Sm I Cp-dårar!!

tassen skrev:
För med tanke på det mogna sättet han verkar ha så är han knappt byxmyndig.
Har han problem med att ge fan i att ge oss ännu sämre rykte än vad vi numera verkar få, så är han välkommen när som helst att få ett litet samtal med en som inte har lust att betala hans jävla idioti i trafiken om det sker en olycka på hans bekostnad. Det är mina o dina pengar han leker med.

Som sagt, det är våra pengar! Kom sen inte och gnäll över att försäkringarna är höga! Jag tycker det är oftare man ser folk som kör i jeans och lågskor än i skinnställ! Har folk aldrig vurpat med cykel?! Jeans håller för hastigheter under 20km/h, och skyddar i farter under 3km/h!
Förra sommaren trampade jag av ramen på min brukscykel och damp i backen i ca 20km/h. Resultat: Totalt söndertrasade knogar, sönderskrapad i ansiktet, söndertrasade knän som efter 20 min blev handbollsstora, samt div blåmärken. Då kan man ju tänka sig vad som händer i 50, eller 150!
Vill ni leka med livet, avsäg er personförsäkring och börja spela rysk roulette!

herregud

Jag hoppas VERKLIGAEN att du har hjälm även när du cyklar!!!!!! eller är du helt wild o crazy o leker med döden? ..... :tomten

Hoztic skrev:
Självklart har jag alltid hjälm, skor och handskar! Dock hjälper inte cykelhjällmar nå vidare om man landar på hakan...

jag cyklar alltid i full mc-mundering.
ok det gör jag inte. men man borde kanske.

Hoztic skrev:
Förra sommaren trampade jag av ramen på min brukscykel och damp i backen i ca 20km/h. Resultat: Totalt söndertrasade knogar, sönderskrapad i ansiktet, söndertrasade knän som efter 20 min blev handbollsstora, samt div blåmärken.QUOTE]

Jag säger bara en sak: Kvinnochassie

--------------------------------------------------------------------------

Jag smällde en skåpbil en gång och då fick jag ett blåmärke (Jeans).
En annan gång körde jag på en V40 så den fick bärgas (jag vet). Jag jobbade vidare med min africatwin 30 minuter efteråt.

Men att köra utan hjälm är dumt. mycket klarar man sig utan men inte skalle.

Last edited:
Comi skrev:
Jag säger bara en sak: Kvinnochassie

--------------------------------------------------------------------------

Jag smällde en skåpbil en gång och då fick jag ett blåmärke (Jeans).
En annan gång körde jag på en V40 så den fick bärgas (jag vet). Jag jobbade vidare med min africatwin 30 minuter efteråt.

Men att köra utan hjälm är ju idioti!!!

nu blir det krig! :hihi

Comi skrev:
Men att köra utan hjälm är ju idioti!!!

2_13.jpg

:hihi

Dom står ju still!!!

Det kan vem som helst se. Haha!!

eisbaer skrev:
Och har man inte hjälm får man ta det som finns tillgängligt!

/QUOTE]

Du den där hojen kör ingen utan hjälm. Knappt jag vågar titta på den utan tandskydd och handskar!

Dessutom skulle man ha solglasögon på sig när man kollar bilden!

jag förespråkar ju alltid att man ska fly från snuten, men är det inte en sak här som ingen verkar ha tänkt på (inklusive killarna som flydde)?

om man inte har nån hjälm på sig så ser man ju vem som kör hojen!! stor mening att köra ifrån snuten då :va
det är ju bara för snuten att göra hembesök och böta föraren

Gissar att det är norrländska och betyder "hänga på"
bara att titta lite på bilden du bifogade, Per.
Gissa sen vilken åker mannen bor på.

bmwjohan skrev:
om man inte har nån hjälm på sig så ser man ju vem som kör hojen!! stor mening att köra ifrån snuten då :va

skönt att nån tänker lite :rolleyes: :kocko

Hjälm har man ju på sig för att inte man ska röja sen identitet, inte för att skydda.

bmwjohan skrev:
jag förespråkar ju alltid att man ska fly från snuten, men är det inte en sak här som ingen verkar ha tänkt på (inklusive killarna som flydde)?

Jag tror inte snuten känner igen alla människor, inte ens i V-ås.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman