Smällde bilen nyss... Fasiken... Help?

The-PatriX skrev:
Föresten, varför mår du (Zana) dåligt? Du var inte vållande.

Jag mår dåligt för jag måste ta mig till jobbet. Tar 2h att åka t&r. Jobbet varar inte mer än 2h. Dvs har jag inte tjänat ett skit... Måste ändå gå upp 05:30.

Och bilen är nyinköpt. Tycker så jävla mycket om den, kunde knappt vänta tills det blev sommar så jag kunde åka med polarna utan tak...

Och för två veckor sen blev den stående en hel vecka för startmotorn gav upp... Back to the drawingboard alltså...

Och för tre månader sen gjorde flickvännen slut, sen 6år tillbaks. Och hade byggt ett hus i nästan 3år, som jag trodde vi skulle bo i. Nu gick det åt helvete, och tvingas bo hemma hos min morsa som nyligen separerat med min pappa, och lillebror... Och där är stämningen skit... Har ett pytterum med 90 - säng, och ktm´en står på en mekpall i mitten av allt...

Har "nyinköpt" hoj, och endast nyttjat den kanske 50 mil hela förra säsongen. Plus att den har stått ute i regn sen bruden lämnade mig, så aluminiumet har börjat ärja och bromsskivorna är ganska rostiga... kul.

Precis har det varit Julafton då alla som har det sämre ställt mår extra dåligt, dvs. jag m.fl...

Och snart är det nytt år, och jag vet inte om jag kommer stå utan min bil i 6 månader...

Polare som bor nere i Malaysia, vet fortfarande inte om han är oskadd.

Sömnproblem behöver vi inte ens gå in på...

Det var väl en snabbsummering på mina problem för tillfället...

spoon skrev:
gör som jag, söp dig redlös på nyår och glöm 2004!
2005 BLIR bättre!! :tummenupp hoppas jag

Det ska bli, sir!

2005 kommer bli bättre, kan ju fan inte bli så mycket sämre än det är nu iallafall... Om inte nån närstående går bort eller lägenheten brinner upp eller om man blir uppsagd från jobbet eller om man blir invalid eller om man hamnar i koma...

Ähh, den som lever får se.... :näsblod

DanTheMan71 skrev:
Fan vad vissa skrämmer upp Zana :va
Vad skulle killen göra om en idiot ska göra en vänster sväng från högerfilen utan att blinka,,ska Zana bara försvinna ut i tomma intet eller??
Vållandet e ju solklart,idioten i vanen gjorde fel,inte mycket att snacka om.
Ja om det Zana säger är sant så har han inte gjort något fel. Det är väl det ingen som säger emot. Det jag bluddrat om nu sida upp och sida ner är om försäkringsbolaget och polisen kommer ge honom rätt om ord står mot ord, det är jag inte lika säker på. Jag är själv i nästan samma sits och utredningen är fortf. inte klar trots att det hände för över ett halvt år sen.

HanneZ skrev:
Ja om det Zana säger är sant så har han inte gjort något fel. Det är väl det ingen som säger emot. Det jag bluddrat om nu sida upp och sida ner är om försäkringsbolaget och polisen kommer ge honom rätt om ord står mot ord, det är jag inte lika säker på. Jag är själv i nästan samma sits och utredningen är fortf. inte klar trots att det hände för över ett halvt år sen.

Berätta din historia, eller länka om du beskrivit den tidigare...

I mitt fall är det inte föraren som är skadad i huvudet, det verkar vara hans chef som påstår in i det sista att han har faxat in alla papper. Men på förs.bolaget har dom inte sett skymten av några handlingar...

Är det så svårt att faxa på nytt eller slänga skiten på lådan istället?

Hur långt kan man gå "utan att gå för långt" ?

Ironiskt nog har jag fått post från SL som erbjuder mig ett busskort som gäller en vecka under januari... yippie...

Ska träffa andra föraren idag, i västermalmsgallerian... Nån som vill följa med? =)

Med lite tur ordnar sig allt.

Jag körde motorcykel och körde om en bil som svängde vänster på 70 väg utan att blinka. Jag har även vittne på att bilen inte blinkade. Bilen var inte skattad o yada yada, dock så var den försäkrad. Försäkringsbolagen gav mig rätt men det var tack vare att den andre erkände(fick pengarna i början av dec. och olyckan hände den 29:e juni). Jag har däremot problem med polisen som tycker att det va jag som gjorde fel, men dom är så jävla sega och snart ska jag iväg till tinget.

HanneZ: Oj då... Trist...

Jag har lyckats trycka dit mitt reservhjul, sp jag kommer nog kunna använda bilen. Eftersom jag iallafall har skickat in min skadeanmälan skiter jag i om motparten gör det eller inte... Om dom inte gör det går ju försäkringsbolagen på min story lixom.

Så slutet blir nog gott... Får antagligen ut marknadsvärdet på bilen, och när det händer kan jag skaffa en ny bil...

Tack för allt stöd och alla tips, som vanligt är ni bäst.

/Zana

En slutgiltig fråga: Hur får man reda på marknadsvärdet på sin bil?

Zana skrev:
En slutgiltig fråga: Hur får man reda på marknadsvärdet på sin bil?
Kolla på blocket vad liknande bilar är värda. Eller hör med någon bilhandlare ungefär vad de ligger i.

Du fick väl förhoppningsvis ett kvitto när du köpte bilen också?

UrbanTiger skrev:
Varför tror du att dom tänker skrota din bil.

Alla jag pratat med tror det iallafall... Och hellre det än att dom slänger på nya plåtar och lackar om... Tror jag... Tex har styrningen börjat gå lite trögare, servot låter nu. Gjorde det inte innan... Och om jag får mer för bilen än jag gav för den, gör det inte så mycket. Inte nu när den rullar iallafall, då kan jag lika gärna "slita" på den här bilen ett par månader...

Men iofs tror jag inte att dom skrotar den, dom säljer den antagligen till nån firma som fixar i ordning den...

Har jag postat bilder på skadorna? Gör det iallafall...

Men som sagt, jag har lugnat ner mig. Det som händer händer, slumpen bestämmer...
:tummenupp

Bifogat

• Bild006.jpg
    Bild006.jpg
    35.1 KB · Visningar: 75
  • Bild007.jpg
    Bild007.jpg
    33.1 KB · Visningar: 43
  • Bild008.jpg
    Bild008.jpg
    37.1 KB · Visningar: 45
Fick brev från motpartens försäkringsbolag: "de uppgifter vi har visar att ni har rätt till ersättning för skadan på ert fordon, lämna in er bil på verkstan"

Snipp snapp snut, så var sagan slut... =)

ozeo skrev:

Jepp, ska försöka få hela bilen omlackad... Har tänkt lite åt KTM-orange hållet.... hehehe

Sen chromade fägar med 30" däck borde göra susen...

Fan, finns det någonting som motsvarar WestCoastCustoms i stockholm... ;p

Slutresultatet i mitt huvud ser ut så här...

Passar kanske bättre att posta på zatzy, men där har jag inga kompisar ju... :D

Bifogat

• pimped-vitara-small.jpg
    pimped-vitara-small.jpg
    16.1 KB · Visningar: 90
En trist tråd med en härlig avslutning.

Kul att det gick bra för dig, och jag önskar dig ett MYCKET bättre år!

Be FB att skicka hem en skadeanmälan som du kan ha till dina fordon, fyll i direkt, så att man får underskriften.

Ps vad regler säger och försäkringsbolag gör är inte samma sak

Super Blackbird skrev:
Be FB att skicka hem en skadeanmälan som du kan ha till dina fordon, fyll i direkt, så att man får underskriften.

Ps vad regler säger och försäkringsbolag gör är inte samma sak

Hehe, har två ex liggandes i handskfacket... :tummenupp

Härligt!

Är saken polisanmäld? Har glömt att tillägga att polisen alltid är mer intresserade i de fallen då allvarliga personskador har skett.

Iochmed att det hela gick så fort så kan du ge dig på att den andre skrev att han var skyldig!

Mvh. Hannes

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...