SM i Linköping. Detta krävs, vi klarar det tillsammans

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

Då är väl inte "fri träning hela lördag" genomförbart med det tilltänkta upplägget? Minns inte exakt hur förslaget såg ut, men det va väl 250/rookie race på lördagen?
Bara positivt dock. Fler folk & träning ska det väl hinnas klämmas in emellan så det räcker.

Då är väl inte "fri träning hela lördag" genomförbart med det tilltänkta upplägget? Minns inte exakt hur förslaget såg ut, men det va väl 250/rookie race på lördagen?
Bara positivt dock. Fler folk & träning ska det väl hinnas klämmas in emellan så det räcker.

Vaffan... jag har inte hört något om 250?

Mitt schema bygger på följande:

• Quad 450
  • Quad Open
  • Supermoto 450
  • Supermoto Open
  • Supermoto Rookie

Mer hinner vi inte med.. då får ni köra på någon annan bana tror jag...

/HW

LMS RR har sagt ja till att stå bakom en tävling. Det skulle i så fall bli helgen 28-29 Juli. Banan är bokad och vi har en tävlingsledning. :tummenupp MEN!!!

Planerna är lagda på is tills vidare.

Svemo vill fundera på om vi ska få arrangera något SM.
LMS anser sig inte har varken resurser eller ekonomi att lägga ner på marknadsföring i lokalpressen som tidigare år så nu tvekar Svemo på att låta oss arrangera något SM.

Vi hade tänkt oss affichering, flygblad hos hojhandlare samt gratis inträde men det kanske krävs mer och då får vi backa på arrangemanget.

/HW & Wheeliegirl

LMS RR har sagt ja till att stå bakom en tävling. Det skulle i så fall bli helgen 28-29 Juli. Banan är bokad och vi har en tävlingsledning. :tummenupp MEN!!!

Planerna är lagda på is tills vidare.

Svemo vill fundera på om vi ska få arrangera något SM.
LMS anser sig inte har varken resurser eller ekonomi att lägga ner på marknadsföring i lokalpressen som tidigare år så nu tvekar Svemo på att låta oss arrangera något SM.

Vi hade tänkt oss affichering, flygblad hos hojhandlare samt gratis inträde men det kanske krävs mer och då får vi backa på arrangemanget.

/HW & Wheeliegirl

Det låter konstigt. Jag vill minnas att vi i Örebro inte lade något större krut på marknadsföring förra året. Gjorde någon arrangör det? Är det större krav i år för att arrangera ett SM?

Det känns som att ni/man blir motarbetad istället för uppmuntrad. Det kanske inte är så, men det känns så. Otacksam uppgift för pojkarna på SVEMO isåf. Som vanligt så vet man inte hela sanningen.

Jag håller med Lasse, det verkar vansinnigt. Med tanke på informationen som har varit kring övriga tävlingar så kan väl knappast LMS anklagas för att ha för lite marknadsföring. Sen när blev lokala blaskan det bästa och enda stället att annonsera på? Det finns många gratis/billiga alternativ att marknadsföra sig på tex Sporthoj, Svemo, (SMC:s hemsida?) och många fler ställen med anknytning till motor eller lokalt. Linköping kanske har någon lokal hemsida som många andra städer har, i Uppsala har vi Uppsala.com som sammanfattar det mesta som händer i stan.
Förvisso är fortfarande jobbet att sätta samman reklammaterialet kvar men jag hoppas det inte är där skon klämmer. Om det fortfarande är nödvändigt med annons i lokala bladet, vad handlar det om för pengar? Går det att finansiera på annat sätt? En huvudsponsor, insamling tex här på sporthoj, lägga på en slant till på anmälningsavgiften?
Jag vill verkligen köra den tävlingen :)

Det låter konstigt. Jag vill minnas att vi i Örebro inte lade något större krut på marknadsföring förra året. Gjorde någon arrangör det? Är det större krav i år för att arrangera ett SM?

Det känns som att ni/man blir motarbetad istället för uppmuntrad. Det kanske inte är så, men det känns så. Otacksam uppgift för pojkarna på SVEMO isåf.
Som vanligt så vet man inte hela sanningen.

Huvvet på spiken.
Så ta det lugnt med anklagelser/spekulationer hit och dit är ni snälla.

Som vanligt så vet man inte hela sanningen.

LMS RR & Supermoto har under 2006 lagt ut ca 100 000:- på marknadsföring för rr & Supermoto varav drygt hälften enbart var för Supermoto och resten inför det delade SM:et.
Kostnader för att ta fram och trycka materialet samt för hantering av biljetter, entré osv. är inte inräknat.

I år när vi är på gränsen till att inte köra någon supermoto alls vill vi inte lägga ner varken tid eller pengar på samma sätt och vill inte ha det med i vår budget alls utan bara använda oss av andra marknadsföringssätt.

Glad som fan igår efter mötet med rr-sektionen, dom gick med på att vi fixar en tävling så ringde jag givetvis till herr Svemo för att berätta om nyheten och upplägget på tävlingen.
Beskedet var solklart, ingen reklam i budgeten = inte bra = svemo vill fundera på om det passar deras image att göra så!

Det är allt jag vet. Det glada humöret försvann och istället infann sig en förundrad bitterhet och just nu känner vi att vi lika gärna kan skita i både tävling, supermoto och svemo.

/HW

Och jag står än en gång inför beslutet att verkligen tacka ja till positionen som ansvarig ännu ett år... Enda anledningen till att jag överhuvudtaget ändrade mig till tacka ja är den enorma förar-respons och stöd jag fått från er för jobbet vi gjort och att förarna verkligen vill åka på vår bana!

Som Hannes säger, hela glädjen försvann när det känns som om vi blir motarbetade från ett helt oväntat håll....:(
Det är helt enkelt inte värt det.
Efter nya samtal med SVEMO visar det sig att man är orolig att vår tävling skall vara för olik de övriga i SM och på så sätt inte bli tillräckligt bra för SM och sporten.

Men vi avvaktar SVEMO´s beslut och hoppas vi får ett "ja" medan vi har ångan och arbetslusten kvar....

ps. Tack alla trevliga motardister för stödet på mässan!! :D
Bilder på färdiga hojen finns i separat tråd.....

Och jag står än en gång inför beslutet att verkligen tacka ja till positionen som ansvarig ännu ett år... Enda anledningen till att jag överhuvudtaget ändrade mig till tacka ja är den enorma förar-respons och stöd jag fått från er för jobbet vi gjort och att förarna verkligen vill åka på vår bana!

Som Hannes säger, hela glädjen försvann när det känns som om vi blir motarbetade från ett helt oväntat håll....:(
Det är helt enkelt inte värt det.
Efter nya samtal med SVEMO visar det sig att man är orolig att vår tävling skall vara för olik de övriga i SM och på så sätt inte bli tillräckligt bra för SM och sporten.

Men vi avvaktar SVEMO´s beslut och hoppas vi får ett "ja" medan vi har ångan och arbetslusten kvar....

ps. Tack alla trevliga motardister för stödet på mässan!! :D
Bilder på färdiga hojen finns i separat tråd.....

Håll ångan uppe.... Vi ska köra SM i Linköping.... Ni har mer stöd än ni nånsin kan ana ute bland förarna..... Och sen tror jag att Svemo knappast motarbetar detta utan de försöker nog se till att detta blir löst på bästa sätt. Tycker inte vi ska dra några förhastade slutsatser innan det pratats klart mellan LMS och Svemo.

Last edited:
Svemo är förarnas förbund som ska driva vårda & sportens intressen.
Jag tror inte där finns en enda själ inom vår sport som inte är övertygad om att så länge LMS ställer upp så ska vi köra SM där. Dom (ni) har bevisat är dom (ni) är en bra arrangör & har en utav de bättre supermotobanorna i Sverige.

Ett arrangemang utan reklam/marknadsföring är så klart inte bra. Men att ge kalla handen för att man inte avsatt pengar för det känns lite överdrivet.

Jag stämmer in i kören: Håll ångan uppe!

Last edited by a moderator:
När sm gick i örebro förra året fanns det med i lokalpressen en eller två dagar, frågan som jag är jättenyfiken på är hur många av dom som va och tittade kom för dom hade sett det i tidningen??? förmodligen väldigt få.

Däremot banderollerna Jocke satte upp och skyltar och andra anslag och framför allt mun till mun gav nog betydligt mer, såå tidningen är inte rätt väg att gå om man vill göra reklam för en sån här typ av sport

Annonskostnaden var nog dyrare än vad TMC fick tillbaka genom annonseringen i lokalpress. Det här är bara mina tanka ang reklam

hoppas att det löser sig och att det blir en sm deltävling till

Last edited:
Jag håller helt med. Vi gör reklam via mail, sporthoj.com osv istället och gör något vettigt för pengarna. Vi har gett med oss och sagt att vi tar dit en speaker och gör program i mån av tid men svemo behöver visst fundera i alla fall....
Vi är tydligen inte helt betrodda ännu....:va

Jag får väl återkomma någon gång när jag vet mer helt enkelt.

Edit: plural...

/HW

Last edited:
Bra jobbat allihopa! Jag kommer va uppe på alla träningar som finns och hjälpa till med det jag kan inför och på racet ifall det blir något.

Då är det klart!
Vi (LMS) har fått SM i Supermoto! :yoparty

Innan vi slår fast arrangemanget måste vi dock vara säkra på att vi har nog med folk för att genomföra detta. Vi kommer att kontakta de som skrivit upp sig här.
Fortsätt gärna att anmäla ert intresse för att hjälpa till! Vi behöver massor med funktionärer runt banan på tävlingsdagen!

Sara
Återigen ansvarig LMS Supermoto

Då är det klart!
Vi (LMS) har fått SM i Supermoto! :yoparty

Innan vi slår fast arrangemanget måste vi dock vara säkra på att vi har nog med folk för att genomföra detta. Vi kommer att kontakta de som skrivit upp sig här.
Fortsätt gärna att anmäla ert intresse för att hjälpa till! Vi behöver massor med funktionärer runt banan på tävlingsdagen!

Sara
Återigen ansvarig LMS Supermoto

*hoppa runt i ring av glädje* :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...