SM i Linköping. Detta krävs, vi klarar det tillsammans

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Om det skall bli någon tävling och ev. även träningar behöver vi hjälp.
Det måste inte komma från någon lokalt utan det finns en del internetjobb vi behöver hjälp med också.

Det vi behöver hjälp med:

1. Övervaka anmälningar via nätet. Enkel adminsida där stavfle och uppgifter måste kontrolleras. Kolla betalningar mot vårt postgiro och lägga in i systemet (5-20min varje dag under anmälningstiden och fram tills tävlingsdagen. Ni som tävlat tidigare och betalat för sent, för lite, för mycket eller i fel klass kan känna er lite pressade nu...ni som brukar tjata om att er betalning inte dyker upp på webbsidan.. fast det faktiskt gått 29 minuter sedan ni betalade... känn er ännu mer pressade att anmäla er som frivilliga nu!! )
  2. Bygga banan, skruva ihop däcktravar och snygga till runt banan (funkar inte över internet vad jag vet) Tidsåtgång 1 eftermiddag för 4-5 pers
  3. Skapa någon form av startlistor när anmälningstiden gått ut (några timmar för den som vet hur man gör)
  4. Besiktningsassistent (på själva tävlingsdagen behövs extrapersonal till besiktningen)
  5. Sekretariat på tävlingsdagen (2 pers som tar emot anmälningarna och lämnar ut transpondrar osv)
  6. Startgrid (1 person per 4 startande = 6-7 personer)
  7. Förberedelser och efterjobb vid själva tävlingen, fixa depå, el, avspärrningar, städa efter ev. publik osv. (räkna med en dag innan och en kväll efter för 5-10pers men lite folk finns ju i klubben också)

Fyller vi denna lista med arbetare så fixar jag, wheeliegirl, kungko och rr-sektionen resten. Det finns lite kvar typ:
boka banan, boka sopning, boka sjukvård, mecka i depån, fixa domare, tävlingsledning, servering, besiktningschef, tidtagning, funktionärer, inbjudan, tillstånd, reglementen, reklam, prisbord, banlicens..... jag kan hålla på hur länge som helst!!!!

Vad säger ni... finns det någon chans?

/HW & Wheeliegirl

Jag skulle nog kunna göra punkt 1 och 3 om jag får nån gammal lista på hur det ska se ut. Vill försöka hjälpa till så mycket som det går, kanske t.o.m. åka ner nån dag tidigare och bygga bana, det är jag inte helt hundra på MEN

Punkt 1 och 3 som sagt kan jag hjälpa till med.

Edit: Ja kollade med farsan nu också eftersom han måste ta ledigt från jobbet men vi kan komma en dag tidigare och bygga bana om ni vill! :tummenupp

Last edited:
Äntligen!! :tummenupp

Jag kan hjälpa till och röja efter tävlingen, och säkert innan också.

Jag kan komma ner och hjälpa till bygga bana... Är väl det enda jag klarar av på den listan... Jag e rätt haj på lastmaskin eller nått om gruset måste fixas med bara det finns nån maskin där.

Jag skulle nog kunna göra punkt 1 och 3 om jag får nån gammal lista på hur det ska se ut. Vill försöka hjälpa till så mycket som det går, kanske t.o.m. åka ner nån dag tidigare och bygga bana, det är jag inte helt hundra på MEN

Punkt 1 och 3 som sagt kan jag hjälpa till med.

Edit: Ja kollade med farsan nu också eftersom han måste ta ledigt från jobbet men vi kan komma en dag tidigare och bygga bana om ni vill! :tummenupp

Kan ev hjälpa Jocke W med punkt 1 & 3. Har lite långt att åka så det måste bli data relaterat.

Kan oxå komma dagen/kvällen innan & hjälpa till att bygga bana.

Kommer några ändringar göras på gruspartiet? Det fick ju sig ett mindre lyft förra året till det bättre, men tyvärr lite på bekostnad av hopp. Kanske man kan modifiera hoppet eller åter införa det gamla (om det lever än?) & köra med två hopp? :va Funderingar bara.

:tummenupp :pannkyss :yoparty till Sara & HW om ni ställer upp ett år till & :tummenupp även till Huvell :)

Vi funderar på att ploga upp hoppet en halvmeter bakåt och någon decimeter uppåt så det blir lite brantare och tidigare så att man landar lite tidigare. Annars blir gruset oförändrat.

Först tänkte vi ta grävmaskinen men nu har vi ju fått Stefan istället....

/HW

Vi funderar på att ploga upp hoppet en halvmeter bakåt och någon decimeter uppåt så det blir lite brantare och tidigare så att man landar lite tidigare. Annars blir gruset oförändrat.

Först tänkte vi ta grävmaskinen men nu har vi ju fått Stefan istället....

/HW

Jag har ett tänkbart datum... 28-29 Juli. Det skulle i så fall bli friträning hela lördagen och race på söndag.

Vad tror ni? Bra eller :arsele

/HW

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul