Nutte
...
Ja,just den biten förstår jag inte men jag är väl gammal.
Har inte banorna mickar runt idag?
Fattar när ljudnivån blir hög i tävlingssammanhang då den sista pållen behövs men för gat/banåkare som inte tränar inför tävling eller tävlar begriper jag inte varför väsnas med än nödvändigt?
Kör originalsystem och tycker det hörs så det räcker,tydligen yamaha oxå då burken är längre på -10 modellen.
Skulle hojen låta 60db skulle jag vara lika lycklig för det bara han gick som innan,körkänslan tycker jag blir bättre ju tystare det går.
Henrik
Det spelar ingen roll om alla åkte runt med orginalburkar heller, ljudet från insuget låter ändå mer än vad som är tillåtet om hojarna vrids ur ordentligt.
(gäller iofs mest tävlingshojar med öppna filter men ändå, en orginalsukka tex låter 98 dec. har jag för mig och max nu är 95 i förbifart)
Många tävlingsåkare använder bandagar för att få träna då det är ganska begränsat med dessa tillfällen annars.
Sen om det ändå skulle göra en viss ljudskillnad så skulle inte det heller spela ngn roll när folk runt om banorna spetsat hörseln och vant sig att det låter lite mindre från banorna.
Då kommer dom börja gnälla igen och då börjar allt om.
Tror inte direkt att dom kommer att vara nöjda med att det låter 2-3 dec mindre. Dom är inte nöjda föräns det är helt tyst, och då kommer dom börja gnälla på det.
Man undrar hur det kommer sluta med den här sporten i vårat underbara land.
Kanske lite väl gnälligt inlägg men det är tyvärr såhär det ser ut,
tror inte motormotståndare, avundsjuka svenssons, bonärabananmänniskor, bondjävlar, ljudmotståndare och tystnadsterrorister kommer nöja sig hur vi än försöker anpassa oss.
Dom kommer alltid att gnälla, dom har inget annat att göra.