Sluta nu med dessa ockerpriser

Jag förstår inte heller att vissa tror att de ska få så mycket för sina gamla sporthojar. Men säger som föregående att strunta i att köp dem då, säger sig själv att vill man få hojen såld så kan man inte tro att man ska få ut samma pris för hojen som det man gav när man köpte den. Visserligen sålde jag en gammal zzr600 från 1990 i början av säsongen för 19k vilket jag tycker är ett bra pris för mig som säljare på en så pass gammal hoj.

Finns ju billiga r1or också: http://www.blocket.se/angelholm/Yamaha_YZF___R1___06_22400220.htm?ca=10&w=3
Frågan är den att vad är det för fel på hojen när säljaren bara vill ha 58k?
- har personen i fråga skrivit ut fel pris och menar egentligen 85k?
- kraschad?
- import?
- svinkörd etc... :S

Om skicket så bra som det verkar så är det väl ett klipp? :)

"Reggad i litauen. Servicebok?" snackat med säljaren...

Allmänt faktum för dem som vill åka hoj men inte vill lägga ner en förmögenhet på hoj + försäkring är att köpa en äldre sporthoj. R1 98 var revolutionerade för sin tid och fortfarande jävligt attraktiv för ögat och känslan och ändå för en billig peng. Lägger man till att det finns sjukt många delar o dylikt för att det är en så "vanlig hoj" så har du min helhetsbild till varför jag själv skulle tänka mig skaffa en. Jag som Honda ägare kan säga dig att R1 verkar vara ganska populär då man titt som tett får höra: är det en sån där R1? Inte? En sån ninja??

Ingen tvingar dig förresten.. Låter som du har planerat att köpa nu till hösten men besviken på priserna. Lycka till.

Allmänt faktum för dem som vill åka hoj men inte vill lägga ner en förmögenhet på hoj + försäkring är att köpa en äldre sporthoj. R1 98 var revolutionerade för sin tid och fortfarande jävligt attraktiv för ögat och känslan och ändå för en billig peng. Lägger man till att det finns sjukt många delar o dylikt för att det är en så "vanlig hoj" så har du min helhetsbild till varför jag själv skulle tänka mig skaffa en. Jag som Honda ägare kan säga dig att R1 verkar vara ganska populär då man titt som tett får höra: är det en sån där R1? Inte? En sån ninja??

Ingen tvingar dig förresten.. Låter som du har planerat att köpa nu till hösten men besviken på priserna. Lycka till.

Vild gissning är att R1 98-99 är registrerade på en lägre effekt och billigare att försäkra dessutom?

Däremot alla drömpriser på 2000-2009or som för alltid kommer kosta en hög med skit att försäkra är däremot naiva.

Jag tycker det är skitbra. När man väl vill sälja sin hoj och sätter ett vettigt pris blir man av med den direkt och smidigt. Bara att tacka marknaden... :)

1. Så den är inte tillverkad i Japan då, eller?
2. Vad gör den till en sämre hoj? Kanske bara är lagd med kåpskador!
3. Slutkörd banhoj...ja, du jissses - du vet inte så mycket om motorcyklar.
4. SPARA MER PENGAR.

Med ditt resenumang lär du aldrig hitta en hoj till bra pris.

Om det är utanför EU import kostar det 4200:- totalt att regga in! EU Import 1200,00 är det inte värt det?

Första med förnuft!!!!

Men det är väl en classic "polka", är ju värt lite extra :tummenupp

Hur svårt är detta då? Priset styrs av vad som erbjuds och av efterfrågan. Finns det flera hojar på marknaden än vad som efterfrågas sjunker priserna eller försäljningen går trögare och försäljningsvolymen sjunker.
Blocket och andra säljsajter fungerar i princip som börsen; man erbjuder en vara eller efterfrågar en vara (aktier eller hojar - spelar ingen roll). Det finns en helt klart definerad faktor för vad en vara kostar och det är just vad någon vill betala för den. Svårare är det inte.
Att någon tror deras hojar eller bilar ska inkassera ett högre pris än vad som faktisk kommer vara summan på kvittot är helt naturligt.

Kom nu även i håg en sak till; ALLA SKA PRUTA - ALLTID! Vi gör inte så på ICA, H&M, Dressmann osv., men ska vi köpa något som rullar på hjul, larver eller flyter på vatten ska vi pruta (tro mig - jag är lastbilsförsäljare). Därför ligger utropspriset alltid lite över vad man förväntar att få (gäller självklart inte annonsen på min hoj:)).

Nej, hitta en hoj ni gillar kolla om säljaren är villig att diskutera priset eller om det är fast, och om han är hungrig på att sälja kanske ni kommer överens.
Vill han inte diskutere har han antigen fel och kommer sitta kvar med hojen osåld eller du har fel och han får ut sina pengar av någon annan. ENKELT!:banana

Jag är själv på jakt efter ny hoj, men tänker inte köpa nu i höst om jag inte anser att det är ett "klipp"....annars kan det lika gärna vänta till våren....

"Reggad i litauen. Servicebok?" snackat med säljaren...

har också snackat med den säljaren.
han är bilhandlare/bilskojare !! + allt verka inte stämma till 100% med hojen.:va Den har varit ute tidigare, ca 2,5 månad totalt!

varning utfärdas men jag kan ha fel..:confused:

annars har vi en favorit i repris:

http://sporthoj.com/annonser/?id=35049
:skrattaåt

ett skolboksexempel på någon som tar för högt pris och inte får sålt..
Hur många gånger har vi inte sett denna annons ? tror att han försökt få sålt den i över 1 år nu. Då måste man ta ut fel pris :va eller så är det ingen som tycker om hojen :arsele

Last edited:
annars har vi en favorit i repris:

http://sporthoj.com/annonser/?id=35049
:skrattaåt

ett skolboksexempel på någon som tar för högt pris och inte får sålt..
Hur många gånger har vi inte sett denna annons ? tror att han försökt få sålt den i över 1 år nu. Då måste man ta ut fel pris :va eller så är det ingen som tycker om hojen :arsele

Han har även gjort en fuling och klickat i "Miltal: 2000 - 2499".
Det bör vara 2500 - 2999 eftersom den gått över 2.5k mil.

Jag är själv på jakt efter ny hoj, men tänker inte köpa nu i höst om jag inte anser att det är ett "klipp"....annars kan det lika gärna vänta till våren....

Om det är som man påstår här att hojar kostar 10 papp extra till våren och räntan är så låg som nu låter det kanske dumt att vänta.
Å andra sidan vet jag nog inte om det är så - själv kan jag inte fatta varför min hoj som ska säljas skulle ge ett bättre pris bara för att den blir ett år äldre.
"Dyrare till våren" är för mig lika begripligt som "högre pris vid byte".
Jag tror dock möjligheten att göra ett klipp nu framöver kan vara stor. Många känner av finanskrisen eller vad man nu ska kalla det, och att ha en hoj stående still under vintern kanske inte känns så kul om plånboken är lite tunn.

Det finns ju köpare som är idioter,en kompis sålde en KTM 625 som var original & gått 200mil för 69k när man kunde få fabriksnya för 70k.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP