Presentation av oss 100...

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Startar en tråd om oss som skall ner, så man kunde presentera sig lite innan det drar igång.

Detta är jag; Tom Clarqvist, Karlskoga. Honda CBR 600 -96

Har tävlat under några år i SportProduction 250 i SM och NM.
Har tidigare sysslat med SMC och utbildningar. Drog igång banåkning med SMC i Värmland mellan 93 och 97. Även sysslat med trafiksäkerhet inom SMC i några år.
Har även kört som instruktör på Bikeweek's allmänåkningar på Gelleråsen.
En del kanske känner igen mig från besiktningen av gathojarna inför banåkningarna under Bikeweek.

Detta skall bli helt otroligt kul, tycker jag.
Väl mött i Götene :tummenupp

Last edited:
Bra initiativ!

Martin Persson heter jag, mer känd som Pajje bland folk som känner mig. 29 år gammal, kört hoj sen hösten 99, en TL1000s. Har även en gixxer 600-98 sen ett par år som är tänkt att bli min räcerhoj, men då min kära TL haverera för 2 år sen har det blivet den jag kört med. Förhoppningsvis blir det TL på kursen, om jag hinner få en viss distansbricka i tid.
Bor strax utanför Skövde i hus och sambo. Har varit lite engagerad i SMC som instruktör på avrostningar, och i år börjat vara med som besiktningsman på SM-tävlingarna. Ska väl tävla lite smått är det tänkt, men blir nog mest B-tävlingar.

Och det ska bli fetkul v22, väl mött där!

/Pajje

Bifogat

• martinpersson(pajje).JPG
    martinpersson(pajje).JPG
    12.7 KB · Visningar: 63
Dennis Dahlman heter jag, 26 år ett tag till. Bosatt centralt i Karlstad, sambo. Jag är ansvarig för försäljningen på ett lokalt företag och jobbar som resande säljare mot diverse tungre industrier.
Åker just nu på en Blade 954. Kört hoj sen 5 års åldern och fortsatt sedan dess, mest cross/enduro genom ungdomen. År 2000 började även R-hojarna komma med i bilden och då har det blivit både R-hoj och cross/enduro + ett par säsonger motard nyligen. Kör enbart för nöje, därför inga stora meriter och skryta med i högsta serierna m.m. i dessa sporter.
De senaste åren har det dock avverkats ett par hojjar, bl.a R6 -00, Blade 929 -00, Blade 954 (nuvarande), Yama 426F -01, KTM 525 SX motard -03, Honda CRF 450 F -04 för att nämna några...

En sak är säker, FAN vad kul det är!!
Ser fram mot denna helg och vad det kommer bjuda på fortsättningsvis.

Last edited:
Hepp, 40 årig gubbe vid namn Niklas, som mest puttrar omkring som touringnisse med förflutet som debutant 89 - 94 på en gammal avdankad RD350. Kör någon bankörning/säsong mellan semesterturerna ute i europa. Vilket brukar resultera i en total körsträcka mellan 2000 - 2500 mil/säsong. Har viss erfarnhet av att arrangera och genomföra RR-tävlingar via klubbens försorg där jag var kassör mellan 1997 - 2003. Har under ett fåtal säsonger varit delaktig som mekaniker för ("Nalle") i 125R.

Är utbildad instruktör inom kungens ramar, jobbar dock civilt med systemdesign hos en maskintillverkare. Har utbildat ungdomar i bla. ledarskap fram till 1991 och ser fram emot detta ypperliga tillfället att få lära mig mer om hur att förmedla körkunskap. Förhoppningsvis kan man lära sig själv ett och annat.

// Niklas

Kanon

Kommer detta att bli.

Tjena tjiip hejsan Torstein Heter jag.
det är jätteroligt att se så många är riktigt positiva till detta med Sporthojsprojektet och alla som lägger ner en massa tid på det.
Jag är en av de som kommer hålla i en del av utbildningen där uppe så det skall bli fantastiskt roligt att träffa er alla.
Lite kort om mig. 33/34år fyller år i dag. :banana
Bor i Helsingborg kör R1-05 (Den har dock inte kommit än) har arbetat med trafiksäkerhet sedan 1996 och tycker det är riktigt roligt att se så många som skiner som en sol efter våra utbildningar (BKK SMC skåne)

Vi ses snart.

Andreas Ottosson 26 år, kommer från Helsingborg och har kört i hoj i 10 år.
Började tävla i rr iår och kommer att ställa upp i ERF tävlingar, b-race samt någon rookie tävling. Annars de två senaste säsongerna så har jag spenderat ganska så mycket tid på olika bandagar.
Har två gsxr 600, en för tävling och en för gata.
Tycker detta med sporthojsprojektet låter som ett spännande projekt och ett steg i rätt riktning för SMC.
Personligen tycker jag det skall bli jävligt kul att få hjälpa till och träffa en massa nytt folk.
Ett annat stort plus i det hela är vi förhoppningvis kan undvika ett par svåra olyckor genom att utbilda folk hur de skall hantera sina hojar.

Vi höres uppe i Norr

Fredrik Ulfhielm, 31 år, kommer från Nuevo De Stockholmo och har kört hoj sedan 2001. Har i år börjat tävla i ERF cirkusen i team Evil Racing tillsammans med Robso och Lasker från PotatoesMC. Jobbat tidigare som Divemaster och utbildat dykare. Jobbar numera med att låtsas vara vuxen (dvs vara chef och säga ord som "synergieffekt" och " Outsourcing"). Sålde gatuhojen inför denna säsong för att köra bana enbart, och kommer således i år åka på en lånad Ducce S4 alternativt min gamla Gixxer1000 -03 som Oljekyld GSXR här på forumet köpte. Sedan får man se vad det blir :)

Ha det gött så syns vi på banan / i lektionssalen!

/Freppa

Marcus heter jag, 27 år gammal, håller till i Göteborg på en svart-silver Yamaha R6. Hojfrälst sen födseln, men tog faktiskt inte A-körkort förrän 2001. Mycket svag för bankörning samt roadracing i allmänhet, vill också börja tävla i R600 och/eller ERF så fort mina studier är avklarade (CSN ger tyvärr inget utrymme för en RR-budget, jag har frågat dem). Studierna ja, håller just nu på med exjobbet för att kunna bli utexaminerad civilingenjör till hösten.

Ser fram emot kursen, jag tycker det här är ett lovvärt initiativ och ett förhoppningsvis lyckat grepp av SMC! Vi ses!

/Marcus

Tony heter jag 37 år gammal bor på Gotland. Hojåkare sedan 6års ålder. Kört mest sporthoj men en del cross och enduro, just nu har jag en aprilia rs 250 att leka med. På dom vanliga vägarna kör jag bimota sb7. Tycker om bankörning fast har börjat ta det betydligt mycket lugnare i dag än tidigare, efter en vurpa som har sabbat dom flesta delarna i kroppen. Vet inte riktigt hur det kommer funka för mig att köra pga en operation men ska ändå göra ett försök.Har en hel del med Gotlandring att göra. bla allmänhetenskörning för mc.

Hej på er!
Helena heter jag, bor i Uppsala, är 30 år och har kört hoj halva mitt liv nudå. På mitt fordon står det Honda (CBR 1000RR). Jobbar som mclärare, så jag hoppas kunna ta igen de hojlängder som jag kanske tappar på vissa på banan, med hjälp av pedagogik (Snacka bort då alltså :)). Anmälde mig mycket för att se till att det fanns åtminståne nån tjej med (hoppas det finns fler).
Sporthojar är underbara saker, som man kan avnjuta på en kurvig väg eller köra aktivt med på bana. Så låt oss nu hoppas att det här sporthojsprojektet kan öka det vettiga användandet av dessa hojar, och minska acceptansen för aktiv sporthojskörning på landsväg, med bilister som koner!

:hej Jag heter Josef Löwner, är 26år och kör fn en BMW R1200GS. Har tidigare kört bla en RD cup kittad RD 350 och en Husaberg motard och letar just nu reggad racehoj.

Jag har kört hoj i 8 år och varit instruktör på bana för SMC-Uppsala och Svenska BMW MC Klubben i 3 år. RR-licens finns men inte ekonomi att köra just nu, möjligen blir det någon B-tävling mot hösten.
Har just nu ca 40 bantillfällen inplanerade i kalendern för året så ganska många mil bana blir det på ett år :banana

Ser fram emot att få träffa alla andra blivande instruktörer som förhoppningsvis ska lyckas nå ut bättre till Sveriges sporthojsförare än SMC traditionellt sett har gjort.

Skepp o Hoj!

Marcus heter jag och är 30 år. Har kört hoj sedan 1991 och "tung" sporthoj sedan 1993.
Jobbar som chef på it-företag och ansvarar för att antal såkallade vuxna som man får ta hand om på samma sätt som min dotter 15 mån kräver, its amazing :)
Har härjat runt och kört både på 1 och 2 hjul länge men har väl senaste åren "mognat och insett vilken fördel en motorbana ger en sporthoj där den verkligen hör hemma.
Började tillsammans med min fru Liwa1 som har en lång tävlingskarriär bakom sig inom motorsport att anordna bandagar 2003 och sen har det fortsatt på den vägen då intresset har visat sig gott. Vi har försökt att hålla på säkerhet och hyra in instruktörer till varje bandag och har nu som avsikt att själv kunna hjälpa till som instruktör.
Hade planer på att börja med ERF men just nu räcker inte budgeten med småbarn och husbygge samtidigt.
Tycker detta är ett väldigt bra initiativ och ser med stor glädje vilket intresse det här har skapat.

Vi ses i Götene :banana

/Nitrous

Last edited:
Hej alla glada!

Niklas Lundin heter jag och bor i Luleå, 39 bast med familj och fyra ungar!

Jag har kört hoj i 23 år och varit flitigt på banan sen -95, licens finns ifall det kanske möjligtvis eventuellt på sikt kan bli något tävlande framöver, men hur och på vilket sätt vet jag inte riktigt. Vad det gäller hojar så är det ett stort antal som passerat mitt garage, alltifrån den obligatoriska RD350:n till crosshojar, motarder samt ett gäng olika sporthojar...just nu är jag turbofrälst men det är inte den som åker med till banan.

I mitt brokiga förflutna så är jag utbildad motorinstruktör i försvaret men jobbar sedan många år inom den grafiska branchen som konsult och utbildare.

Eftersom jag är stor motståndare till förbud av olika slag så tror och hoppas jag mycket på det här initiativet av SMC, utbilda istället för att förbjuda är mitt levnadsmotto...jag hoppas bara att dom hojåkare som kommer att gå dom olika kurserna verkligen är dom som behöver det och inte bara dom redan banfrälsta...

...och min enda ångest just nu är att det 115 mil enkel väg till Kinekulle...kan ma se på film samtidigt som man kör bil? :rolleyes:

Det roligaste som finns grat(t)is

Hej på er Petter Gustafsson heter jag 35 år än så länge .
Bor ihop med min flickvän och vår dotter 2år 4 mil norr om uddevalla.
Körde 125:a när jag var 16 men slutade köra när jag fick bil det tog
13 år igen innan jag började köra igen år 2000.
Jag får skylla det på min lillebror som skulle köpa motorcykel men
hade inget körkort så jag fick testköra det slutade med att jag köpte
motorcykel före honom.
Sen dess har det varit motorcykel för hela slanten.
Tänk om man hade fortsatt när man var 16 man kunde ju vart rossi idag :rolleyes:
Med tanke på den körstil man hade då ,nu har man lita lugnare körstil
kanske fått några fler hjärnceller sen dess.
Det här ska bli skitskoj.
Mvh

Last edited:
Det är kul när man har roligt det tycker jag är skoj!

Hejsan hejsan!

Tomas Eriksson Heter jag! 29år än så länge men passerar det magiska 30 i september grrrrr. Jag bor i Örebro o jobbar som Sprängkapseloperatör 3mil norr om bostaden! Jag har kört sporthoj i ca 9år åker nu på en Honda SP1:a jag har tidigare ägt 1st ZX7R, 3st ZX9R och 1st R6:a!
Jag har bara åkt hoj för nöjes skull jag har alldrig tävlat!

Fasen det här ska bli jävulskt skoj det ända tråkiga är det här med gränsen på 100db fick skruva i flera timmar för att byta ut helsystemet till original (Symaskin)

Jag tänkte åka hoj ner på Torsdag eftermiddag/kväll så finns det någon/några som har vägarna förbi Örebro trakten så hör av er så kan vi åka tillsammans ner!

Ha det bra allesammans så ses vi på Kinnekulle!
Mvh/Tomas
070-6072636

Bifogat

• sp1%20jag%202.jpg
    sp1%20jag%202.jpg
    51.1 KB · Visningar: 102
Last edited:
Sven-Ove "ezzo" Forsberg.
34 år i augusti. Min första hoj var en Fat Monkey när jag var typ 5 år. Sen har det rullat på med cross, moppe, 125a mm. Tog tungtkort 89.

Jag bor numera i Södertälje och jobbar som processoperatör/servicetekniker.
Tycker det här är skitspännande och säkerligen mycket givande. Ser verkligen fram emot det.

Så var det det här med samåkning... Jag har en bil med krok iaf... någon som har kärra?? eller plats??? Eller så fixar jag ett släp och jag har plats... hm ja... Ni fattar hur jag menar så... Ha en fin dag...

Kommer under dagen stå med hojen för allmän beskådan på mc-dagen i Södertälje centrum...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1304157&postcount=1

presentation

Jag heter Micke Karlsson, 36 år, och har kört hoj i 21 år. Jag har dock haft ett längre uppehåll i hoj-ägandet fram tills förra året !

Jag har ett förflutet som löpstark orienterare men numera är jag mångsysslare med aktiviteter som skidor (av alla slag),mtb (även downhill), kajak, gokart, miniracing , klättring, havskappsegling och brukshund i bagaget.

Jag har provat på det mesta som har hjul och motor och jag har kört såväl bil som mc på bana. (Gälleråsen, Kinnekulle och Mantorp).

Jag vet inte riktigt vad som väntar på och efter Kinnekulle, men jag ser fram emot såväl utbildningen som att möta alla spännande människor !!

/ Micke

:banana

Last edited:
Jag heter Alf Karlsson, men jag föredrar att bli kallad Affe
bor i Uppsala och har i år fyllt 30år.

Jag har haft lappen utan avbrott sedan jag tog den för 7år sedan ;)
Det började då med en Gixxer 750 -92 som jag hade fram till 2002,
Då blev det en ny R1-01 som jag jagade vilt med på motorvägen,
vilket resulterade till en ny R1 -02 samma sommar.
-04 så bestämde sig någon för att han ville ha just min hoj och stal därigenom den trots lås och allt, hojen hittades snart men den var
då ordentligt tilltygat från en eventuell vurpa. (den dömdes ut)
Så hösten -04 inhandlades en begagnad R1 -02 med 350mil på mätaren
och denna kommer jag ha kvar så länge jag kan/får...

Jag började att köra på bana för sex år sedan, då 2ggr den sommaren
och det har ökat på sedan dess så i år har jag ca 10st dagar inbokade.
I övrigt så kör jag ca 1500-2000 hojmil/år

Jag sitter annars med som ledarmot i SMC Uppsala och har varit en av dom som har format Rörken till vad det är idag, samt varit aktiv instruktör där nästan varje måndag sedan ca 4år tillbaka.
Blev utbildat SMC instruktör för ca 4år sedan då jag och Taz efterfrågade en kurs liknande denna och se vad som har hänt...

Som slut ord:

I övrigt så skulle jag vilja :Bugar :Bugar
för den insats som SMC Uppsala och Jesper Christiansen AKA Galne Dansken för allt det jobb dom har lagt ner under ett par år för att "bearbeta" SMC angående banåkningsutbildningar...

Last edited:
Henrik Strand heter jag men lystrar nästan bara till Henke (det är bara mamma som fortfarande kallar mig Henrik när hon är arg). Jag är 28 år gammal och bor utanför Kalmar med min sambo och son. Jag arbetar som hanverkare i egen regi.
Jag kör en gammal Fireblade från -92 med flatslide förgasare. Men hoppas att snart få råd med en R1:a (har hoppats rätt länge).
Jag har kört hoj sedan 14 års åldern men har varken RR eller instruktörs meriter som jag kan skryta med. Men satsar sedan förra säsongen på att få i.a.f RR meriter men efter ett vevstakslagerras i början på juli så är det fortfarande bara en satsning.
Jag halkade tydligen med till den här kursen på ett bananskal då jag fick inbjudan i tisdags (24/5) och kunde givetvis inte tacka nej till den här chansen.
Så sedan i tisdags så satsar jag på att även få instruktörs meriter.
Det var länge sedan jag hade fjärilar i magen inför ett mc event och hoppas att det ska bli lika kul, lärorikt och spännande som det verkar. Hoppas bara jag kan leva upp till de förväntnigar som kursarrangören har på mig.

Väl mött

/Henke

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma