Slutbullrat på Knudan efter 16.00

Ja,just den biten förstår jag inte men jag är väl gammal.
Har inte banorna mickar runt idag?

Fattar när ljudnivån blir hög i tävlingssammanhang då den sista pållen behövs men för gat/banåkare som inte tränar inför tävling eller tävlar begriper jag inte varför väsnas med än nödvändigt?

Kör originalsystem och tycker det hörs så det räcker,tydligen yamaha oxå då burken är längre på -10 modellen.

Skulle hojen låta 60db skulle jag vara lika lycklig för det bara han gick som innan,körkänslan tycker jag blir bättre ju tystare det går.

Henrik

Det spelar ingen roll om alla åkte runt med orginalburkar heller, ljudet från insuget låter ändå mer än vad som är tillåtet om hojarna vrids ur ordentligt.

(gäller iofs mest tävlingshojar med öppna filter men ändå, en orginalsukka tex låter 98 dec. har jag för mig och max nu är 95 i förbifart)
Många tävlingsåkare använder bandagar för att få träna då det är ganska begränsat med dessa tillfällen annars.

Sen om det ändå skulle göra en viss ljudskillnad så skulle inte det heller spela ngn roll när folk runt om banorna spetsat hörseln och vant sig att det låter lite mindre från banorna.
Då kommer dom börja gnälla igen och då börjar allt om.
Tror inte direkt att dom kommer att vara nöjda med att det låter 2-3 dec mindre. Dom är inte nöjda föräns det är helt tyst, och då kommer dom börja gnälla på det.
Man undrar hur det kommer sluta med den här sporten i vårat underbara land.

Kanske lite väl gnälligt inlägg men det är tyvärr såhär det ser ut,
tror inte motormotståndare, avundsjuka svenssons, bonärabananmänniskor, bondjävlar, ljudmotståndare och tystnadsterrorister kommer nöja sig hur vi än försöker anpassa oss.
Dom kommer alltid att gnälla, dom har inget annat att göra.

Kanske lite väl gnälligt inlägg men det är tyvärr såhär det ser ut,
tror inte motormotståndare, avundsjuka svenssons, bonärabananmänniskor, bondjävlar, ljudmotståndare och tystnadsterrorister kommer nöja sig hur vi än försöker anpassa oss.
Dom kommer alltid att gnälla, dom har inget annat att göra.
Tråkigt nog är detta sant :död

Tyvärr har en del människor inget liv, dom e trötta och bittra, då tar dom ut sin ilska på vad som helst, tomgångsgnäller och är allmänt korkade.

Ack så sant... Du känner till läget precis som jag. Man önskar att folk kunde skaffa sig någon vettig fritid istället för att lägga all energin på att "jaga fel"..

@Pysch
Tack :) Men jag säger bara hur det ligger till... Sanningen du vet ;)
Och i detta fallet kan jag påstå att banägaren skiter inte i det, tvärt om. han kämpar som en gnu för att alla ska trivas och att regler som är satta följs. Och visst är det så att det är lättare att gnälla på andra än se om sitt eget först. Det finns alltid två sidor i en sak som detta...

@Harmon Rabb
Just den incidenten jag tog upp skedde efter arrangemangets slut och påväg mot Ask/Röstånga faktiskt. Bara för att tydliggöra det lite :) Jag hoppas muppen fick sig en tankeställar själv efter det ;) Man kan hoppas ivf..
Ner genom byn är det faktiskt bilarna som är värst. Ärligt så har jag bara sett/hört ett par mc-förare själv som gjort detta och ett par på X hur många känns inte så farligt kanske, men ändå..En kan förstöra så mycket... "Många" var kanske ett felaktigt ordval av mig i förra inlägget, beklagar.

Med bilarna så är det ett smärre H! Ibland har man undrat om de har utökat bansträckningen... Och det kan pågå från morgon till kväll. Och hur skoj tycker man att det är när man visste att vid 14-tiden kliver sonen av skolbussen vid infarten till banan från 109:an? Inte mycket :brinnerup

Men heder till dig och de som tänker/gör som du :tummenupp när ni åker till och från banan. Önskar att fler gjorde så.
Alla är inte muppar i detta.. och jag håller med dig att arrangemangen drar till sig mycket annat folk med. Man kan bara se efter en STCC-tävling, inte många där som kört på banan då ;), men folk tror de är nästa Tony Rickardsson när de åker hem på eftermiddagen. Så alla är på något sätt delaktiga i detta.

Men summa summarum...
Det räcker som sagt med ett stolpskott som uppför sig som en skitstövel utanför banan och "fel person" ser detta. Så är det kört...
Så ni som åker på bana eller bara är där för att titta.. Föregå med gott exempel, var vägens riddare.. Så kanske vi kan få en annan syn på sporten. En kan inte göra mycket men många kan göra skillnad.

Och till de som bosatt sig intill en bana och nu gnäller.. Ni kunde ha tänkt om före eller hur? Det är samma sak som om man bosätter sig intill E4:an för exempel.. Ska man be Vägverket flytta på E4an då?

*puh* Än ett lång inlägg... Men det var min 5-öring i saken och jag hoppas att det en vacker dag kan bli som det var förr när det gäller motorsporten i Kågeröd. När man gick man ur huse för att titta på motortävlingarna. Det var tider det! :D Då gnälldes det inte för lite oljud inte.

Det är den där förbannade avundsjukan som ställer till det ! Lite sandlåde nivå på gnällspikarna ..Jag skulle tro att nördarna tänker så här.... fy vad dom har roligt och JAG måste jobba i trädgården ...nä nu måste jag klaga så det blir ett slut på detta..själv så bodde jag ca 800m ifrån kinnekulle ring på 70-80 talet varken jag eller mina föräldrar eller grannar klagade på ljudet och då var det ingen db lag ..det lät ju race på den tiden ...det va bättre förr....mvh

eldrift verkar vara framtiden inte bara av p g a zero emission

men då kommer nån jävel att klaga på att det PRATAS i depån, och FY dig om du använder dig av nåt sorts speakersystem!

alla får gå med små öronradiomottagare (ala STCC radio typ) istället och inga högtalare i depån alls...

men då kommer nån jävel att klaga på att det PRATAS i depån, och FY dig om du använder dig av nåt sorts speakersystem!

alla får gå med små öronradiomottagare (ala STCC radio typ) istället och inga högtalare i depån alls...

Vem va det som fes, säg vem det facking va :mad:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...