SM premiär på A-Torp

Läste det igår, och säger bara jippiekaey.
Tror inte den nuvarande sm-listan kommer ändras. LMS, karlskoga och falkenberg är väldigt spikade, likaså knutstorp.
Blir ju fanken en helt superb sommar, med träningsläger på anderstorp och allt, på 4.5 dag måste det ju iaf minst vara en torrdag ;)

Det kommer bli en härlig premiärhelg med hagel, köld, vurpor, sladdar och alldeles alldeles underbart.

Jippi! Favvobanan nr 1. Det kommer att bli kanooon. Regn, blåst och hagel hör en SM-premiär till och varför skulle det bli något undantag nästa år, speciellt som det är Anderstorp vi talar om? Anderstorp är ju berömt för att bjuda på skitväder.

Teddy skrev:
Jippi! Favvobanan nr 1. Det kommer att bli kanooon. Regn, blåst och hagel hör en SM-premiär till och varför skulle det bli något undantag nästa år, speciellt som det är Anderstorp vi talar om? Anderstorp är ju berömt för att bjuda på skitväder.

Du vi har fan sommar året om här. :mad:

Ursäkta mig. Jag borde skrivit att varje gång jag varit i Anderstorp har det varit dåligt väder.

Äntligen är ordningen återställd. Det var ju tidigare tradition att starta året med en långhelg på A-torp 1:a helgen i Maj. Träningsläger + race. Vadan detta? Lättnader i bullerkraven?

Teddy skrev:
Ursäkta mig. Jag borde skrivit att varje gång jag varit i Anderstorp har det varit dåligt väder.

Det kan ju vara strålande solsken i gislaved och hela småland, sen rullar man bort till banan så är det pissregn...

Gulsnabbtrajja skrev:
Äntligen är ordningen återställd. Det var ju tidigare tradition att starta året med en långhelg på A-torp 1:a helgen i Maj. Träningsläger + race. Vadan detta? Lättnader i bullerkraven?

Ingen biltävling som passade in. Så vi fick ta den bullerhelgen istället :)

Gulsnabbtrajja skrev:

Enligt IB så hade de bullerdagar över, eftersom någon biltävling inte blev av pga miljökrav! Om jag minns rätt...

EDIT: För långsam... :huvet

Last edited:
Packalén skrev:
ARC försöker planera in träningsläger på Torsdag och halva fredag innan premiären.
Tackar! Var hittar ni sånt? Det står inget på deras hemsida. Är lägret öppet för kreti och pleti eller bara för de som skall tävla då?

Bingo skrev:
Tackar! Var hittar ni sånt? Det står inget på deras hemsida. Är lägret öppet för kreti och pleti eller bara för de som skall tävla då?

license bör du ha om du ska träna då. Om det blir alldeles för mkt folk gissar jag på att dom som anmält sig till tävlingen har förtur eller så är det först till kvarn som får mala så har du license anmäl dig i tid :lol

Bingo skrev:
Varför skulle man vilja träna två vardagar för att sedan inte tävla på helgen?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8