SMC Broms&Kurvkurs Västerbotten

Olof Eriksson skrev:
2372266 Ta med motarden, dels är det roligare men sen äre viktigt att det är nån motard där för att jag ska kunna pressa dom att få köra där. (det är en av anledningarna varför jag ville vara med på SMC-dagen)

Nja min 525a låter nog mindre än Sp2an, men å andra sidan har jag db-killers till Sp2an!:tungan :tungan
Det enda som annars talar emot motarden är att som instruktör så är det en fördel om man har liknande hoj som deltagarna, man får tänka till om man skall leda runt 12 st. guldvingar med en motard!
Men det kan nog Niklas fixa:tomten

Anledningen till att vi inom SMC ofta kommer åt banor och har försäkringar som täcker allt är att det vi jobbar med är trafiksäkerhetsövningar och i å med det så kör vi inte så fort som ni som rejsar!
När vi kör våra övningar så ligger deltagarna på ca 60-80% av sin fulla kapacitet! Detta för att ha så goda marginaler att det inte händer några olyckor, sen så är det svårt att öva in nåt nytt om man har fullt sjå att hålla sig på hjulen!
Till skillnad från vanlig banåkning,träning och tävling där man ligger på över 80% av sin kapacitet och testar gränserna och kanske lyckas flytta på dessa lite framåt!

Några av grabbarna från Gävle som jobbar med Rörbersprojektet kommer med upp på kurserna!
Där så har man haft stora problem med att komma åt banan både med motard och SMC-kurser, men nu när vi kört en sommar så ser framtiden ljus ut:tummenupp
 
Last edited:
Nu har norrlänningarna plockat ut milersättning i alla år och så kommer du Niklas och bara bryter ner detta.
tänk om skatte myndigheten får tag på denna bilden.
 
Kungen skrev:
2374409 Nu har norrlänningarna plockat ut milersättning i alla år och så kommer du Niklas och bara bryter ner detta.
tänk om skatte myndigheten får tag på denna bilden.

Jamen då måste dom skicka ut en skatteinspektör och kolla hur det ser ut egentligen, och den utredningen tar minst 30 år och då går sporthojarna på vatten så då behövs ingen milersättning...:tomten

Skatteverket tror fortfarande att jorden är platt, bara så att du vet Torstein...:)
 
aRWe skrev:
2372284 Satan vilket engagemang vissa har, ena veckan fara ner till Gelleråsen, Karlskoga för att vara med på en sporthojskurs, för att en vecka senare fara upp till Skellefteå på en SMC Broms&Kurvkurs, jag kan inte mer än:Bugar

Ja vad gör man inte för att få åka hoj:) och sprida vårt budskap:tummenupp
 
Det där med att vara hojkåt verkar smitta av sig :notme
 
Någon som vet vilken försäkringspremie kursen i Lycksele sänker, är det klass upp till 6 eller 7-11? Kollade på SMC hemsida men kunde varken hitta Skellefteå eller Lycksele, möjligt dom inte uppdaterat sidan. http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning.asp
Kan ju vara värt att åka ändå men ska man köra kursen kan det ju vara värt att ta en kurs som kan sänka ens premie.

Det var riktigt billigt med 300:- måste jag säga, SMC har satt pris på 1100:- och 800:-.
 
sp2 skrev:
2374787 Ja vad gör man inte för att få åka hoj:) och sprida vårt budskap:tummenupp

Däremot får du gärna "råka" glömma posörpuckarna hemma. Att ligga bakom dig är ju som att hångla med en el-svets. :mad:

;)
 
MrRoadSnail skrev:
2382189 Däremot får du gärna "råka" glömma posörpuckarna hemma. Att ligga bakom dig är ju som att hångla med en el-svets. :mad:

;)

Du får byta ut dom mot dina egna, så kan du ligga före och ge igen lite :)

BTW, jag är en av Gävleborna som kommer upp och hjälper till, MrRoadSnail är således den andra :)
 
MrRoadSnail skrev:
2382189 Däremot får du gärna "råka" glömma posörpuckarna hemma. Att ligga bakom dig är ju som att hångla med en el-svets. :mad:

;)

Om det nu blir motarden så bör du klara dig från gnistregnen, men och andra sidan så går det utmärkt att köra knäskraparstilen med den också:D

Vi får se vad jag packar ner:tomten
 
sp2 skrev:
2382654 Om det nu blir motarden så bör du klara dig från gnistregnen, men och andra sidan så går det utmärkt att köra knäskraparstilen med den också:D

Vi får se vad jag packar ner:tomten

Vad är att föredra, sönderfruttade trumhinnor pga en mutta-militia-ktm eller sönderfrätta hornhinnor pga en mutta-hunter-sp2? Valen är många och svåra .. ;)

Jag hjälper dig att packa så blir det bra. :tummenupp
 
MrRoadSnail skrev:
2383920 Vad är att föredra, sönderfruttade trumhinnor pga en mutta-militia-ktm eller sönderfrätta hornhinnor pga en mutta-hunter-sp2? Valen är många och svåra .. ;)

Jag hjälper dig att packa så blir det bra. :tummenupp

Stånka eller twin...same shit, new wrapping! Per måste skaffa sej en riktig hoj med radfyra...:)
 
Niklasinorr skrev:
2383930 Stånka eller twin...same shit, new wrapping! Per måste skaffa sej en riktig hoj med radfyra...:)

Ja verkligen! Ryktet går ju dessvärre om något österrikiskt skrot med V4 .. :va
 
MrRoadSnail skrev:
2383941 Ja verkligen! Ryktet går ju dessvärre om något österrikiskt skrot med V4 .. :va

Ja men den kommer först som Stockholmare...

...ja, -08 alltså...:D
 
Imörn börjar evighetsresan vidare upp i Norrland. Ska bli riktigt kul att få känna på några nya banor, men höjdpunkten måste ju trots allt vara att få höra riktig norrlänska live. :)
 
Forsberg skrev:
2385461 Imörn börjar evighetsresan vidare upp i Norrland. Ska bli riktigt kul att få känna på några nya banor, men höjdpunkten måste ju trots allt vara att få höra riktig norrlänska live. :)

Bara man slipper Röde orm i bussen så kan jag ta vilken norrländska, som givetvis bjuder mig på norrlands guld, som helst. :tuttar :pannkyss ;)
 
MrRoadSnail skrev:
2385534 Bara man slipper Röde orm i bussen så kan jag ta vilken norrländska, som givetvis bjuder mig på norrlands guld, som helst. :tuttar :pannkyss ;)

Jag ska ladda bussen med lite norrlänska dansband!
Ölen får ju du stå för den här gången!!!:pannkyss
 
sp2 skrev:
2385650 Jag ska ladda bussen med lite norrlänska dansband!
Ölen får ju du stå för den här gången!!!:pannkyss

Jo men det är fixat, står ett flak på kutsen nu...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top