Sluta nu med dessa ockerpriser

Det är väldigt ofta som det står prutat och klart på en annons. Helt ok, men då ska man inte klaga för att ingen köper hojen.
Som köpare har man en magkänsla för vad som är värt för pengarna. Det gäller att hitta en rätt säljare som tycker det är ok att släppa hojen för det priset. Utsatt pris visar ju en hel del vad säljaren vill ha för hojen. Det är väl därför folk för det mesta sätter ut prutat o klart för man vill slippa få en dryg nisse som t.ex bjuder 40.000kr för en GSXR 1000 07a med prislapp 85.000kr :)

Ett annat fenomen är just att om nu säljaren av Råttettan sätter ut ett pris på 25K så kommer han ändå troligen att dränkas av skambud eller bytesförslag typ hammock eller andel i Sibirisk sommarstuga.

Japsehojjar är överlag övervärderade imo, med tanke på överflödet av dem så borde priserna sjunka men det verkar vara någon typ av kartell där alla håller priset uppe.

Japsehojjar är överlag övervärderade imo, med tanke på överflödet av dem så borde priserna sjunka men det verkar vara någon typ av kartell där alla håller priset uppe.

Om folk tycker bättre om japsehojjar så har dom väl rätt pris oavsett hur många dom är. Är ju både tillgång och efterfråga som avgör, inte bara tillgång.

Ett annat fenomen är just att om nu säljaren av Råttettan sätter ut ett pris på 25K så kommer han ändå troligen att dränkas av skambud eller bytesförslag typ hammock eller andel i Sibirisk sommarstuga.

Jupp, så är:tummenupp - därför säljer jag aldrig på Blocket!! Jag lurar polare istället:tungan

Det är väldigt ofta som det står prutat och klart på en annons. Helt ok, men då ska man inte klaga för att ingen köper hojen.

Dessutom däcksparkare undanbedes, svarar ej på mail, för provkörning lämnas hela köpesumman + körkort + din dotter :tungan

Kanske för att den inte är särskilt snygg ? Tittade inte ens på priset .. Ifs är jag en av de som tycker att bland ducatis, så är det bara Monster , 748:an , 1098:an och 1198:an som är snygga. De flesta som gillar mainstream modeller blir också av med sina objekt lättare, precis som med bilar. Köper du en Pontiac Fiero så spelar det ingen roll hur rolig bilen kan vara, för att de flesta vill ha pizzabagar-bmw Det är väl också därför priserna är rätt höga på dessa slitna tyskimporterade långmilare. Hur många hade velat ha en Toyota Corolla ifrån samma period ?

Last edited:
Intressant diskusion... Hur kommer det sig att jag får så dålig respons på min ducce? Har haft den ute i drygt en månad nu. Är det för att de är en import, för högt pris, någon information som saknas i annonsen eller bara de faktum att det är höst?

http://www.blocket.se/goteborg/Ducati_900_SS_22738447.htm?ca=15&w=1

Dumpa priset ordentligt, gå in på Ducatiklubben, lägg in ett par inlägg, och nästa gång köp något som bär logotyperna YZF, CBR, eller GSXR

Intressant diskusion... Hur kommer det sig att jag får så dålig respons på min ducce? Har haft den ute i drygt en månad nu. Är det för att de är en import, för högt pris, någon information som saknas i annonsen eller bara de faktum att det är höst?

http://www.blocket.se/goteborg/Ducati_900_SS_22738447.htm?ca=15&w=1

Verkade vara ok pris och ganska lågt miltal! Kommer säkert nåt bud, du får ha tålamod! :)

Gubbig (som nån annan nämnde) vetifan, körställningen är iaf inte gubbig det har jag testat! :)

I övrigt fattar jag inte att folk gång på gång orkar starta trådar om för höga begagnatpriser? För högt pris för vem då? Det är väl en öppen marknad? Är priset för högt så köper man inte, svårare är det väl inte?

BTW jag fattar inte hur folk kan lägga ut sina 2-3år gamla systemkameror på blocket för de priserna...de borde få nakcskott...:tungan

Gubbig (som nån annan nämnde) vetifan, körställningen är iaf inte gubbig det har jag testat! :)
Men det var ju en gubbes hoj du testade :tungan Fråga Henke om du inte tror mig.
BTW jag fattar inte hur folk kan lägga ut sina 2-3år gamla systemkameror på blocket för de priserna...de borde få nakcskott...:tungan
Precis! Jag vill ha systemkamera, billigt! Sälj din till mig nu - jag bestämmer priset själv :gnissla

I övrigt fattar jag inte att folk gång på gång orkar starta trådar om för höga begagnatpriser? För högt pris för vem då? Det är väl en öppen marknad? Är priset för högt så köper man inte, svårare är det väl inte?

Om folk sätter ut saker för fantasipriser och vägrar prutning måste väl folk få gnälla?

Vad skulle livet vara utan lite gnäll :)

Kanske för att den inte är särskilt snygg ? Tittade inte ens på priset .. Ifs är jag en av de som tycker att bland ducatis, så är det bara Monster , 748:an , 1098:an och 1198:an som är snygga. De flesta som gillar mainstream modeller blir också av med sina objekt lättare, precis som med bilar. Köper du en Pontiac Fiero så spelar det ingen roll hur rolig bilen kan vara, för att de flesta vill ha pizzabagar-bmw Det är väl också därför priserna är rätt höga på dessa slitna tyskimporterade långmilare. Hur många hade velat ha en Toyota Corolla ifrån samma period ?
Troligtvis uppskattas inte designen av så många (inklusive mig själv). Dom som vill ha en Ducce har nog inte riktigt den designen i åtanke när dom ska köpa. Men som alltid, har man något som är lite udda så får man ge sig till tåls och när man väl hör av någon så blir den garanterat såld då dom faktiskt har varit ute efter just den modellen.:tummenupp

Om folk sätter ut saker för fantasipriser och vägrar prutning måste väl folk få gnälla?

Vad skulle livet vara utan lite gnäll :)

Visst, har man så lite till liv att spendera sin tid på så absolut...:rolleyes:

Men det var ju en gubbes hoj du testade :tungan Fråga Henke om du inte tror mig.
Precis! Jag vill ha systemkamera, billigt! Sälj din till mig nu - jag bestämmer priset själv :gnissla

Hehe...jo iofs, fast jag brukar titulera honom FARBROR...:D

Icke! Ser grymt pråfsjonelt ut att ha dubbla kameror, en på varje axel... :)

Last edited:
Snygg eller inte är ju upp till betraktarn, själv tycker jag den är riktigt läcker :) o att den ser gubbig ut? Aldrig ens tänkt tanken men visst, jag kan förstå vad du menar. Det är ju ingen r1 design direkt dock är den ju inte särskilt gubbig. En sak som är säker är ju att den inte vänder sig till den stora massan och att de som letar efter en sporthoj inte främst tittar på en 900 ss.

Någon rejäl dumpning av priset kommer inte att ske, tror jag kommer att få sålt den tidsnog ändå, hoppas jag :confused: Tycker priset är bra sätt och bud är ju alltid välkomna men där har inte kommit något. Ducceklubben ska jag definitivt prova, tack för tipset.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT