!
Jag vill minnas nån letade efter ägaren till ditt oranga regnställ. Du kanske ska kolla om du saknar det. Någon har det nog.

Mvh
Thomas

Tack alla för en fetrolig helg :tummenupp

Jag tycker alla skötte sej fantastiskt, banan var kanonskoj, instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer :banana

Tråkigt med regn även om det var övningsmässigt nyttigt, och tråkigt med hojstölder... men det hade kunnat bli skoj om tjyvarna ertappats...med 90 stycken knuttar inom en radie av 200 meter... :brinnerup

...det hade krävts ett gäng läkare för att operera bort släpet ur röven på dom...:mad:

Ett speciellt tack till Tony från Gotland, du är numera min hjälte, P-G Lundmark kan slänga sej i väggen :tungan

Niklasinorr skrev:
Tack alla för en fetrolig helg :tummenupp

Jag tycker alla skötte sej fantastiskt, banan var kanonskoj, instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer :banana

Tråkigt med regn även om det var övningsmässigt nyttigt, och tråkigt med hojstölder... men det hade kunnat bli skoj om tjyvarna ertappats...med 90 stycken knuttar inom en radie av 200 meter... :brinnerup

...det hade krävts ett gäng läkare för att operera bort släpet ur röven på dom...:mad:

Ett speciellt tack till Tony från Gotland, du är numera min hjälte, P-G Lundmark kan slänga sej i väggen :tungan

Man får tacka för dom orden:) Men du vet att jag hade Inte klarat det utan dig.. :fyllisar Nu är det väl bara hoppas på att vi alla kan bli instruktörer. Man har ju fått ett smakprov på hur det kan va och det har väckt många tankar som man kan jobba med..

Kan inte annat än säga tack själv Niklas! Hoppas vi syns och hörs allihopa :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Josef!
Jag vill minnas nån letade efter ägaren till ditt oranga regnställ. Du kanske ska kolla om du saknar det. Någon har det nog.

Mvh
Thomas

Det hänger här hemma och har aldrig varit borta men tack för omtanken :pannkyss

Niklasinorr skrev:
Tack alla för en fetrolig helg... instruktörerna var jättebra (tack Tony och Johan!) Anne och Peter hade mycket intressanta grejer att komma med och alla ni som var med var som väntat (som vanligt när det gäller hojåkare) ett glatt och roligt gäng...speciellt alla Bananer

Roligt att höra! Tack själv för att du och alla andra bidrog med så stort engagemang :bow

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...