HanneZ
Guest
Vill inte jävlas, men det är inte 100 % säkert att de där är hans fel. Speciellt inte om han blinkade. Har du otur så blir det delat vållande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om Zanas beskrivning och bild stämmer så skulle jag säga att det vore gränsande till övernaturligt om det INTE vore skåpsnubbes fulla ansvar. På vilket sätt menar du att Zana skulle vara "medskyldig"? Skåpsnubben väjde ju rakt in i honom i hans körfält.HanneZ skrev:Vill inte jävlas, men det är inte 100 % säkert att de där är hans fel. Speciellt inte om han blinkade. Har du otur så blir det delat vållande.
Jag har käbblat detta med mitt försäkringsbolag o polis o annat i ett halvår nu då ja varit med om liknande. De faktorer som talar emot Zana är att det skedde inne i stan, då ska man ha mer uppsyn. Man får heller ALDRIG köra om en bil som har gjort tecken att den skall flytta. Det är lätt att slå upp i trafikförordningen. Påstår han att han har signalerat och det är ord mot ord så kan det mycket väl bli delat vållandesgtpepper skrev:Om Zanas beskrivning och bild stämmer så skulle jag säga att det vore gränsande till övernaturligt om det INTE vore skåpsnubbes fulla ansvar. På vilket sätt menar du att Zana skulle vara "medskyldig"? Skåpsnubben väjde ju rakt in i honom i hans körfält.
Åfan, skumt.. Då är det bara att hålla tummarna för Zana dåHanneZ skrev:Jag har käbblat detta med mitt försäkringsbolag o polis o annat i ett halvår nu då ja varit med om liknande. De faktorer som talar emot Zana är att det skedde inne i stan, då ska man ha mer uppsyn. Man får heller ALDRIG köra om en bil som har gjort tecken att den skall flytta. Det är lätt att slå upp i trafikförordningen. Påstår han att han har signalerat och det är ord mot ord så kan det mycket väl bli delat vållande
HanneZ skrev:Jag har käbblat detta med mitt försäkringsbolag o polis o annat i ett halvår nu då ja varit med om liknande. De faktorer som talar emot Zana är att det skedde inne i stan, då ska man ha mer uppsyn. Man får heller ALDRIG köra om en bil som har gjort tecken att den skall flytta. Det är lätt att slå upp i trafikförordningen. Påstår han att han har signalerat och det är ord mot ord så kan det mycket väl bli delat vållande
sgtpepper skrev:Åfan, skumt.. Då är det bara att hålla tummarna för Zana då![]()
Varför det? Du skall inte betala någonting.Zana skrev:Och halva självrisken är tamejfan ok om det hela löper smidigt...
Du missar poängen. Det fanns inga vittnen. Vem påstår att han inte blinkade? Vem påstår att han skulle göra usväng och inte bara byta körfält? Det är ord mot ord beroende på vad den andre säger.Stephen skrev:Solklart hans fel. Först och främst så får man inte göra en U-pall på Folkungagatan då det är dubbelt heldraget som du ser på en av bilderna. Sen om din beskrivning stämmer och att han inte blinkade så finns det inget att snacka om.
HanneZ skrev:Du missar poängen. Det fanns inga vittnen. Vem påstår att han inte blinkade? Vem påstår att han skulle göra usväng och inte bara byta körfält? Det är ord mot ord beroende på vad den andre säger.
32 § En förare får köra om endast om det kan ske utan fara.DJM skrev:Alltså, det spelar ju ingen roll om han blinkade eller inte. Fast han byter fil får han ju inte köra in i nån? Om det är nån ivägen så får han vänta tills det inte finns nån där. Det är ju inte precis att om nån blinkar när man ska byta fil så betyder det ju inte att han är kung och alla ska flytta på sig.
HanneZ skrev:Där står det klart och tydligt att man INTE får köra om den den andra bilen om den gjort tecken. Självklart får den andra bilen inte byta fil heller men detta gör det till ett delat vållande.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |