Jönsson1
Ny medlem
Ok Här är Blindtarmen He, He omgjord 500 ggr. Pillsnersvetsad!!![]()
Ja man ska ju prova allt !
Ser fram emot 170hk´s modellen

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok Här är Blindtarmen He, He omgjord 500 ggr. Pillsnersvetsad!!![]()
Ja man ska ju prova allt !
Ser fram emot 170hk´s modellen![]()
Jag vill se turbobyggningpåXR NU!
Hälsningar,nyfikenienstrut.
Kommer så småningom... ska bara försöka kvadda min nyinsatta vevstake (rullager) Prox först med vanligt trimm.. Sedan Har jag en Falconstake som ska glidlagras... Så att det ev håller för 170hk. En fråga Ser ju att du har en bild av en skoterturbo dom har ju rulllager hur kan det hålla då?
Det är en Saab 2 liters spis på bilden 800hk.
(Den där Foursuperduper dualaction blabla som vann en massa priser)
Det känns som att medlemmarna på forumet vill ha en turbomatad KTM LC4 lagom till sommaren hehe![]()
Det är en Saab 2 liters spis på bilden 800hk.
(Den där Foursuperduper dualaction blabla som vann en massa priser)
Det känns som att medlemmarna på forumet vill ha en turbomatad KTM LC4 lagom till sommaren hehe![]()
Det var det första stora problemet...........Nää några hemligheter finns inte.. jag har ju släppt det svåra nu... talat om vilken turbo... nu är det bara vanligt bygge, inget speciellt . Tanken var nu att jag skulle bygga framturbo på den för att få snabbast uppspol och högt laddtryck för att nå finare siffror. Tänkte direktsända det här med byggbilder nu i vinter.. Men det får nog vänta lite jag måste tyvär trimma vidare utan turbo lite,,Måste nämligen testa en ny radikal skum portningside jag fick. Om den "fungerar" når jag 80hk på bakhjulet med org ventiler och 1st 40mm förgasare!! (utan turbo) troligast inte men måste prova
![]()
Ok men hur hittar du alla delar till XR borde ju passerat en och annan topp/motor menar jag.Grisdelar växer ju inte på träd direkt inte dom attraktiva iaf.
![]()
Mvh Christer
Du siktar på 103,1mm/12:1 kolven förstår jag!?
Ett tips till dig: Je-pistons är det som levererar 690cc kolven till Bergos finns inte på Je´s hemsida men borde ju gå att ta hem till Sverige om det går till Germanien.![]()
Mvh Christer
Bergos kolv är med Nikasillopp 689cc tror jag för att vara exakt kan ju iofs vara specialbeställd. Wiseco har inte med högre komp och 102,4 som störst 680cc Pris för min kolv 2395:- -20% rabatt 1800:- nått.
Mvh Christer
Jag svarar gärna på frågor om det kan vara till hjälp.102,4 mm kolven från Wiseco finns med std komp dvs 10:1. Blixten tar 2200:- för upptagning + omläggning inkl returfrakt till dig. Med tanke på att cyllen går till Holland t&r så låter detta inte så blodigt tycker jag. Har du tänkt bygga Turbo med mera cc så kan du ju köpa en 103,1 mm 12:1 komp Je-kolv och svarva av toppen på den. 10:1 kolvarna har en grop. 11:1 är plana och 12:1 kolven är upphöjd, alla verkar ha ventilurtagen på samma djup/ställe.
Mvh Christer
Nu lutar det mot tokturborisering igen med live-byggtråd här. Bestäms efter nyår.. Håll tummarna
Kan komma med lite bilder vis nogon er intreserad!
Mvh Halvor
Jag kjør Ktm 640 lc4 turbo, ic och data sprut... Funker inte helt annu, men er på go gang! Har hatt mange arb timer hittils, så vil inte rekomandera for nogon som liker at åka inte skruva!
Kan komma med lite bilder vis nogon er intreserad!
Mvh Halvor
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT