Sluta nu med dessa ockerpriser

Tänk på att 2010:or kommer att prishöjas ordentligt.
Det kommer att dra med sig begnatpriserna uppåt!

Tror tamej fan att jag skiter i att köpa sporthoj nästa år. Detta är helsjukt :va

1. 3. Slutkörd banhoj...ja, du jissses - du vet inte så mycket om motorcyklar.
t?

Han kanske vet att en genomsnittlig R1 ägare, med färgmatchat skinnställ och blåeloxerade kåpskruvar som tvättar sin hoj, kör ordentligt och aldrig skulle ens tänka tanken att banköra, har en hoj som är mindre slutkörd än dito bankörda under samma period.

Vet inte hur du kör på bana, men det som hojarna utsätts för där går inte att jämföra med lökig poserkörning på stan. Sen spelar det liksom ingen roll att du kanske byter olja med med lite mindre intervaller..

Gör som JC, MQ, Dressman osv!

Jag e köpsugen.

Väntar på 1/2 priset höst-rean. Vill fynda då. Sedan tar vi 1/2 priset på rea priset och fyndar lite till. Efter det så kommer vinterrean osv:
Kom igen ni som säljer, det kommer att bli fart på affärerna.

Klart för ni som säljer blir det kapitalförstöring. Men ni slipper ju försäkringsbiten, vägskatten. Ni slipper gå ut och kolla om hojen finns kvar!

Jag är redo. minst 50% rabatt!
1 st Honda SP 1 2000. Kr 25,000.-- check
1 st GSX-R 750 2002. Kr 22,000.-- check
1 st Ducati 916 1994. Kr 30,000.-- check
1 st Ducati 996 2000. Kr 40.000.-- check

Så rundar vi utav dessa priser till 99,999.99 så skakar vi tass!:tummenupp Toyman

Last edited:
Som om Yamaha-ägare skulle vara värst!
Jag vill ha en Porsche över vintern men det är helt hutlöst vad de tar betalt för gamla sportvagns-folkor.
Priset tar ta mig f-n den här, 10 millar för en 12 år gammal bil
http://www.autoropa.se/webgate/_car...uID=4802&GroupID=5066&ItemID=5355&disable=yes

:mad:

Ge mig bästa pris nu, kompis!

Dessutom är den säkert bankörd!

Likadant med beg F1-bilar. Är ju bankört skräp hela rubbet, max 25' bjuder jag för en sån. 45' om Schumacher eller någon annan vunnit VM i just den....

Skulle inte förvånna mig om den blir såld för det givna priset , en bekant köpte nyligen en R1 (99a) för 55k den var omlackad & med 14 ägare på pappret & såg allmänt skabbig ut . Det finns dom som är mer lätt lurade än honom .

Jag sålde min gammel retta -99 för 49' för ungefär en månad sedan:).
Det handlar ju om att köparen och säljaren skall vara överens, inte vad alla människor tycker är rätt och fel på ett forum.

Sedan om man läser hela råden så borde en Retta vara ganska bra på att behålla värdet:tummenupp:D. Om den gick att köpa för 45' för 6 år sedan, sedan 49' för tre år sedan och 49' i år (iof lite olika åldrar, men ändå).
Tror jag gjorde en ganska bra affär, när jag inte tappad en krona på två års ägande:tummenupp.

Jag har surfat Blocket som en idiot denna sommaren då jag har fått byta hoj tre gånger ( dont´t ask.... ) och de senaste årgångarna 07-09 anser jag ligger helt i linje med marknadens nypriser. Däremot när det börjar krypa ner från 07-04 ligger vissa helt åt skogen. Tex CBR 1000rr -04 för 75.000:-, R1:or speciellt ligger för högt i mina ögon. En del ska ha 50.000kr för sina -98:or tex.... Men det är ju egentligen inget konstigt att folk tar ut höga priser för sin skit. Alla vill ju ha pengar =)

Pruta på bara ! Kom med motargument, jämför med andra annonser på Blocket, milantal, årsmodeller mm mm så ska ni se att de snart släpper lite på utgångspriset även fast det står ej prutbart i annonsen.

Vad är problemet? Kör 2007an om du tycker 2005an är för dyr relativt...

(går något seglivat rykte att 2007orna är tröttare och har sämre fjädring än 2005-2006, vet inte om det påverkar priset, jag hade lätt tagit 2007an om jag nu skulle vilja lägga så mycket).

Edit: Om du ringer och får mer info kanske det visar sig att 2007an är krockad, bankörd, importerad och ollad. Man får sällan all info i en annons...

Last edited:
35-40k för en fin r1 är nog en bra affär i många avseenden! Billiga delar på blocket, låg f-säkring och dem hänger med de nyare cyklarna riktigt bra än så länge.25k för en så vettig hoj är nog lite lågt trots att de är över 10år gamla!

Marknadsekonomi...

...bygger på frivillighet!

Stigfenan: Du verkar ju inte hitta någon som vill sälja sin hoj till pengen du vill betala. Och så blir du sur. Varför?

Och på vem? De andra som bjuder över dig? Han som säljer till andra än dig för att ditt bud är sämre?

/Stefan M

Prisbilden är ju lite relaterad till vad det kostar att försäkra hojen med. :) Kul hoj med sansad försäkring - priset håller sig..

nej priset håller inte, inte 45 för en 98 inte övh. 35 då skulle jag överväga ett köp, har tittat länge på R1or å tycker inte att jag är sååå sugen att jag betalar så mycket för en gamal hoj.

Den första är en importhäck!

och svingen är omlackad ...

Hur ska man kolla om en hoj har varit omkull ?man har ju sett att ramen kan vara lite sned vid sadeln. Hur viktigt är det att den INTE har varit omkull ? Det ser ut som att en hel del hojar från 06-07 ser antingen lite repiga ut (med skador på motorkåpa eller repade krashpuckar ) eller för nya - nya kåpor vilket tyder på vurpa. Personligen kan jag inget om mekk, så jag skulle inte vilja riskera köpa en skadad hoj.

Cykeln i annonsen som TS refererar till var ju fin med inte särskilt många mil på mätaren. Pruta ner den till 40. så tror iaf jag att den borde vara intressant för en hel del personer. Kolla bara runt om du får ngt bättre för 40.000:-, tror inte det faktiskt.

Ni som tycker den är för dyr, lämna ett lägre bud då, om han inte vill sälja så leta vidare.

Ägaren kan lika väl vara medlem på forumet så häng inte ut hojen som värsta skiten direkt.

Sen tycker jag att de hojar som är dyrast är de som brukar vara till salu här på sporthoj. Ta bara den tl1000s:en som varit till salu för 32000 fan hela året.

Själv hade jag utan tvekan kunnat betala 45' för en original Polkaretta. Men å andra sidan är det tveksamt om jag hade velat ge så mycket för en -02/03 även om många säkert tyckt det varit billigt.

Rätt köpare till rätt hoj så blir alla nöjda.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT