Mr. Burton
Trasig
Jag är min egen chef och sitter vid datorn mest hela tiden. Nonsens för dig kanske men definitivt inte nonsen för dom som tycker att vissa kör som idioter på allmän väg och att för extrem körning inte är ok. Fartdårarna verkar ju inte ha några problem i att acceptera dom regler som finns vid bankörning men dom reglerna som är satta på allmän väg där det finns älgar, barn, medtrafikanter och annat är det bevisligen inte lika lätt att acceptera. Inte heller jag hoppas att det kommer beslagtas fordon i parti och minut så fort någon råkar köra 31 över gällande hastighetsbegränsning men jag tror å andra sidan inte heller att det kommer bli en verklighet. Jösses. Hade ingen aning om att sporthojåkare var såna drama queen´s..... Ta reda på fakta först istället för att inta en "jag kommer minsann gå ur SMC och köra ÄNNU fortare för att köra ifrån snuten......"-attityd. Det är ju löjligt. Påverka istället. Men till syvene om sist måste lagarna skrivas efter någon form av genomsnitt. Om alla körde på samma sätt på allmän väg som på bana skulle det inte funka alls och ALLA kan inte få exakt som dom vill i alla situationer precis hela tiden. Ska det vara så svårt att fatta?
Jag hade ingen aning om att du hyste sånt agg mot sporthojsåkare så du måste klampa in i deras högborg och kasta skit på dom som grupp.
Varför drar du alla över en och samma kam?
Som "biker" borde du ha förståelse för alla läger bland motorcyklister, som det är nu framstår du som jävligt trångsynt och ältar samma gamla hat mot "dessa fartdårar" med mera.
Såvitt jag vet faller ingen av dom som svarat i tråden under kategorin extremister, det är helt legitima frågor som kommer upp här, det handlar inte om att "fatta" något, men du tycker inte vi "sporthojare" har rätt att ställa dom och framför allt ifrågasätta?
Om alla var ja sägare och inte hade en egen åsikt skulle vi förmodligen leva i en 1-parti stat, det är väl just genom att göra det vi gör just nu som det kan påverkas något, det finns massor med folk från SMC här på forumet.
Säger ungefär som du brukar: skaffa dig ett eget forum om du inte vill att andra ska få säga sin mening.
Jag personligen tycker förslaget suger mest för att det inte kommer att förändra livet det minsta för mig, alla stulna hojar kommer fortsätta bränna järnet på bakhjulet, över gräsmattor, gångvägar, skolgårdar där jag bor och inget händer.
Jag tycker man börjar i fel ände, arbete med unga borde det satsas mer på, det är där den största attitydförändringen kan nås, dom som redan är extremister kommer inte sluta att vara det pga en sketen lag, dom kommer glatt fortsätta dra snuten, och alla unga wannabees kommer fortsätta jubla medans dom gör det.