rookie
www.mixpix.se
Det tar lika lång tid att gnälla som att berömma?![]()
Ja herrejävlar...men gnäll på då, whatever makes people happy!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det tar lika lång tid att gnälla som att berömma?![]()
Rätt skönt faktiskt!
En hoj jag tycker har för högt pris efter normalt prutande (1-7000) ringer jag inte ens på. Bara att spana vidare
Sen behöver man ju inte alltid pruta för sakens skull heller. Nuvarande hojen var värd pengarna som stod i annonsen tyckte/tycker jag, så det var bara att slanta![]()
Tänk på att 2010r kommer att prishöjas ordentligt.
Det kommer att dra med sig begnatpriserna uppåt!
Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
Intressant diskusion... Hur kommer det sig att jag får så dålig respons på min ducce? Har haft den ute i drygt en månad nu. Är det för att de är en import, för högt pris, någon information som saknas i annonsen eller bara de faktum att det är höst?
http://www.blocket.se/goteborg/Ducati_900_SS_22738447.htm?ca=15&w=1
Förstår inte hur man kan gnälla över att någon vill ha mycket betalt för en vara.
Köp den inte helt enkelt!
Det är upp till var och en att avgöra om det är ett bra köp.
Om jag skall sälja nåt kan jag kanske tänka mig att det går att pruta om man har nåt argument för det när man är på plats och tittar på grejen eller eventuellt i telefon när man diskuterar.
Pruta via SMS eller mail utan att man sett objektet eller pratat med säljaren, inte en chans.
Problemet ligger väl hos den oinsatte som kommer och tittar på en hoj och ränkar med att den ärlige svensken också ger ett ärligt bud.
Åker man ner till Jerusalem och går på muslimska gator så kan man räkna med att kunna pruta ner priset till 10-20% av utgångspriset. Lever man så, är alla runtomkring också medvetna om att det rör sig om ett överpris.
I Sverige brukar vi köra mer rent spel. Priset är ett standadpris, ett pris som varken är för dyrt eller för billigt eller åtminstone inte mer begärt än vad en liknande vara skulle kostat någonannan stanns.
När dessa hycklare försöker påstå att hojen är värd så mycket mer än den egentligen är, så får man den antingen inte såld, eller så blåser man en hederlig oinsatt svensson på några tusenlappar.
Oärligt? Nja, kanske inte. Men inte är det det normala rena spelet vi brukar ha på marknaden i Sverige...
Hur kommer det sig att hojar ska säljas på hösten och köpas på våren?
Varför är samma hoj värd 10 000 mer på våren än på hösten, trots att den då är en årsmodell äldre?
Jag har ett garage där det ryms tre hojar innanför bilen, det kostar mig inget att ha tre hojar ståendes där hela vintern, och då skulle dom alltså ha blivit värda 30 000 till för att dom har varit vinterförvarade?
Ge mig 8.000 per hoj så vinterförvarar jag dom åt er så kan ni sälja dom till hösten istället och då tjäna 2.000:-
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |