Slutet för Honda Pons?

När GP-racing i 500 var som bäst var det långt ifrån givet vilket fabrikat och vilken förare som skulle ta pole och slåss om vinsten. Jag hoppas denna nyhet om Pons är början på många förändringar/förbättringar av MotoGP. Det kommer bli mördande trist att se ett startfält bestående av enbart fabriksteam med samma 2-3 förare som slåss om vinsten varje race.

Nyteknik skrev:
Det kommer bli mördande trist att se ett startfält bestående av enbart fabriksteam med samma 2-3 förare som slåss om vinsten varje race.
Hörde jag någon säga Formel 1?

Tråkigt! Nu har väll Checa en liten chans att hitta team + pengar för att köra. Är väll bara WCM som inte har klart med vilka dom ska köra med.

Att komma tillbaka till 2007 känns inte troligt. Hoppas han dock fortsätter driva team i typ 250cc eller WSBK.

Går rykten om att Camel vill sponsra Yamaha nu vilket känns ganska konstigt. Men Camel är väll inte kompis med Honda längre..

Bifogat

• camelyama.jpg
    camelyama.jpg
    63.6 KB · Visningar: 142
Vi får verkligen hoppas att Dorna kan kliva in och rädda lvar ett bra team, de har ju flera gånger varit bättre än tex repsol Honda.
Camelspons till Yamaha och Checa tillbaka med Ellison? Eftersom Yamaha säger attd einte kommer köra Altadisspons så varför inte?

Gustav O skrev:
Vi får verkligen hoppas att Dorna kan kliva in och rädda lvar ett bra team, de har ju flera gånger varit bättre än tex repsol Honda.
Camelspons till Yamaha och Checa tillbaka med Ellison? Eftersom Yamaha säger attd einte kommer köra Altadisspons så varför inte?
Altadis pressrelease dagen efter Yamahas var väl tydlig på den punkten? Att om Yamaha tänkte ha reklam för någon till Altadis konkurrerande produkt så skulle de vidta rättsliga åtgärder.

FireSalle skrev:
Altadis pressrelease dagen efter Yamahas var väl tydlig på den punkten? Att om Yamaha tänkte ha reklam för någon till Altadis konkurrerande produkt så skulle de vidta rättsliga åtgärder.
Förvisso, de har ju Barros pengar att spendera i rätten om inte annat. :D

Mycket trist att inte ha Pons med. Som att vara utan julgran på jul. Checa kommer jag inte sakna det minsta. Hans mediokra år i MotoGP är förhoppningsvis slut. Tur att Stoner hittade en annan styrning däremot. Ska bli intressant att se hur långt hans talang räcker i stora klassen.

Ja det är en riktigt medioker förare som kommer topp tio i VMs tyngsta klass de tio senaste säsongerna, riktigt mediokert som sagt.

Teddy skrev:
Hörde jag någon säga Formel 1?
Brukar det verkligen vara så många i formel 1? Skillnaden kvarstår väl ändå att formel 1 numera enbart är en kval och starttävling, i motogp går det ju fortfarande att köra om.

Gustav O skrev:
Ja det är en riktigt medioker förare som kommer topp tio i VMs tyngsta klass de tio senaste säsongerna, riktigt mediokert som sagt.

Nämn något riktigt fantastiskt som Checa har gjort. Något du kommer att komma ihåg honom med glädje för.

Edika skrev:
Brukar det verkligen vara så många i formel 1? Skillnaden kvarstår väl ändå att formel 1 numera enbart är en kval och starttävling, i motogp går det ju fortfarande att köra om.
Bry dig inte om tvåtaktstalibanernas negoinlägg :D

Macho Woman skrev:
Nämn något riktigt fantastiskt som Checa har gjort. Något du kommer att komma ihåg honom med glädje för.
Är det din defintion av att inte vara medioker?
Nåväl, personligen tyckte jag det var imponerade när han tog sin första seger på Ctalunya första säsongen i 500 1996 om jag inte kommer ihåg fel.

Macho Woman skrev:
Alla krascherna så klart och att han därmed gjort X-lite till ett hjälmmärke man vågar köpa, ingen hjälm är testad så mycket!

Macho Woman skrev:
Oj oj oj, du med mig skämta aprilo? Checas uppkörning i regnet på vilken bana det nu var (Gustav???) för 2-3 år sedan är fortfarande det mäktigaste och sjukaste jag varit med om i roadracing. OJ's kinarace är lite i samma division...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back