Slutat driva efter vinterförvaringen? Hjäälp!

vnvulcan

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
skövde
Hoj
-96 kawasaki vn1500
Hör du inga missljud alls när den driver sakta framåt?

Var det du som vinterförvarade den? För det finns en splinesad hylsa i kardanen som kan rensas om man försöker stunta med den.

Inga missljud alls! Låter precis som vanligt bara att jag knappt rullar framåt! Rullar lika mkt framåt oavsett hur mycket jag gasar:(
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Hör du inga missljud alls när den driver sakta framåt?

Var det du som vinterförvarade den? För det finns en splinesad hylsa i kardanen som kan rensas om man försöker stunta med den.

VN1500 måste ju vara optimal som stunthoj med dess låga torrvikt och starka motor:)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej det var jag själv som ställde in den! Närmare 400kg och ca 60hk vad gör man för stunt på en sån??:yoparty vad är det mer exakt som kan hända om man stuntar med den då?

Mer menat som ifall någon försökt burna med den.

Men kolla kopplingen, det är väl det ända som kan tacka för sig om det bara förflutit tid.
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
om lamellerna klistrats ihop är problemet precis det motsatta. cykeln driver med kopplingshandtaget intryckt.

vad lamellerna gjort vet jag inte, dock så hade jag samma problem som jag löste genom att byta olja och varmköra, den började ta mer och mer och efter 10 minuter kunde jag köra vidare :)
 

vnvulcan

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
skövde
Hoj
-96 kawasaki vn1500
Nu har jag öppnat upp och kollat lammellerna och de var som nya, dock såg kopplingsfjädern ut som hejsan! Fanns lixom inga taggar kvar och den var vass och konstig:( beställer en ny kopplingsfjäder och hoppas på att det funkar när jag monterat ihop allt:) :banana

MEN frågan är om de är så enkelt? Jag mätte fjäderbrickan till max 4,0mm och servicegränsen var 4,4så dålig var den ju! Sen en till sak det sitter tre brickor innanför oxå pch jag var lite ouppmärksam när jag tog bort de så jag vetbinte om alla satt åt samma håll eller hur de satt riktigt :(
 
Last edited:

vnvulcan

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
skövde
Hoj
-96 kawasaki vn1500
Kopplingsfjädern bytt mot en ny ms-fjäder och vipps så har man en fullt fungerande cykel igen:) tack alla för bra tips och ideer:rock
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top