sp2
Nytt nik. #46
Olof Eriksson skrev:2372266Ta med motarden, dels är det roligare men sen äre viktigt att det är nån motard där för att jag ska kunna pressa dom att få köra där. (det är en av anledningarna varför jag ville vara med på SMC-dagen)
Nja min 525a låter nog mindre än Sp2an, men å andra sidan har jag db-killers till Sp2an!

Det enda som annars talar emot motarden är att som instruktör så är det en fördel om man har liknande hoj som deltagarna, man får tänka till om man skall leda runt 12 st. guldvingar med en motard!
Men det kan nog Niklas fixa

Anledningen till att vi inom SMC ofta kommer åt banor och har försäkringar som täcker allt är att det vi jobbar med är trafiksäkerhetsövningar och i å med det så kör vi inte så fort som ni som rejsar!
När vi kör våra övningar så ligger deltagarna på ca 60-80% av sin fulla kapacitet! Detta för att ha så goda marginaler att det inte händer några olyckor, sen så är det svårt att öva in nåt nytt om man har fullt sjå att hålla sig på hjulen!
Till skillnad från vanlig banåkning,träning och tävling där man ligger på över 80% av sin kapacitet och testar gränserna och kanske lyckas flytta på dessa lite framåt!
Några av grabbarna från Gävle som jobbar med Rörbersprojektet kommer med upp på kurserna!
Där så har man haft stora problem med att komma åt banan både med motard och SMC-kurser, men nu när vi kört en sommar så ser framtiden ljus ut

Last edited: