SM på Knutstorp inställt!

Vi ska inte kasta in handduken ännu, det pågår lite i kulisserna som kanske kan rädda tävlingen. Dock inte i HMS regi, utan av utomstående. Återkommer i ärendet.

Fiver har väl all kompetens man behöver!!!:tummenupp Förutom att man har 3 timmars kö till betalningen/incheckningen då:D:D:D

Last edited:
Fast nu är det några år sen dom gjorde sig ovänn med alla sina gamla funkisar där. Numera ligger det ett motorsportgymnasie där. Så det borde inte vara några större problem att hitta folk. Redan förra året innan skolan var klar så var det många elever som stod som funkisar. Dom får väll räkna skoltid eller nått sånt på det och har säkert ett visst intresse av racing med eftersom dom ju går på den skolan..
Nja, så enkelt är de nog inte eftersom jag och Sydskanes Emse drog ihop en stor del av flaggisstyrkan förra året. Utan det stödet hade det inte blivit når SM 2009 heller.
Så vitt jag vet så finns det ingen TL i Hyllinge som har möjlighet att rodda. Det ekonomiska vet jag inget om.

Kan man inte smöra lite för Sydskånes? Jag är övertygad om att det finns hjälp att få från alla Sveriges hörn att anordna och intresse för att köra saknas ju onekligen inte. Det vore grymt trist om Knudan skulle bli inställt.
Vi har redan erbjudit vår hjälp och det gjorde vi tidigt i våras.
Bad dem då komma med datum så jag kunde få ihop en rejäl styrka. Fick besked förra fredagen att det såg ut som om allt skulle ställas in vilket tydligen är bekräftat nu.

Last edited:
Det kan ju omöjligtvis hänga på att TL saknas. Har de gått ut med förfrågan till de andra klubbarna? Har de frågat Svemo?

Vi ska inte kasta in handduken ännu, det pågår lite i kulisserna som kanske kan rädda tävlingen. Dock inte i HMS regi, utan av utomstående. Återkommer i ärendet.

Underbart att höra :tummenupp
Om du själv är inblandad så tycker jag det är värt mkt för Svensk RR att det finns någon som engagerar sig i att arrangera 3 av 5 möjliga SM tävlingar. Vilken jävla liten ankdamm detta är!

Lite tragikomiskt i allt detta är,
- JA vi genomför 3 st av 5 möjliga SM tävlingar i Maj
- JA vi ställer in den enda som är under riktigt värme och högsäsong för RR egentligen och tar ett 3 mån uppehåll mitt under bästa högsäsong
- JA men vad bra det blev med hela 4 st SM tävlingar, Tiny Season !

Skoj att du har hjärta och engagemang att hjälpa RR sverige framåt.

/Nitrous

Underbart att höra :tummenupp
Om du själv är inblandad så tycker jag det är värt mkt för Svensk RR att det finns någon som engagerar sig i att arrangera 3 av 5 möjliga SM tävlingar. Vilken jävla liten ankdamm detta är!

Lite tragikomiskt i allt detta är,
- JA vi genomför 3 st av 5 möjliga SM tävlingar i Maj
- JA vi ställer in den enda som är under riktigt värme och högsäsong för RR egentligen och tar ett 3 mån uppehåll mitt under bästa högsäsong
- JA men vad bra det blev med hela 4 st SM tävlingar, Tiny Season !

Skoj att du har hjärta och engagemang att hjälpa RR sverige framåt.

/Nitrous

Nu tänker du nog fel, det var bara planerat fyra SM-tävlingar i år, så Tiny Season redan där. Om inte Humlan, Svemo & Co kan styra upp detta blir det bara tre, yttepyttetiny season;)

En del verkar tro att SO-premiären på Falkenberg även var SM, men så var alltså inte fallet i år. SM kör för sig själva och SO likaså.

yttepyttetiny season;)

En del verkar tro att SO-premiären på Falkenberg även var SM, men så var alltså inte fallet i år. SM kör för sig själva och SO likaså.

Ja precis så trodde jag, det har väl varit så förr väl?

Aja, ännu bättre, SM är nästan avgjort redan i Maj :) Då kan man ägna tid till trådgårdsarbete istället då, OM det inte hade varit för SO och Mike Luff :tummenupp

Man skulle hoppas att Mike o Tony kunde lägga in Knutstorp som en
Tävling i SO det är ju ändå nästan hemma bana för danskarna.
Bästa banan enligt min åsikt tänk om man kunde ha
ett lika bra arrangemang där nångång som i SO.

Det har visst varit dåligt med SM tävlingar tidigare år också.
Säsongen 1973 så var det visst bara 1 tävling. Lördagen den 5 Maj så kördes den på Anderstorp. Det var väl lång säsong då första tävlingen också var den sista i SM serien. Hur dom löste det med tävlingar resten av sommaren vet jag inte.

Men SO blir iaf bättre och bättre varje år :)

Hu!? Även den var bättre förr. Tror du missat en massa där isf om du säger det är bättre nu? Allt som varit "nyheter" senaste åren är repriser av sånt som dom haft tidigare. Jag har inte sett 6-8.000 i publik på SO senaste åren, inte sett tv-sändningar/DVD eller sett så många förare som det var innan. SO nådde nog sin topp mellan 1998-2000.

Last edited:
@Axxexs: Allting beror ju på vad man jämför med. Jag tittar på de senaste 5-6 årens tävlingar och då tycker jag att SO med Luff i spetsen har gått från klarhet till klarhet och arrangerar de bästa racehelgerna (LMS är undantaget som bekräftar regeln).

Men visst kan man gå tillbaka till 80-talets VM- och EM-tävlingar som var av en helt annan kaliber än det vi ser i Sverige idag.

Har länge hävdat att RR är för litet i Sverige för att ha så många kockar och att en arrangör/promotor vore rätt väg att gå. Men det är en annan historia :)

Om vi undantar LMS då, vad är det som är bättre med Karlskoga och Falkenberg än Anderstorp och Knutstorp? Jag tycker inte det är någon direkt skillnad på arrangemangen utan de senaste åren har samtliga arrangörer lyckats rätt bra.

Är det inte gamla synder som fortfarande spökar?

Angående SM kontra SO så brukar man i andra sammanhang tycka att det är bra att riskerna sprids. Om nu en klubb misslyckas av någon anledning så försvinner i värsta fall en tävling. Om Mike Luff misslyckas med sin ekonomi/organisation så försvinner en hel rad tävlingar. Vad är det som säger att det inte kan hända? Jag tror inte det vi ser nu är någon avgrundsskillnad mellan SO och SM utan mer ännu ett tecken på lågkonjunkturen. Färre anmälda ger sämre ekonomi för klubbarna och antagligen även för Mike Luff. Det har väl inte blivit något med några b-finaler ännu så han har i stället tappat 20 stycken 250-åkares anmälningsavgifter.

Hoppas det löser sig med Knutstorp nu i alla fall. :tummenupp

Last edited:
Back