Undra hur det skulle vara om alla fotbollsplaner och badhus fick stänga 16:00. Nu väsnas ju iof ett badhus inte så mycket.
Nej, badhus väsnas inte så mycket, men jag bor bredvid Globen/Hovet/Söderstadion, och tro mig, det är ett jävla liv när det är match, i synnerhet fotbollsmatcher! Det är dessutom inte bara fansen som lever om, ibland står en snuthelikopter över området i 4h och foffar, snutarna springer runt å tjoar, kör som dårar när dom ska mota "supportrar" osv. Sen är det ju trafikkaos, folk parkerar
överallt, området slås sönder osv. Men det är visst samhällsnytta?
Eventuell ny bana i framtiden någonstans i Sverige får ju även ha krav på att omgivningen ej heller får bebyggas av annat än industri. Så slipper man allt vad bullerkrav heter. Tyvärr är det alltid någon bonne i närheten av en skogsslänt som skulle passa väl för en asfaltsslinga.
Om jag inte missminner mig så sa dom att en del sundsvallsbor klagade på Mittsverigebanan när jag var där förrförra året, och det är väl minst 3 mil mellan

Men då krävdes det visst att vinden låg rätt också. Men delvis därav dom hårdare reglerna. Jag är uppväxt vid E4, den som dom drog genom ett villaområde som hade funnits där i minst 50 år innan byggde vägen. Vid storhelger går det inte att stå på tomten och prata, man måste skrika till varandra. Men byggde dom något bullerplank, eller öht brydde sig om våra klagomål? Det skrevs skrivelser från villaägarföreningen, namnlistor och fan vet vad, men inget hände. Fram till i somras, då byggdes faktiskt ett plank, kors i taket, det tog ju bara 30 år