powerglide
Glad amatör
Aha, du är en bokstavstroende. Ingen idé att argumentera med dig alltsåUr lagens synvinkel ÄR det samma sak. En lagöverträdelse.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha, du är en bokstavstroende. Ingen idé att argumentera med dig alltsåUr lagens synvinkel ÄR det samma sak. En lagöverträdelse.
Eftersom dom inte har någon som helst aning om...
...Tror ni att extremkörningar försvinner eller ens kommer minska med hotet om indraget fordon? Korrelation?
Jag tror inte det. Jag tror att dessa extremkörningar frodas som ogräs efter att alla muppar börjat sprida sina alster på youtube och dom är här för att stanna tyvärr. Monkey see monkey do!...
Statistik är perfekt att använda när man vill leda en massa mot samma mål, man presenterar bara på ett sådant sätt att det inte går att protestera för "vinsten" blir så omfattande om man genomför detta.....
.....
Tycker detta klipp är rejält tankeväckande när det gäller den pågående diskussionen:
http://www.youtube.com/watch?v=HT666XwJR2s
Kör på bana istället om du nu vill köra så jävla fort. INTE bland oss andra ute i trafiken. Följ lagen. Hur svårt ska det vara?
Om alla godtyckligt började bryta mot lagar lite efter eget huvud för att man själv tycker att man är "bättre" och klarar av att köra fortare än andra eller annat skulle det inte bli så himla bra. Helt plötsligt säger någon att "ja men jag är så duktig bilförare och hanterar alkohol bra så jag klarar utan problem av att köra med 0,8 promille i blodet". Och sen tycker någon annan att "Ja men får han så ska väl jag också få köra full". Det där resonemanget funkar inte. Samma lagar och regler för alla.
Köra för fort vill ni och då vill ni inte bli jagade av snuten (eller så är det exakt det ni vill för att få ytterligare en adrenalinkick). Just vad det gäller fortkörning så är det många som häcklar polisen ganska rejält. Men när ni får er hoj stulen, DÅ vill ni minsann ha hjälp av polisen. Många i samhället tycker INTE att det är ok att köra på tok för fort och det är ännu mindre ok att göra det inom tätbebyggt område. Men den här lagen ska det tydligen vara ok att bryta emot. Men om någon stjäl er hoj så tar det hus i helvete. DEN lagen är INTE ok att bryta emot? Kan nog tänka mig att många tjyvar, våldtäktsmän och andra har hyffsat legitima skäl enligt dom själva (!) att bryta mot dom lagar som dom bryter emot. Samma lagar och regler för alla. Det är det enda som funkar i ett land. Men visst, gå ur SMC och kör ifrån snuten istället för att lobba internt för att man inte ska rekommendera beslagtagning av fordon vid "extrem" körning. Jävligt vuxet.....
Kör gärna (extremt) skitfort men gör det på bana. OM ni gör det i trafiken så riskerar ni böter/körkortet/fängelse och så måste det vara för lagar och regler gäller ALLA och inte bara alla andra än en själv..... Jösses. Hur svårt ska det vara.....?![]()
Var bara nyfiken, och det var ju på tiden att nån från SMC kom hit och presenterade sig.
På andra ickefortforum verkar ni ju varit beredda i denna fråga.
Hur kommer detta att fungera då? När ni nu valt att förespråka beslag.
Jag tror det är många som undrar och SH borde väl vara en bra målgrupp för att föra ut detta på.
Och kom inte med "upprepade förseelser" för det fattar och uppskattar dom flesta men det står inte ett jota om detta öht, feltolkningspotentialen är enorm.
Och givetvis tycker jag inte heller om alla vänner som kört ihjäl sig eller sitter i rullstol, men att SMC förespråkar beslag tycker jag är uruselt, eftersom det kommer att bli lika godtyckligt som alla poliser som i dagsläget ger rabatt på fortkörningar....
Hade han kört 10 km/t snabbare så hade han passerat innan bilen... Kan vrida och vända på allt..., och en ting är fortfarande helt klart, det är nästan ingen som har blitt skadat av hög fart i sig, men när och hur farten tar slut som är problemet...![]()
Jag tror Du missar en del av poängen med klippet...
Var har du hittat "Tillämpningsbestämmelserna" som visar att denna möjlighet kommer att finnas...?
/KentW
Jag TROR det kommer att vara polisen/poliserna på plats som gör bedömningen hur förseelsen skall rapporteras.
Tror precis som Pisken och andra att flera verkligen kommer tveka på att stanna om man får ett par blåljus bakom sig..
Var ute och körde igår, innan vi kom till parkeringen vi tänkte köra på blev de väl lite bakhjulsåka i stan, dock INTE över gällande hastighetsbegränsning.. Och på hemvägen gick det runt 120+ på en trafiktom landsväg med 80 gräns.
Tillhör jag gruppen med extremt beteende i trafiken nu?![]()
Man kan inte skriva att "i år är det för få älgar i skogen så vi måste minska tilldelningen till jaktlagen" på ett forum för älgjägare. Även om älgarna det året skulle vara nära utrotning så skulle argumenten vara i stil med "storebror ser dig" och "ska man inte få göra någonting nu för tiden".
Lika lite kan man föra en vettig debatt om restriktioner mot MC på ett MC forum. Logik funkar liksom inte när det är den egna målgruppen som står i skottlinjen.![]()
Hm... Bara att fortsätta i samma stil då om man ändå är extremJa du tillhör gruppen extremt beteende i trafiken, bäst du lugnar ner dig eller fortsätter med det du är bra på.![]()
Ja du tillhör gruppen extremt beteende i trafiken, bäst du lugnar ner dig eller fortsätter med det du är bra på.![]()
Misstänker att det var lite av denna nya inriktning de körde på senaste SMC-kursen jag var på. Mellan passen körde de en demonstration av bromssträcka från 50 resp 80, ungefär som på risktvåan. Upplevde det bara som ett positivt inslag som kanske gav en och annan tankeställare hos någon. Så länge det görs på detta sätt, och det inte går ut över själva färdighetsträningen har jag inget emot det.
BKK kurserna gav inte avsedd effekt?
Vad innebär det här? Sida 9 i rapporten. Låter inget vidare i mina öron. En av huvudskälen varför man gick kurserna var just att öka ens färdigheter med sittställning, blick, gaskontroll etc. Hur har man nu tänkt öka riskinsikten? Försöka återskapa en trafikmiljö istället med bilar som svänger vänster och rådjur som springer ut framför en. Jag ser inte att en ökad riskinsikt skulle rädda ens liv utan ökade färdigheter som förare. Riskinsikt är inget man får på en motorbana, det är något man får i trafiken av mångårig erfarenhet.
Goddag herr: Avdankad GR förare med problem.
Jag skulle inte gråta många skvättar eller ens bry mig om denna lag trädde ikraft för att få bort sådan som dig från våra gator.
Jag har sett dina filmer men inte velat kommentera dom i din tråd då det är din tråd och alla har vi rätt att uttrycka oss. Men du med dina jämnlikar är dom sista som behöver ge sig in i denna debatt då det är pga er en sådan här motion eventuellt kommer läggas fram.
Inte nog med era idiotkörningar i tätbebyggt område så känner ni er tvungna att lägga upp idiotin för allmänbeskådan på tuben med.
Kan man få bort piloter som dig från gatan så skulle det kännas betydligt tryggare både för mig och min familj att vistas ute i trafiken,
Sedan finns det folk som kan söka och sköta sina kickar på grymt snyggt sätt som letar upp avskilda 70 vägar med minimal trafik och bebyggelse och ser till att roa sig själva på ett relativt tryggt vis och inte drar dålig uppmärksamhet åt sig själva eller kollektivet.
Men det du gör Fearspeedboy är att förstöra inte bara för dig själv utan för alla oss som har ett genuint intresse för denna hobby och det är ingenting som är beundransvärt.![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |