SM på Knutstorp inställt!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Efter vad jag har hört så finns det ingen tävlingsledning för Knutstorpsrejset efter vissa avhopp.

Jag har också hört att det egentligen är ett funktionärsproblem. Ingen vill göra det jobbat....

Får väl försöka åka ifrån dig på mantorp istället....

Grymt tråkigt, hade sett fram emot det racet!

Det ser jag fram emot! Bring it on mate! I´ll be there!:tummenupp
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag har också hört att det egentligen är ett funktionärsproblem. Ingen vill göra det jobbat....

Fast nu är det några år sen dom gjorde sig ovänn med alla sina gamla funkisar där. Numera ligger det ett motorsportgymnasie där. Så det borde inte vara några större problem att hitta folk. Redan förra året innan skolan var klar så var det många elever som stod som funkisar. Dom får väll räkna skoltid eller nått sånt på det och har säkert ett visst intresse av racing med eftersom dom ju går på den skolan..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fast nu är det några år sen dom gjorde sig ovänn med alla sina gamla funkisar där. Numera ligger det ett motorsportgymnasie där. Så det borde inte vara några större problem att hitta folk. Redan förra året innan skolan var klar så var det många elever som stod som funkisar. Dom får väll räkna skoltid eller nått sånt på det och har säkert ett visst intresse av racing med eftersom dom ju går på den skolan..

Men här var det nog mer brist på tävlingsledare osv. Inte "vanligt fotfolk"...
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Då är det bara att gå ut Hyllinge MS och ansluta sig till en annan klubb. De anordnar nästan inga träningar och nu ställer de in tävlingen också. Ser ingen anledning att vara medlem hos dem. Jag har löst ut licensen för fösta gången enbart för att debutera på hemmabanan iår. Det känns som en riktigt dålig investering i dagsläget. :huvet
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Men här var det nog mer brist på tävlingsledare osv. Inte "vanligt fotfolk"...

Tror inte det rör sig om en jätteekonomisk förlust att låna in sånna poster från andra? Kan inte tänka mig det är det som det kan stupat på.

Dom har förmodligen inget större intresse av roadracing då dom är en bilklubb, någon har supit upp kassan eller så har dom har blivit påkomna med falska kvitton från föregående år.. eller nått i den stilen. Dom kan ju inte veta antalet anmälda till i år då ingen kunnat anmäla sig än.
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Vafan!!! Är det 1:a april eller? :va

Så nu när man bestämt att man bara ska köra SM, så blir det elltså bara 3st deltävlingar i år? :va

Det här suger ju!!!

Vilka förutsättningar har ändrats från förra året såhär i sista minuten?
Annars borde man ju vetat om detta redan efter tävlingen förra året, och kanske kunnat komma det detta i lite mer god tid innan. Så det kanske funnits en chans att man kunde ersätta den tävlingen med nåt annat...

Riktigt dåligt!!!! :mad:

Jag håller med dig Macke. Det är inte ofta jag väljer att kritisera klubbverksamhet, men detta är verkligen DÅLIGT!
Om de dessutom inte meddelat SVEMO innan man går ut med det offentligt är det ju riktigt oproffsigt, det skulle ju kunna vara så att SVEMO faktiskt skulle kunna hjälpa till att lösa vissa bitar om det krisar, det är ju trots allt ett SM. Synd och skam! Har man ingen tävlingsledare kan man ju faktiskt söka dispens för att använda någon utomstående och köpa in den tjänsten. Att det faller på ekonomiska problem köper jag inte, då borde de haft facit från förra året och inte ansökt om denna tävling i år. Har man tagit på sig att driva denna tävling får man väl försöka genomföra den, inte backa ur för att det blir lite motigt. Vad blir "straffet" från Svemo? Vet inte hur det ser ut i RR men i crossen blir det kännbart för klubben om de ej genomför ett utlovat SM.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tror inte det rör sig om en jätteekonomisk förlust att låna in sånna poster från andra? Kan inte tänka mig det är det som det kan stupat på.

Dom har förmodligen inget större intresse av roadracing då dom är en bilklubb, någon har supit upp kassan eller så har dom har blivit påkomna med falska kvitton från föregående år.. eller nått i den stilen. Dom kan ju inte veta antalet anmälda till i år då ingen kunnat anmäla sig än.

Exakt! Dom har ju ingen aning om hur många som kommer att köra i år eftersom anmälningstiden inte gått ut ännu. Alltså vet dom inte hur mycket pengar dom kommer få in.
Och går dom på statistiken från förra året så borde dom ju kunna listat ut det redan i höstas att det inte skulle gå....

Verkar konstigt att komma på NU att det inte kommer att gå ihop sig....
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Gør som jag kør Pro Superbike, då får man tævla 2ggr på knudan :)
Alla med 1000cc A-licen kan søka Wild Card...

Hela historien botten, men får hoppas på 2011 før Sm

Kanske kunde fixa ett So på bana...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gør som jag kør Pro Superbike, då får man tævla 2ggr på knudan :)
Alla med 1000cc A-licen kan søka Wild Card...

Hela historien botten, men får hoppas på 2011 før Sm

Kanske kunde fixa ett So på bana...

Man får åka Pro Superbike med total körtid ingenting för mer pengar...
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Jag håller med dig Macke. Det är inte ofta jag väljer att kritisera klubbverksamhet, men detta är verkligen DÅLIGT!
Om de dessutom inte meddelat SVEMO innan man går ut med det offentligt är det ju riktigt oproffsigt, det skulle ju kunna vara så att SVEMO faktiskt skulle kunna hjälpa till att lösa vissa bitar om det krisar, det är ju trots allt ett SM. Synd och skam! Har man ingen tävlingsledare kan man ju faktiskt söka dispens för att använda någon utomstående och köpa in den tjänsten. Att det faller på ekonomiska problem köper jag inte, då borde de haft facit från förra året och inte ansökt om denna tävling i år. Har man tagit på sig att driva denna tävling får man väl försöka genomföra den, inte backa ur för att det blir lite motigt. Vad blir "straffet" från Svemo? Vet inte hur det ser ut i RR men i crossen blir det kännbart för klubben om de ej genomför ett utlovat SM.

Tydligt kan man uppfatta att intresset är lågt. Det är mer en bilklubb som Anders skrev. Det är bara att titta tillbaks. Förr ordnades finfina KM vilka man inte sett röken av de senaste åren. Det körs dock flitigt med KM i HMS regi men då på fyra hjul och inte två. Trist! :gråta
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tydligt kan man uppfatta att intresset är lågt. Det är mer en bilklubb som Anders skrev. Det är bara att titta tillbaks. Förr ordnades finfina KM vilka man inte sett röken av de senaste åren. Det körs dock flitigt med KM i HMS regi men då på fyra hjul och inte två. Trist! :gråta

Fattar inte hur man kan uppfatta att intresset är lågt innan ens anmälningstiden gått ut....
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....

Vi får hjälpas åt att stanna vid hallansåsen nästa gång vi åker neråt, då kan vi hacka loss eländet och låta det flyta iland i danmark! (jag menar vad ska vi med platta skåne till när man inte ens har någon nytta av banan som finns där?):tungan
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kan man inte smöra lite för Sydskånes? Jag är övertygad om att det finns hjälp att få från alla Sveriges hörn att anordna och intresse för att köra saknas ju onekligen inte. Det vore grymt trist om Knudan skulle bli inställt.
 

MC Doktorn

Guest
Ska bli intressant och se vad för arrangemang dom kommer anordna istället på Ring Knutstorp.

Hur fungerar det är väl banägarna som bestämmer vilka vad som ska ske på banan, antar att den som betalar bäst får hyra ?
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ni som har betalat startavgifter för att köra hela serien, kommer ni få tillbaka en del av slanten då?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top